CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Installation av skimmer! blir inte klok!  (läst 1035 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fredrik Petrusson

Installation av skimmer! blir inte klok!
« skrivet: maj 27, 2021, 22:07:13:13 »
Det är ju tragiskt hur dålig det var med installationsbeskrivningar till vår pool. finns typ inget.

Kan någon berätta hur jag ska montera dessa packningar?

Poolgiganten

Utloggad Persmul

SV: Installation av skimmer! blir inte klok!
« Svar #1 skrivet: maj 27, 2021, 23:27:47:47 »
Vad är det för pool?

Utloggad Fredrik Petrusson

SV: Installation av skimmer! blir inte klok!
« Svar #2 skrivet: maj 28, 2021, 07:54:57:57 »
Tror märket kommer från waterman i Tyskland.. det är chemoform som importerar dessa vi har i sig köpt från Aquatech.
Skimmern är en A300 Hor sol från weltico

Utloggad Persmul

SV: Installation av skimmer! blir inte klok!
« Svar #3 skrivet: maj 28, 2021, 09:20:05:05 »
Mitt tips är att kontakta återförsäljaren och be om en utförlig beskrivning.

De där två tätningarna har jag inte sett innan, på liknande jag sett sitter packningen i "kragen" [EDIT: det du kallar skyddslist - den ser dock betydligt tunnare ut än den vi har på vår pool, därav min gissning nedan att packningarna på nåt ska sitta i den /EDIT], den som du frågar om som nummer 2 på din bild. Så var det även på vår pool, då satte man den så den sitter i hålet, med en del av kragen på utsidan stålkanten, och en del av kragen innanför, mot linern. Sen dras det ihop med ramen på insidan poolen, och själva skimmern på utsidan. Sen satte man en täcklist på ramen.

Om jag ska GISSA, så ska dina packningar in i "kragen", en på vardera sidan och poolväggen emellan, men det är som sagt en gissning. Bäst att kontakta återförsäljaren :)

mvh
persmul

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag