VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Ny pool i Skåne - helentreprenad  (läst 3980 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ToreS

  • Gäst
ToreS
Ny pool i Skåne - helentreprenad
« skrivet: juli 02, 2019, 21:13:25:25 »
Vi ska skaffa pool på helentreprenad lite söder om Malmö och vill gärna ha andras erfarenheter på liknande projekt i regionen.

Vi vill ha en ”bad-färdig” pool, 4x8m med nästan allt av utrustning - värmepump, gaveltrapp, städrobot, pumprum, pooltak, belysning, rostfritt, trädäck etc.
Poolen ska vara enkel att hantera oxå i åren som kommer.

Jag har skickat offert-förfrågan till 3 leverantörer i regionen, men misstänker att det blir svårt att sätta alternativen upp mot varandra.

Poolgiganten

Utloggad bamsemanen

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Skåne
  • Antal inlägg: 32
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Ny pool i Skåne - helentreprenad
« Svar #1 skrivet: juli 03, 2019, 12:22:23:23 »
Hej !

Kan varmt rekommendera Pool Team, dem ordnar allt till dig utan problem!

Vi är kanon nöjda.
PP-Pool från Poolteam, 4 X 8 meter, Poolrening med Klorpuckar och UV-ljus.
Värmer med värmepump och med hjälp av taket =)
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=15038.0

Utloggad ToreS

  • Planerar pool på hel-entreprenad
  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Syd-Västra Skåne
  • Antal inlägg: 7
  • Total likes: 0
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Ny pool i Skåne - helentreprenad
« Svar #2 skrivet: juli 04, 2019, 11:25:17:17 »
Första offerten har trillat in och med den också dom första frågorna jag hoppas någon kan hjälpa mig att förstå:

1) betalningsplanen säger 20% vid beställning, 75% innan leverans och 5% efter utfört arbete.
Det låter helt orimligt för mig, jag tycker 20% ved beställning, 50% vid leverans och 30% efter utfört arbete låter bättre. En stor del av betalningen vill vara arbetskostnad, och att förskottsbetala hantverkare är inte vanligt i min värld.
Vad är eran erfarenheter?

2) offerten säger 130.000 för Installations paket. Men det inkluderar inte el, frakt av schaktmassor, inte dränkpump, inte gjuten betongplatta (tillkommer kostnad vid behov). Och det står att montering och ihopsättning av pooltak inte ingår, men det tror jag är et fel.
Låter detta rimligt för er?

3) Trädäck ingår ej i offerten. Vad är eran erfarenheter på att få det byggat? 80m2 med nåt hållbart material.

På förehand, tack för input.
Pool-nybörjare, i offert- och planeringsfasen.

Utloggad ontop

SV: Ny pool i Skåne - helentreprenad
« Svar #3 skrivet: juli 04, 2019, 12:07:39:39 »
Leverantören vi använd krävde inte en krona innan allt var färdigt dvs grävning, komplett poolpaket, återfyllning, montering och uppstart. Var så nöjd att vi bad dem anlägga trädäck med. Kostade mer än tidigare nämnd leverantör men med suverän kvalitet (Niveko, Gullberg & Jansson) och support, leverans och montering på utsatt dag samt liten risk ekonomiskt var det ett val vi är väldigt nöjda med efteråt. PMa om du vill ha detaljer.

Elsa

  • Gäst
Elsa
SV: Ny pool i Skåne - helentreprenad
« Svar #4 skrivet: juli 17, 2020, 13:24:52:52 »
Vi ska skaffa pool på helentreprenad lite söder om Malmö och vill gärna ha andras erfarenheter på liknande projekt i regionen.

Vi vill ha en ”bad-färdig” pool, 4x8m med nästan allt av utrustning - värmepump, gaveltrapp, städrobot, pumprum, pooltak, belysning, rostfritt, trädäck etc.
Poolen ska vara enkel att hantera oxå i åren som kommer.

Jag har skickat offert-förfrågan till 3 leverantörer i regionen, men misstänker att det blir svårt att sätta alternativen upp mot varandra.

Hej!
Det var ett tag sedan du skrev detta, men vi är i samma sits och vill hitta en seriös helentreprenör. Hur har det gått för dig? Någon du kan rekommendera?

Utloggad Sjbrg

SV: Ny pool i Skåne - helentreprenad
« Svar #5 skrivet: oktober 04, 2021, 17:00:28:28 »
Bumpar denna

Vilka företag har ni anlitat för komplett entreprenad och skulle ni rekommendera den ni använde?


Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan