Poolforum Supertyst poolvärmepump! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Svenska apotek med tillstånd

Författare Ämne: 4,5 meters rund plåtpool från Poolkungen  (läst 4902 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rickard

• Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 4955
  • Total likes: 342
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Min andra diskussionssida!
SV: 4,5 meters rund plåtpool från Poolkungen
« Svar #100 skrivet: september 22, 2021, 05:33:25:25 »
I norra Sverige sköter det där sig självt, vi kan inte jobba ute med tanke på att allt fryser och täcks av snö.
"Tänk" att du bor i Piteå, jag kan höra av mig när det inte går jobba ute längre så kan du lägga ned för säsongen.
10 maj går det börja om igen.  O0

PL200 skall vara ett bra lim, jag skulle prova med det, men du kanske redan hunnit fatta ett beslut?

Det är nog många som "går i väggen" vid poolbyggen, i vart fall kan man tolka det så då många poolprojekt verkar dra ut på tiden rejält.
Kanske har man lite väl storvulna planer med sina projekt, det skall plattsättas, byggas murar, etage, lounge, poolhus, inglasningar och takpartier i parti och minut - jobbet med att skapa en mysig/exklusiv utemiljö i anslutning till poolen är nog ofta ett mycket större jobb än att bygga själva poolen.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med Varitab Klortpuckar.
Värmer med en Nibe 1210-7 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Marknadsledande inom Pooler.

Utloggad joyride

« Svar #101 skrivet: september 22, 2021, 08:49:48:48 »
Visst har du rätt Rickard, åtminstone i mitt fall. Tankar kring hur poolen ska integreras på ett bra sätt i befintlig miljö, lösa problem längs vägen, ralla 25 m3 massor och bygga mitt bombsäkra plank har tagit bra mycket mer tid än det förhållandevis enkla poolbygget.

Utloggad joyride

« Svar #102 skrivet: oktober 01, 2021, 07:46:44:44 »
Tog två semesterdagar för att komma någon vart med gjutarbetena runt poolen och stödmuren/trappan. Om jag får detta klart så kan jag padda bärlager och stenmjöl och ta stenläggningen när det passar.

Hösten har gjort entré med regn och blåst som försvårar lite men under dag ett hann jag åtminstone med en betongklack intill poolen som stensargen ska monteras emot samt en sula för stödmur mot huset.

Fixade också till den felriktade 90-gradaren vid inloppet. Frågan är om det blev bra nu heller. Trots att jag pluggade inloppen så fick jag lite bakläckage, återstår att se om det påverkade PVC-limmet.

Utloggad joyride

« Svar #103 skrivet: november 22, 2021, 10:24:57:57 »
Fin höstdag i slutet av november och utrymme att börja lite med stenläggningen. Komplex yta med möjlighet till avrinning endast åt ett håll, vilket tyvärr är förbi poolen, gör det lite trixigt. Men det ska nog funka.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Energisparprodukter

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Bästa pris på poolsvampen.
Supertyst poolvärmepump! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Svenska apotek med tillstånd