VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Inte undra på att man köper poolen utomlands.......  (läst 10528 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad syclone2550

  • Allt-i-allo
  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Rosvik
  • Antal inlägg: 14
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
    • Swedes Garage
Inte undra på att man köper poolen utomlands.......
« skrivet: maj 01, 2019, 13:22:44:44 »
Nåå tjääna tjääna,

Nu ska jag berätta en kort historia som jag var med om under veckan som gått. Vi har alltså en nergrävd 4x8 Foolkpool som byggdes på mitten av 80-talet, linern var slut och en del av plywooden bakom har börjat ruttna.

Så jag funderat på att lägga ny plywood utanpå den gamla och beställa en måttanpassad liner från Nederländerna för 15,000:- ink frakt (likadan liner hos Folkpool skulle kosta 32,000:- det var alltså min första tanke.

Sen kom jag på att man kanske skulle släppa ner en glasfiberpool (7,5x3,7) i hålet som man redan har i backen, så jag har mejlat 3 olika företag som säljer glasfiberpooler och berättat vad jag har och vad tänkte göra och frågat om pris på en glasfiberpool utan tillbehör (jag har ju redan pump, filter etc).

Fått svar från ett företag, inga namn nämda, som aldrig skulle rekommendera att installera en glasfiberpool pga att det blir alltid "midja" på dom. Fast dom säljer glasfiberpooler som annonseras som extra förstärkta och bra kvalitet. Han till och med hänvisade till internet om hur dåliga glasfiberpooler var  ::) ::)

Jag frågade samma företag förra året om vad det skulle kosta att fixa våran pool med ny liner, in och utlopp och ny belysning. Fick till svar att om träsargarna har klarat sig skulle det kosta 80-90,000:-  :o :o

Så tillbaka till företaget som inte rekommenderar en glasfiberpool, 230,000:- skulle dom ha för en glasfiberpool utan tillbehör  :o :o

Hittade en jättestor pool tillverkare i Polen som säljer en 7,5x3,7 glasfiberpool med det man behöver för installation utan pump och filtersystem för runda slängar 50,000:-

Jag har ju svårt att tro på att en Svensksåld glasfiberpool har så pass mycket bättre kvalitet att den är värd drygt 4 ggr så mycket som Polen tillverkad pool.

För att inte tala om kundservicen hos andra Svenska företag jag mejlat, där jag inte fått något svar.

Så nästa vår var det planerat att fixa poolen och då kommer jag att beställa en från Polen, inget Svenskt pool företag får mina surt förvärvade slantar när dom har sån dålig kundservice och hutlösa priser.

Tack för mig ;-)
Mvh, Eric///

Poolgiganten

Utloggad nyburjare

SV: Inte undra på att man köper poolen utomlands.......
« Svar #1 skrivet: juni 16, 2019, 23:51:33:33 »
Se bara upp lite är mitt råd..... har själv en gång köpt en glasfiber trappa från Polen, som efter 3 år drabbades rejält av böldpest , ingen garanti inget intresse från säljaren …. hade den besiktigad och det visade sig var ett rent fuskbygge när det gäller ytbehandling och uppbyggnad av glasfibern, är det billigt beror det på att det är en billig tillverkning, oftast.

Visst man kan råka ut för detta i Sverige med, har en kollega med folkpools trappa, men där löste folkpool det på bästa sätt, i Polen har man inte mkt att sätta emot om man får skador

Utloggad syclone2550

  • Allt-i-allo
  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Rosvik
  • Antal inlägg: 14
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
    • Swedes Garage
SV: Inte undra på att man köper poolen utomlands.......
« Svar #2 skrivet: maj 27, 2023, 14:52:29:29 »
Lite sent svar, men hittade en pool i Sverige för vettig peng. Finns trådar i forumet om den poolen.
Mvh, Eric///

Utloggad Gounis

SV: Inte undra på att man köper poolen utomlands.......
« Svar #3 skrivet: juni 15, 2023, 09:52:42:42 »
Lite sent svar, men hittade en pool i Sverige för vettig peng. Finns trådar i forumet om den poolen.

Är i startgroparna för poolbygge och detta lät intressant.
Vilken pool är det du pratar om, jag har försökt leta med lyckas inte lista ut vilken pool i Sverige du hänvisar till.

Tack på förhand.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan