VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: UTBLÅS VENTILER  (läst 4430 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad solis

UTBLÅS VENTILER
« skrivet: juni 17, 2006, 20:49:03:03 »
Hej på er..Jag har ju en pool från J&F fritid.I min pool har jag bara en ventil för inblås i poolen jag skulle vilja ha 1 till som är riktad mot breddavloppet så man får cirkulation i poolen.Nu blåser den ju bara rått mot andra väggen och man kan ju inte rikta den heller..Någon som har några tipps eller förslag ?? :)

Poolgiganten

Utloggad p1sson

SV: UTBLÅS VENTILER
« Svar #1 skrivet: juni 17, 2006, 21:08:49:49 »
plugga den och sätt 2 st på andra sidan!!
villa 161m2 från 83, solfångare 20m2 ,ctc ecoel+ air 7,9  ,vattenburet ,braskamin med fläkt ,rexovent ,pool 3,6X6,1 som värms med solfångare och värmepumpen, pool solfångare 20m2.

Utloggad Modellflygarn

SV: UTBLÅS VENTILER
« Svar #2 skrivet: juni 17, 2006, 22:12:05:05 »

Mitt inblås går att rikta, kolla om inte det yttersta trånga hålet går att vrida på. Det ska också gå att skruva loss den yttersta delen så att det går att rikta.
Jag riktar maximalt åt sidan och rätt mycket neråt. Det gör att allt vattnet i hela poolen börjar rotera och drar med sej det som flyter och det brukar åka in i bräddavloppet efter ett varv eller två. Jag hittade inget bra läge när jag blåste mot ytan, jag tyckte mest att det hindrade saker att hamna i bräddavloppet.

Håkan
J&F Storpool 7.3x3.6

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag