CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Stora problem med vattnet  (läst 12092 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad nyburjare

SV: Stora problem med vattnet
« Svar #30 skrivet: september 05, 2021, 23:24:32:32 »
Hej Roger,

Som sagt tidigare, riktat till alla, tackar vänligast för er försök till hjälp men ni misslyckas hottils. Känns nest som SPEKULATIONER. tyvärr..
Vad gäller min information, jag har försökt ge då mycket som möjligt detaljerad information, du säger att det inte räcker och nybörjare säger att jag ger för mycket information och gör det invecklat! Nu får ni bestämma er :)
För övrigt har jag svårt för attityden och dina gliringar, de är inte uppskattat!

Ja jag kommer återkomma med uppdaterade proffsmätningar imorgon, så får vi se om det är hög cya eller inte.
Och nej, ingen har någonsin kissat i denna pool! :) denna sörja är nästan garanterat ALGER. Punkt.
Fy för den lede  >:( var är detta för j...a inlägg hur kan du efter alla våra svar o försök till hjälp med råd bara skriva detta !!?? 
Jag hoppas detta var spiken i kistan för denna tråd och att ingen annan på forumet bemödar sig med ett enda inlägg/råd mera i denna tråd. låt den få vad den förtjänar efter detta sista svar från trådskaparen = dö ut och hamna långt ner på listan .

JO man vet ju att någon kissar i poolen, för det brukar ju alltid badaren tala om, om så är fallet  >rulla<
« Senast ändrad: september 05, 2021, 23:29:02:02 av nyburjare »

Poolgiganten

Gäst 188

  • Gäst
Gäst 188
SV: Stora problem med vattnet
« Svar #31 skrivet: september 05, 2021, 23:40:41:41 »
Hej Roger,

Som sagt tidigare, riktat till alla, tackar vänligast för er försök till hjälp men ni misslyckas hottils. Känns nest som SPEKULATIONER. tyvärr..
Vad gäller min information, jag har försökt ge då mycket som möjligt detaljerad information, du säger att det inte räcker och nybörjare säger att jag ger för mycket information och gör det invecklat! Nu får ni bestämma er :)
För övrigt har jag svårt för attityden och dina gliringar, de är inte uppskattat!

Ja jag kommer återkomma med uppdaterade proffsmätningar imorgon, så får vi se om det är hög cya eller inte.
Och nej, ingen har någonsin kissat i denna pool! :) denna sörja är nästan garanterat ALGER. Punkt.
Hej,

Återkom med proffsmätningarna.

Gör som nyburgare. Sista kommentaren.

Svarar inte mer på denna tråd. Hoppas och tror att ingen vill vara elak?
Ingen hade kissat i min pool heller? Sen när barnen blev äldre kom erkännande. I offentliga bad gör 1 av 5 det. Då pratar vi vuxna.

Tror inte någon på forumet försökt nedvärdera någon eller något.
Du har tyvärr råkat på ett proffs i detta. När jag spekulerar skriver jag det.
I denna tråd har jag inte gissat eller spekulerat. Tycker tråden är tydlig om man kan kemi, mikrobiologi och desinfektion.

Kanske bör jag byta jobb?

Dessa tre områden är mitt jobb.Så välkommen till proffsen som ska mäta ditt vatten.
 
Mina barn kan ge samma resultat på mätvärden. De som gör mätningarna är inga proffs. Jag är det...



Så det är inga glirningar.
Tror du borde läst mer mellan raderna om orsak och verkan?
Ingen ville vara elak.

Du har inte alger. Du har bakterier.....

MVH
Roger




Utloggad Joksi

SV: Stora problem med vattnet
« Svar #32 skrivet: september 05, 2021, 23:50:09:09 »
Herregud...🙄

Gäst 188

  • Gäst
Gäst 188
SV: Stora problem med vattnet
« Svar #33 skrivet: september 05, 2021, 23:53:02:02 »
Amen...

Gäst 188

  • Gäst
Gäst 188
SV: Stora problem med vattnet
« Svar #34 skrivet: september 06, 2021, 00:02:31:31 »
Hej,

Varför vänder man sig till ett forum?

Borde inte leverantören gett tillräcklig information?

Tycker trådens skapare kanske borde vända sig till sin leverantör?

Börjar bli lite obehag med denna tråd och kanske påhopp?
Så jag blir 100% tyst i denna tråd nu.

Andra får gärna ge inlägg?

MVH
Roger



Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Stora problem med vattnet
« Svar #35 skrivet: september 06, 2021, 13:32:42:42 »
Ni överreagerar. Med den här typen av inlägg som raljerar över en relativt ny medlem så kommer detta forum att dö. Var lite överseende och inte så högtravande när ni svarar.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad nyburjare

SV: Stora problem med vattnet
« Svar #36 skrivet: september 06, 2021, 16:01:15:15 »
Ni överreagerar. Med den här typen av inlägg som raljerar över en relativt ny medlem så kommer detta forum att dö. Var lite överseende och inte så högtravande när ni svarar.
Jag håller inte med, gå tillbaka o se i hela tråden , jag har kanske inte varit den mest kunniga men ändå försökt bidraga med mina kunskaper o erfarenheter .

Däremot har både Singingsailer och Roger har lagt ner mkt tid o energi till att förklara o dela med sig av sin stora kunskap , med stor tålamod till en trådskapare som enligt min åsikt inte haft för avsikt att ta till sig kunskapen eller informationen utan hela tiden kullkastat alla möjligheter till att gå vidare på ett seriöst sätt.

Nästan en känsla av att trådskaparen inte behövde hjälp utan visste allt från början , jag säger inte att det är så däremot har jag rätten till min känsla av detta .

Att då som hjälpsökande efter alla seriösa svar och inlägg kommentera att " vi har attityd och kommer med gliringar" är inget jag uppskattar oavsett hur mkt ny man är på forumet .

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Stora problem med vattnet
« Svar #37 skrivet: september 06, 2021, 16:08:49:49 »
Men jag som varit här i 10 år tycker att du ibland svarar med en raljerande attityd. Inte illa ment, men jag vill att forumet ska leva och inte dö för att folk lämnar när det blir för många knäppar på näsan. Om någon skriver att de tycker att inläggen är typ raljerande är väl inte det bästa svaret att man tycker att tråden ska dö och ingen annan ska svara.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad nyburjare

SV: Stora problem med vattnet
« Svar #38 skrivet: september 06, 2021, 17:06:59:59 »
Jag är på forumet som jag är i livet , säger vad jag tycker och hur jag tycker , en del "tycker om mig" en gör det inte , that,s life .


Jag ändrar mig inte ,däremot har forumet sin 100 % rätt att stänga av mig om så önskas.


Utloggad leonard

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Motala
  • Antal inlägg: 429
  • Total likes: 130
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Stora problem med vattnet
« Svar #39 skrivet: september 06, 2021, 19:01:27:27 »
Hur man själv upplever ligger ändå i betraktarens ögon. Det betyder inte att alla andra ska anpassa sig så alla känner sig tillfreds. Vi är alla olika, utrycker oss på olika sätt och tolkar på olika sätt, och det är ju bra. Och jag tycker det är bra att reagera när man tycker något är fel. Det gör jag med, även när jag har fel ;)
I detta fall är det tråkigt att en ny medlem upplever rekommendationer som ”påhopp”. Det hade säkert gått att berätta på ett annat sätt men nu är det så.
Många nyblivna poolare är nog inte beredda på faktumet att det faktiskt kissas i pooler och tar säkert illa vid sig och förnekar detta. Det är en ganska mänsklig reaktion.

Till trådskaparen:
Att få en sjysst pool med bra vatten är inte jättesvårt. Att följa de råd som har givits tidigare i tråden kommer lösa ditt bekymmer. Det är mer eller mindre standardsvaret till alla de som har vattenproblem och det funkar i mer än 99/100 fall i svenskt klimat. Tyvärr säljs det ibland ”skräpprodukter” av säljare utan kunskap. Patronfilter, filterbollar mm är inte good enough. Sand eller glas ska det vara.

Hoppas att du får ordning på vattnet..
Thermopool 2.0 6x3m med hörntrappa
Pooltak, Elegance+
Zodiac pH Perfect och Chlor Perfect
BVP 200m, Nibe F1255-16 med Pool40 och 65kw VVX
Poolrobot, Zodiac RX4400

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag