VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Hjälp! Vilken pool ska jag välja under 50.000:-?  (läst 7395 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tim79

Hjälp! Vilken pool ska jag välja under 50.000:-?
« skrivet: augusti 16, 2010, 13:23:25:25 »
Har bestämt mig för att vi ska bygga en nedgrävd pool,
då vår Intex ovanmark efter 5 år blivit skabbig.

Har grävare som kan hjälpa mig om ca en vecka och bonden som äger marken
som vi måste köra på för att komma in i trädgården, vill att vi sätter igång
fortast möjligt innan han ska höstplöja jorden.

Så jag tänkte köpa mig en nedgrävningsbar plåt/liner pool. Frågan är bara vilken?!
Antar att det är det bästa alternativet jag har, eftersom min "poolbudget" ligger på ca 50.000:-.
Vet ju att det tillkommer massa kostnader utöver som material, pooltäckning, trädäck osv.

Vill ha en oval eller en åtta på ca 4 x 8 meter. (120-150 djup).

Tycker oval är snyggare, men har läst något om att åttan är stabilare?

Kollade först på J&F Fritid, men tyckte dom verkade lite klena.
Sneglade på Tyskland och Yapool.de (Men är orolig över support och tysk manual).

Nu lutar det år Rubinpool eller Pool & Spa butiken i Lund. (Känns tryggt när det är någerlunda nära mig).

Någon som har andra bättre tips? Eller har ni byggt någon av ovanstående som ni vill rekomendera?

Tycker även glasfiberpooler/PP-pooler verkar smidigt! Dock lite dyrt för min del. Eller har någon tips på billiga?

Hoppas på hjälp, så jag kan bestämma mig...

Mvh Tim (Malmö).


Poolgiganten

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Hjälp! Vilken pool ska jag välja under 50.000:-?
« Svar #1 skrivet: augusti 16, 2010, 13:34:41:41 »
Hej,
det finns ju många trådar med liknande frågeställningar. Dock kommer man inte långt med 50.000 för en nergrävd pool tyvärr...

En oval pool kräver ofta murade stödväggar längs långsidorna. En Åtta har en kraftig U-balk som gör att man slipper stödmurar samt att en Åtta inte behöver grävas ner helt heller.

Räkna även in för en "säker" täckning samt värmning av något slag... Vi har en Åtta från Rubinpool på 5,4x3,5x1,5 meter som jag byggt i sommar. Pool + "tillbehör" + Brilix THP55 värmepump + Zabra pooltak (4x6 meter) + kantsten gick loss på runt 75.000... Sen tillkommer grävning, bottenmaterial/bottenmatta, bortforsling av massor, altanvirke/stomme, rör/kopplingar, skruv, återfyllning/cement etc.
Kolla noga kostnaderna före och fundera lite också om vad ni måste ha direkt och vad som kan vänta om ni inte vill ta hela klabbet på en gång. Flera leverantörer erbjuder rätt bra finansieringar också.

Jag tror du kan hitta bästa lösningen för 50.000 med något av de ovala alternativ med stödben som finns. Se bara till att de går att gräva ner också. T.ex. Poolmans Palmyra eller liknande...

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad Fia

SV: Hjälp! Vilken pool ska jag välja under 50.000:-?
« Svar #2 skrivet: augusti 16, 2010, 19:56:23:23 »
Jämför vad paketen innehåller, tycker det verkar som att du får mer för pengarna hos Rubinpool.
jämförde Lunds 4,60*7,25 o Rubins 5,0*7,70, båda 1,50 djup.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Tim79

SV: Hjälp! Vilken pool ska jag välja under 50.000:-?
« Svar #3 skrivet: augusti 16, 2010, 20:54:40:40 »
Jo tack för era svar!

Jag ska åka till Rubin och Pool & Spa och jämnföra samt se om man kan få ett bra paketpris om man väljer till värmepump, solfolie, vintertäcke osv.

Är medveten om Anders att det springer iväg till pengar. Därför jag försöker begränsa poolköpet till 50.000kr. Eftersom jag räknar med ca
ytterliggare 50.000:- för tillbehör, material, trädäck osv.

Ska leta vidare några dagar och jämnföra med andra i samma prisklass...

Förresten Anders, vad kostade ditt Zabra pooltak? Vad tror du det kostar till en 4*8m pool.

Mvh Tim

Utloggad DaJo

SV: Hjälp! Vilken pool ska jag välja under 50.000:-?
« Svar #4 skrivet: augusti 17, 2010, 07:40:57:57 »
Citera
Förresten Anders, vad kostade ditt Zabra pooltak? Vad tror du det kostar till en 4*8m pool.

Ett zabra pooltak till en 4*8 kostar ca 40 000:-

/Danne
Folkpool 4*6 med Roman End 300, Zabra pooltak, salt
Värmer med IVT Optima 600 via värmeväxlare.

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Hjälp! Vilken pool ska jag välja under 50.000:-?
« Svar #5 skrivet: augusti 17, 2010, 08:26:04:04 »

Förresten Anders, vad kostade ditt Zabra pooltak? Vad tror du det kostar till en 4*8m pool.


Det lönar sig att kolla runt lite på priserna för Zabra. Jag fick riktigt bra pris från Rubinpool när jag tog taket därifrån också... Jag fick betala 30.000 för 4x6 meter med 1 meter extra skena och frakt.

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad Tim79

SV: Hjälp! Vilken pool ska jag välja under 50.000:-?
« Svar #6 skrivet: augusti 17, 2010, 22:01:14:14 »
Jo visst! Det måste vara bra att sattsa på en bra pooltäckning.

Min fru är mer inne på att sattsa på en pooltrappa för 24000:-

Håller med henne om att det är väldigt snyggt och lyxigt, men dyrt.
Frågan är om det är värt.

Gillar poolsargen av sten som du valt Anders, blev det bra?

//Tim

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Hjälp! Vilken pool ska jag välja under 50.000:-?
« Svar #7 skrivet: augusti 19, 2010, 21:01:49:49 »
Jo visst! Det måste vara bra att sattsa på en bra pooltäckning.

Min fru är mer inne på att sattsa på en pooltrappa för 24000:-

Håller med henne om att det är väldigt snyggt och lyxigt, men dyrt.
Frågan är om det är värt.

Gillar poolsargen av sten som du valt Anders, blev det bra?

//Tim

Hej Tim,

Jag har en oval plåtpool med mönstrad liner till salu helt ny på grund av felköp. 7,3 lång och 3,7 bred komplett med pump, filter etc. Poolen kan vara både nedgrävd men även ovan mark utan stöd. Det är en dyrare model som har L-stöd istället för sidostöd. Betydligt högre kvalitet än JF-Fritid även om det inte är något fel på de poolerna heller.

skicka mig ett pm om det kan vara intressant.

Mvh Niklas

Fixade till citatet.
Fia
« Senast ändrad: augusti 19, 2010, 21:12:21:21 av Fia »
Swimspa 17fx från Hydropool.

Utloggad Olof

SV: Hjälp! Vilken pool ska jag välja under 50.000:-?
« Svar #8 skrivet: augusti 27, 2010, 20:32:51:51 »
Bekymra dig inte för att handla av Yapool i Tyskland. Jag och många andra har handlat av dem och än så länge har jag inte hört att någon som haft bekymmer. Du får monteringsanvisningen på engelska om du ber om det. Kolla http://www.pette.se. Där finns även svensk "monteringsanvisning".

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan