VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Uppstart 2022  (läst 513 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
Uppstart 2022
« skrivet: april 24, 2022, 17:34:06:06 »
Dottern med barnbarn var här och hälsade på i fredags. De klev ner ett par trappsteg för att känna lite på vattnet, hunden fick bada också. Jag sänkte en bit under inloppen i höstas.

Har inte börjat växa grönt än, men dottern sa att det inte kändes så kallt. I med en termometer och det var lite över 16 grader. Så nu i helgen har jag fyllt upp, gick åt drygt 9 m3. Dit med alla proppar, ventilen på sandfiltret, slangar anslutes m.m. Sedan fylla pumpen med vatten och startar. Men vad f_n, den suger ju inte  :-\ <hmm>

Kom då på att vinterpluggen i bräddavloppet inte var borttagen. Funkar väääldigt mycket bättre med den borta.  O0

Energimätaren står på 30988, så får vi se vad vi har gjort av med när säsongen är över.

Värmen väntar vi med, det är ingen idé än. Vi ska dessutom till Gotland ca en månad då taket ska läggas om där. Vi ska inte göra det själva, men kommer att vara där på plats så att vi kan vara tillgängliga för handräckning om det behövs.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag