Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Mjölkigt Vatten.  (läst 1716 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad koktpotatis

SV: Mjölkigt Vatten.
« Svar #10 skrivet: april 28, 2023, 08:08:32:32 »
Klorblockering p.g.a. för hög halt cyanursyra ? Har du möjlighet att mäta CYA-halt ? Vad har du använt för klor ? Sedan finns det en annan möjlighet också, att du inte får någon klorindikering kan vad det gäller stickor bero på att du har alldeles för mycket klor så att färgen blekes bort - i vart fall vissa stickor kan reagera så. Om du vill testa om du har det fenomenet så tag lite poolvatten, späd ut det med fem eller tio gånger så mycket vanligt kranvatten och se om du får en indikering då.


Ska se om jag kan hitta test för cyansyra. ska testa detta för blir inte av med mjölkigheten. har även bytt en del av vattnet men kanske inte tillräckligt.

Poolgiganten

Utloggad koktpotatis

SV: Mjölkigt Vatten.
« Svar #11 skrivet: april 30, 2023, 12:26:47:47 »
Har nu kollat efter test här där jag bor. den som harr tar 2000 för det o det känner jag inte riktigt är värt. Har nu även bytt ut en tredje del av vattnet men inget händer. har för mycket bundet klor i poolen då den digitala mätaren visar mycket klor medans stickorna visar noll. vet inte alls vad jag ska göra mer nu.

Utloggad koktpotatis

SV: Mjölkigt Vatten.
« Svar #12 skrivet: april 30, 2023, 14:22:07:07 »
läste någonstans att sänka ph värdet under det rekomenderade så slängde i ph minus i poolen. test stickor visar lågt ph samt mätaren för högt både innan o efter, men nu efter ph sänkning kan jag se poolbotten i alla fall :)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan