CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Vita "kalkprickar"  (läst 3294 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tole

Vita "kalkprickar"
« skrivet: september 14, 2009, 19:11:52:52 »
Jag har fått något kalkliknande små vita kristaller i vattnet, det syns väl på kvällen i ljuset av poollampan.
Jag kan inte se några onormal värden på vattnet.
Jag använder en saltgenerator från Folkpool.
Är det någon som varit med om något liknande???

Poolgiganten

Utloggad Erica

SV: Vita "kalkprickar"
« Svar #1 skrivet: oktober 04, 2009, 21:06:38:38 »
Vi har lite sådant i vårt vatten ibland, men inte så mycket att det är något verkligt problem. Jag tror att det handlar om utfälld kalk, eftersom vi har brunnsvatten som är relativt hårt. Vi har en inomhuspool som körs med klor och syra kemikaliemässigt. De vita partiklarna syns bara i lampljuset, inte i dagsljus. Vi testade en gång att försöka flocka bort dem och det gav ett visst resultat men de försvann inte helt. Men som sagt, så mycket att det har känts som ett problem har det aldrig blivit.

Utloggad Zip_file

  • Poolens bästa vän...
  • Kan lite mer
  • ***
  • Antal inlägg: 38
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • det man inte kan göra själv får man lära sig
    • Visa profil
SV: Vita "kalkprickar"
« Svar #2 skrivet: oktober 09, 2009, 21:01:30:30 »
 :-\Jag nog tänka mig att dess små vita prickar kan vara kolloidala partiklar som snurrar runt i systemet. Dessa kan med normala sandfilter inte filtreras bort, utan att tillsätta flockning. Tänk bara på att om du flockar vattnet, så görs det bäst på insuget av pumpen, för att få bästa inblandning.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag