Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Lagar  (läst 6104 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wahlberg

Lagar
« skrivet: augusti 09, 2005, 15:25:09:09 »
Hej !

Tänkte höra vad som gäller med lagar om staket och dyligt gällande pooler, både nergrävda och ovanjords.

/Stefan

Poolgiganten

Utloggad Fia

Re:Lagar
« Svar #1 skrivet: augusti 09, 2005, 15:52:40:40 »
Lagen säger att du måsta ha poolen inhägnad med ett minst 90cm högt och ej klättringsbart staket med låst grind eller täckt med ett poolskydd som håller att gå på för t ex. barn och djur.
« Senast ändrad: augusti 09, 2005, 15:56:11:11 av Fia »
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Mica

Re:Lagar
« Svar #2 skrivet: augusti 09, 2005, 19:00:28:28 »
Fia har helt rätt!

Lagtexten hittar du på www.boverket.se, sök på pool så får du upp den (BFS 202:19 kap. 8.6 Skydd mot drunkning).
Folkpool Octavia 6.6 x 3.6 x 1.44.
Uppvärmning: 15 kvm solfångarpaneler + Folkpools värmeväxlare 75 kW som är kopplad till IVT Optima 500 (luft/vattenvärmepump) http://goto.glocalnet.net/tradgardsprojektet/

Utloggad Wahlberg

Re:Lagar
« Svar #3 skrivet: augusti 10, 2005, 07:24:04:04 »
Tackar !

Det var detta jag sökte !

/Stefan

Utloggad Wahlberg

Re:Lagar
« Svar #4 skrivet: augusti 10, 2005, 11:01:36:36 »
Om man då har en ovanjordspool som är 1,2 m hög som sticker upp minst 90 cm ur marken så borde denna gälla som ej klättringsbart staket då eller? (Jag tänker ha staket ändå, men man vill ju veta vad som gäller).
Vidare så har jag en kollega som säger att det är olika lagar om man bor i stan eller på landet. Är det så?

/Stefan

Utloggad Fia

Re:Lagar
« Svar #5 skrivet: augusti 10, 2005, 11:47:58:58 »
Angående regler, stad eller landet så kan jag inte svara på det. Det bästa är nog om du ringer din kommun och frågar.
Täckning av pool, det är inte bara av säkerhets skäl som det är bra att ha poolen täckt. Du spar både värme och kemikalier för att avdunstningen blir mindre. Det hindrar även skräp att hamna i poolen.


Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag