Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Camargue massimo  (läst 6505 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ebon

  • ebon har en pool, och numera även ett spabad
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: blekinge sverige
  • Antal inlägg: 114
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • poolägare 10:e året
    • Visa profil
Camargue massimo
« skrivet: juli 06, 2016, 11:38:27:27 »
  Hej. Till er som har ett Camargue massimo. Är ni nöjda? Vad är ni inte nöjda med? Fördelar och nackdelar. Alla åsikter välkomnas.
« Senast ändrad: juli 06, 2016, 12:32:36:36 av Ebon »

Poolgiganten

Utloggad Ebon

  • ebon har en pool, och numera även ett spabad
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: blekinge sverige
  • Antal inlägg: 114
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • poolägare 10:e året
    • Visa profil
SV: Camargue massimo
« Svar #1 skrivet: juli 07, 2016, 18:53:06:06 »
Finns det ingen som har ett Massimo?

Utloggad jbend99

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Kvänum
  • Antal inlägg: 53
  • Total likes: 4
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Camargue massimo
« Svar #2 skrivet: juli 07, 2016, 23:34:44:44 »
Jag har ett Massimo II men tyvärr inte installerat ännu så det hjälper dig kanske inte så mycket just nu  ::)

MEN jag läste mycket här, både om just Massimo men även mycket runt kinabad i övrigt. Det var mycket kritik från olika håll och vissa saker återkom alltid. T ex så är cirkulationspumpen inget vidare på många av dem. Både ljudnivån ska vara hög men också kort livslängd (står t om i manualen för Massimo II att den ska bytas med väldigt korta intervall).

Kontaktade en av de som verkade ha mest erfarenhet av dessa kinabad och som jobbar som spabadstekniker (Hej Johan!).  Frågade vad man kan göra i förebyggande och fick en hel lista på saker man bör/kan se över samt rekommendationen att byta till en Laing cirk. istället för kina cirken som sitter i. Har redan beställt och fått min nya Laing pump så jag kommer lägga några timmar på att kolla över det jag fick från Johan samt att redan direkt byta pumpen, allt redan innan badet ställs på plats och körs igång.

Att vi valde Massimo var att det kändes bra när vi provsatt, funktioner och till ett ok pris tyckte vi.

Är man bara medveten om vad man köper ser jag inte problemet. Detta är bara min åsikt och jag är övertygad om att vi kommer trivas i vårt Massimo II  ;D
3x6m Thermopool Kelly Ellipspool
Hörntrapp Ellipspool
Pooltak Dallas 3x6 Antracite
GJ VP-30 Värmepump
Sandfilter 150kg Mega
Astral Pump 0,75hk
Aseko Asin HOME Redox Poolautomatik
Brilix SPII 40w UV
Zodiac Vortex 4 4WD Poolrobot
Carmague Massimo II Spabad

Utloggad TheSwede

SV: Camargue massimo
« Svar #3 skrivet: juli 08, 2016, 14:34:56:56 »
Har du inte garanti på badet. Låter lite konstigt att byta pump innan den är sönder.

Utloggad Engans

SV: Camargue massimo
« Svar #4 skrivet: juli 08, 2016, 23:17:45:45 »
jbend99 vad är en bra laing circ.
finns ju massor av pumpar från laing.

Utloggad jbend99

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Kvänum
  • Antal inlägg: 53
  • Total likes: 4
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Camargue massimo
« Svar #5 skrivet: juli 09, 2016, 00:04:12:12 »
Den jag fått rekommenderad själv för mitt bad är en Laing E14 (köpte denna som jag hoppas ska passa: http://www.ebay.com/itm/Master-Spas-Clearwater-LA-Spas-Circulation-Pump-X400825-Laing-73229-/162106450213?hash=item25be4c2125).

Generellt så är väl kvaliteten på Laing pumparna bättre än LX pumparna som sitter i baden från början har jag fått uppfattningen om. Dessutom ska E14 passa bra i just Massimo badet enligt andra, bara lägga en kloss under då den är ca hälften så stor som originalet. Om det nu stämmer återstår att se, jag kan återkomma med rapport sedan.

Gällande garantin, så visst har jag det. Men läser man manualen till Massimo står det:

"OBS: Pumpen är en slitdel och ska bytas efter ca 2 000 timmars drift – dock max. 2år. Kontakta DenForm för utbyte."

Eftersom jag kommer sänka ner mitt bad i trallen så vill jag förebygga att behöva mecka med det så mycket som möjligt. Visst allt kan hända ändå och det kommer vara möjligt att plocka bort trallen runt badet för service men då jag har läst om just den relativt korta livslängden för pumparna, tyckte jag det var bättre att byta innan badet ställs på plats. Enligt andra som testat att byta så ska Laing pumpen hålla längre och vara tystare.

Som sagt, bara vad jag tänker och tror runt dessa frågor då jag ej installerat mitt ännu.......
3x6m Thermopool Kelly Ellipspool
Hörntrapp Ellipspool
Pooltak Dallas 3x6 Antracite
GJ VP-30 Värmepump
Sandfilter 150kg Mega
Astral Pump 0,75hk
Aseko Asin HOME Redox Poolautomatik
Brilix SPII 40w UV
Zodiac Vortex 4 4WD Poolrobot
Carmague Massimo II Spabad

Utloggad Engans

SV: Camargue massimo
« Svar #6 skrivet: juli 09, 2016, 18:58:24:24 »
bra info.
undrade bara då du skrev att laning va bra då är det intressantboch veta vad som rekomenderas.

Utloggad jbend99

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Kvänum
  • Antal inlägg: 53
  • Total likes: 4
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Camargue massimo
« Svar #7 skrivet: juli 09, 2016, 23:54:33:33 »
Absolut  O0
3x6m Thermopool Kelly Ellipspool
Hörntrapp Ellipspool
Pooltak Dallas 3x6 Antracite
GJ VP-30 Värmepump
Sandfilter 150kg Mega
Astral Pump 0,75hk
Aseko Asin HOME Redox Poolautomatik
Brilix SPII 40w UV
Zodiac Vortex 4 4WD Poolrobot
Carmague Massimo II Spabad

Utloggad TheSwede

SV: Camargue massimo
« Svar #8 skrivet: juli 10, 2016, 21:42:53:53 »
Okej

Utloggad mcdanne

SV: Camargue massimo
« Svar #9 skrivet: september 04, 2016, 11:44:39:39 »
Jag har också ett Massimo 2, funkar kanon och är nöjd med vad man får relativt till priset.
Det jag gjort är att pga ljudvolymen bytt cirkulationspumpen till en Laningpump. Den nya pumpar saktare men jag kör den dygnet runt istället, därav behövs så lågt ljud som möjligt då vi har sovrummet precis angrännsande.
Men att investera 2'000kr i att byta pump känns inte så illa.

Det enda jag ser som nackdel är att konstträet börjar gulna på den sidan där solen ligger på nu efter två år.
Men det kan nog dyrare bad också göra.
Tänker så att jag sparat så mycket pengar på att köpa ett "kina spa" så jag kan byta eller måla panelen framöver om det blir värre.

Till Massimo 2 så har den inbyggt wifi så man kan styra temp, tid, pumpar mm via en App. Mycket smidigt.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan