VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: krossat glas i inomhuspool  (läst 5254 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad emelie

krossat glas i inomhuspool
« skrivet: augusti 25, 2009, 17:06:42:42 »
Hej, det är så att för ungefär en vecka sen hade jag en fest hemma och det slutade med ett krossat glas i poolen.
Skulle vara tacksam om någon kunde hjälpa mig och ge mig några tips på vad jag ska göra.
Måste jag tömma poolen? Jag har fått upp det mesta av glaset men eftersom det är i vatten så är det svårt att få upp allt så jag är orolig över att det ska vara farligt om det är småskärvor kvar.

Hur mycket skulle det kosta att tömma den?

Som sagt, väldigt tacksam för svar :)
« Senast ändrad: augusti 25, 2009, 21:55:03:03 av emelie »

Poolgiganten

Utloggad suezen

SV: krossat glas i inomhuspool
« Svar #1 skrivet: augusti 25, 2009, 22:34:46:46 »
Jag hade bottensugit den ett flertal gånger mycket noga, om det är en linerpool får du ta det väldigt försiktigt. Jag är inte säker på att det skulle vara så mycket enklae att få upp allt med poolen tömd. När det gäller kostnaden så är den väl ca 10:- per kubikmeter vatten (skiljer sig mellan olika komuner) sedan ska ju det värmas upp och kemikalier ska i.


Utloggad emelie

SV: krossat glas i inomhuspool
« Svar #2 skrivet: augusti 26, 2009, 17:27:19:19 »
Okej, får ta och göra det.
Tack för svaret :)

Utloggad Erica

SV: krossat glas i inomhuspool
« Svar #3 skrivet: september 23, 2009, 14:30:44:44 »
Krossat glas i poolen är tufft att få bort, i vart fall om det handlar om vinglas eller något liknande som ger tunna bitar. Avgörande är ju om ni har liner i poolen eller inte. Är det liner gäller det ju att inte punktera denna - en vass glasbit gör ju lätt ett hål. Är det hård botten utan liner, typ betong eller metallpool, så är det ju lättare. Då kan man ju både bottensuga noggrant och använda håven för att skimma längs bottnen. Tyvärr är glasbitar rätt tunga i förhållande till sin storlek så sugen får inte alltid tag i dem. I det avseendet är ju håven bättre men det gäller ju att man lyckas få in bitarna.

Vi råkade ut för samma sak en gång och vi lyckades få rent från glas utan att tömma poolen. Men det tog en del arbete att fixa det, håven plus en borste med långt skaft för att borsta in bitarna i håven funkade rätt bra. Men det var ändå ett par bitar som vi sedan kände med fötterna när vi badade, men då var de så pyttesmå att man inte skar sig på dem. En annan sak var ju att förhindra folk att skära sig under festen då fortfarande glaset låg kvar (poolen har en hård botten så för poolens del var det ingen risk). Det här badet var ett "icke inplanerat bad", d.v.s. en del gäster hade roat sig med att knuffa i varandra. Männen hade ju mestadels skor på sig, kvinnorna hade väl oftast sparkat av sig dem, i vart fall om de hade högklackade. Så vi fick ge våra gäster den lite lustiga uppmaningen att ha sina skor på sig om de ville vara i poolen, något som de lite skrattande åtlydde :) Men gör aldrig så i en linerpool, höga klackar kan punktera poolen !

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan