VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Reservdel automatisk dammsugare  (läst 1468 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Davidkulneff

Reservdel automatisk dammsugare
« skrivet: april 11, 2021, 10:22:07:07 »
Har en JF pool där jag köpte till deras automatiska dammsugare
(https://www.jf-fritid.se/rening/automatisk-dammsugare.html)

Helnöjd med denna lösningen, men nu har jag en del som gått sönder. Har provat kontakta både JF och en återförsäljare, men ingen av dem har denna reservdel. Någon som vet eller har något tips på hur jag kan få tag i en?


Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Reservdel automatisk dammsugare
« Svar #1 skrivet: april 11, 2021, 11:54:52:52 »
Det är väldigt dåligt att inte tillhandahålla reservdelar. Det måste dom kunna få fram om dom bara vill. Jaga dom tills dom löser problemet. Om inte så vet potentiella framtida kunder att dom ska undvika den leverantören.

Det finns mycket bra lim för plaster nu för tiden. Helst bör man vet vilken typ av plast det gäller men annars får man chansa. Man kan ju börja med att göra rent och applicera lite lim på ytan och se om det verkar greppa.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad 25° i vattnet

SV: Reservdel automatisk dammsugare
« Svar #2 skrivet: april 11, 2021, 16:21:17:17 »
Finns den som reservdel hos tillverkaren över huvud taget ?

Utloggad Stridis2

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Nordvästra Skåne
  • Antal inlägg: 72
  • Total likes: 3
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Reservdel automatisk dammsugare
« Svar #3 skrivet: april 22, 2021, 22:15:49:49 »
Hade de haft den som reservdel hade den säkert varit jättedyr! Vad är du villig att betala?

När jag tog fram min i förra veckan så var två slangdelar trasiga. Finns nya att köpa hos JF, men de kostar 100 kr styck. Skulle även behöva bottenpluggen som man ansluter till skimmern. Denna fanns inte på deras hemsida som reservdel. Men om jag bara skulle köpa nya slangar kostar de nästan lika mycket som en komplett dammsugare! Funderar faktiskt på att köpa en ny, men jag behöver inte den ringen.

Annars, någon som har förslag på var man kan köpa ny slang till dammsugaren som inte kostar multum men ändå håller? Min är bara använd i fyra år, alltid förvarad inomhus på vintern, upphängd lodrätt så det har inte stått vatten i slangarona osv.
Pool: JF Fritid storpool 7,6 * 4,5 * 1,32 meter
Hayward sandfilter

Utloggad TommyC

SV: Reservdel automatisk dammsugare
« Svar #4 skrivet: april 23, 2021, 19:21:28:28 »
Mitt förslag är sluta köp billigt skräp som inte går att reparera så gynnar ni både plånboken och miljön  ;D
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Stridis2

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Nordvästra Skåne
  • Antal inlägg: 72
  • Total likes: 3
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Reservdel automatisk dammsugare
« Svar #5 skrivet: april 24, 2021, 08:46:21:21 »
Så sant som det är skrivet. Köp kvalité - gråt en gång. Men ett problem är att många gröngölingar (inklusive mig) inte vet vad som är kvalité och vad som är överprisat skräp.
Nästa är att man kanske inte vet om man kommer att trivas med pool. Mitt bygge är en övningspool. Trivs jag med den så håller den så länge den håller. När den går itu bygger jag en bättre, trivs jag inte har jag inte slängt ut en halv mille till ingen nytta.
Nästa problem är pengafrågan, många har inte ekonomin att köpa det bästa från början.
Jag är övertygad om att mitt poolprojekt, inklusive pool på 7,6*4,5 meter, över 100 kvadrat trädäck, 30 kvadrat inglasat uterum och pooltak har kostat mindre än bara poolen hos många här även om jag räknar med inköpet av en 12 tons grävmaskin i mitt projekt!

Åter till TommyC:s inlägg. Kan du rekommendera någon bra slang man kan köpa för att slippa JF:s?
Pool: JF Fritid storpool 7,6 * 4,5 * 1,32 meter
Hayward sandfilter

Utloggad TommyC

SV: Reservdel automatisk dammsugare
« Svar #6 skrivet: april 24, 2021, 09:31:43:43 »
Jag har aldrig ägt någon poolsugare så jag har ingen bra koll på det. När det gäller slang och diverse gummiprodukter så brukar jag leta hos Kuntze. Dom säljer ingen skit och har kunnig personal som kan hjälpa till med att hitta rätt produkt. https://www.kuntze.se/produkt-kategori/slangar/

Ja det kan vara väldigt svårt att förstå vad som är värt att betala extra för och få bra kvalité för pengarna och undvika överprisat skräp. Lättare att undvika billigt skräp. En signal kan vara att sånt som det görs väldigt mycket reklam för oftare är skräp än kvalité. Sedan får man söka mycket på nätet och läsa tester och omdömen.

När det gäller pooler och tillbehör så brukar det ges mycket bra svar här när det gäller produkter som är relativt vanliga. Frågor om ovanliga egenimporterade produkter finns det sällan någon som har kunskap om.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Mickelin

SV: Reservdel automatisk dammsugare
« Svar #7 skrivet: maj 17, 2021, 20:36:56:56 »
Hur stor är den? Borde gå att 3D-printa utan problem.

Utloggad OF

SV: Reservdel automatisk dammsugare
« Svar #8 skrivet: september 23, 2021, 16:31:44:44 »
Hmmm...tror det där är samma som "Swim and fun Flipper small". Kolla med swim and fun.
www.swim-fun.com

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan