CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Renings pump till Intex Easy Set-pool  (läst 12942 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Thomas_P

SV: Renings pump till Intex Easy Set-pool
« Svar #10 skrivet: augusti 24, 2006, 17:01:37:37 »
Jag har också en Intexpool med tillhörande pump men med en kapacitet på 5600 liter/timme. Den låter som en tröska. Jag reklamerade den omgående och fick en ny, men även den låter illa. Mycket illa t.o.m. Jag kontaktade Intex och bad om att bli uppringd av en sakkunnig i ämnet, det var en bit innan semestern men jag har fortfarande inte hört något. Lite dålig stil tycker jag.

Även om pumpen låter illa så skickar den runt vattnet, men man får rengöra filtret rätt ofta. Därför kommer jag att lägga en slant på en ordentlig pump och sandfilter. Jag kan nämligen aldrig tänka mig att jag kommer att skippa det där med pool, och så är det nog för alla som väl skaffar sig den första. Vi började också med en 366x91, köpte i år en som är 549 x 278 x 132 och det ångrar vi inte. Det är bara den förb***e pumpen som måste bytas.

Mitt råd: Skaffa en ordentlig pump så har du säkrat dig för ett tag framöver. Jag tror inte på de där billiga pumparna, det är väl lite så att man får vad man betalar för.

/Thomas

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag