VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Bygge av Poolkungen Eco Premium 4x8 m  (läst 39549 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Widarsilje

SV: Bygge av Poolkungen Eco Premium 4x8 m
« Svar #100 skrivet: juli 05, 2021, 22:18:33:33 »
Hej. Har följt din tråd en del innan jag startade mitt projekt i höstas . Jag har också en 4x8 eco premium och satte linern för ca 2v sedan. Vi har motfyllt med 8x16, men vi har en fiberduk mot stommen som ligger som u in mot väggarna. Dock upptäckte vi när poolen var helt fylld att varje sektion buktar utåt väldigt mycket. Trodde att sektionerna skulle vara mer stabila. Undersida breddavlopp får jag nu in mina fingrar. Och lägger jag på ett vattenpass efter väggen så är det minst 1-1,5cm glipa. Då eco premium är en ovanmarpool som inte skall återfyllas, så kunde jag aldrig föreställa mig detta? Är nu väldigt nyfiken på hur din pool är? Jag har kontaktat poolkungen och dom ville att jag skickade in bilder. Bifogad bild visar hur det ser ut runt hela poolen  :(

Mina poolväggar ser ut något liknande men då har jag inte återfyllt något utan kan gå runt hela min pool under trädäcket.

Jag tänker inte så mycket på det och jag tycker bara det syns när man har simglasögon på sig och simmar under ytan.

Tycker inte det syns när man går runt poolen och kollar ner i vattnet.

Har inte fått någon glipa runt bräddavloppet, kanske inte har riktigt så djupa böjningar som du har. Kan ta ett kort imorgon.

Mvh Emil

Poolgiganten

Utloggad Eriaxe

  • Kunnig
  • ****
  • Antal inlägg: 89
  • Total likes: 37
  • Planerar poolbygge under hösten/våren 19/20
    • Visa profil
SV: Bygge av Poolkungen Eco Premium 4x8 m
« Svar #101 skrivet: juli 28, 2021, 07:18:58:58 »
Har tittat lite noggrannare nu jag också - ovan ytan syns inget, men tittar man under kan man se en viss utbuktning, dock inte så mycket att det orsakar några problem vid lampor och breddavlopp.
Bygge 2019-20 av Poolkungen Eco Premium 4x8 m med helgaveltrapp och blå mosaikliner. Ecolight UV-rening, Saphir 110 reningsverk, Ecoheat IXM7 värmepump, Blue Connect+. EcoClean 3000 poolrobot. Bumerang Deli klimatsmart pooltak. Kanalplast, klarglas i gavlar. Antracitgrått.
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=15847.msg115005#msg115005

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan