CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: "Servicebok"  (läst 2414 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tuplar

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Nyköping
  • Antal inlägg: 3
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Ellips Bergman
    • Visa profil
"Servicebok"
« skrivet: augusti 26, 2015, 21:03:56:56 »
Mitt första inlägg på forumet, men jag har läst många. Har fått många bra tips och idéer och det bugar och tackar jag för!
Har precis kört igång cirkulationspumpen på en Ellips pool och väntar på elektriker för att köra i gång värmepumpen. Så om någon har frågor om Ellips (Bergman), så är ni välkomna att fråga. I det stora hela är jag väldigt nöjd än så länge. Lejde bort schakten, men gjort resten i egen regi. Lovar att lägga upp bilder från start till mål nästa säsong (motfyllning av stödmur och plattsättning kvarstår och osäker på om jag hinner/orkar i år).

Nu till min fråga - Har någon en bra mall för en "servicebok" som man kan förvara i maskinrummet? Hade tänkt mig kolumner för olika värden (pH, klorhalt mm.) med datum, när backspolning gjorts, uppstart av säsongen, vinterstängning osv. Det kanske redan avhandlats i tidigare inlägg?

Poolgiganten

Utloggad Sammyj

SV: "Servicebok"
« Svar #1 skrivet: augusti 26, 2015, 23:05:41:41 »
Folkpool har en ganska fin mall till en driftjournal.

Mitt första inlägg på forumet, men jag har läst många. Har fått många bra tips och idéer och det bugar och tackar jag för!
Har precis kört igång cirkulationspumpen på en Ellips pool och väntar på elektriker för att köra i gång värmepumpen. Så om någon har frågor om Ellips (Bergman), så är ni välkomna att fråga. I det stora hela är jag väldigt nöjd än så länge. Lejde bort schakten, men gjort resten i egen regi. Lovar att lägga upp bilder från start till mål nästa säsong (motfyllning av stödmur och plattsättning kvarstår och osäker på om jag hinner/orkar i år).

Nu till min fråga - Har någon en bra mall för en "servicebok" som man kan förvara i maskinrummet? Hade tänkt mig kolumner för olika värden (pH, klorhalt mm.) med datum, när backspolning gjorts, uppstart av säsongen, vinterstängning osv. Det kanske redan avhandlats i tidigare inlägg?

Utloggad Tuplar

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Nyköping
  • Antal inlägg: 3
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Ellips Bergman
    • Visa profil
SV: "Servicebok"
« Svar #2 skrivet: augusti 27, 2015, 08:32:25:25 »
Perfekt! Tackar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag