VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Ovanmark galvaniserad stomme  (läst 17789 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pool-boy

SV: Ovanmark galvaniserad stomme
« Svar #10 skrivet: april 29, 2015, 09:46:25:25 »
Hej,
Brädhopen var för nära för det fortsatt terassbygget. Kämpigt för Valmet 604, fick lägga 225kg framme för att kunna lyfta 5m3 impregnerade bräder.
3x6m SPF galvstomme
Gullberg&Jansson pooltak

Poolgiganten

Utloggad Onsalabo

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Onsala
  • Antal inlägg: 216
  • Total likes: 18
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Ovanmark galvaniserad stomme
« Svar #11 skrivet: maj 04, 2015, 22:18:42:42 »
Kul bilder. Hur mycket snö får ni egentligen? I södra Sverige har väl de flesta pooltaket som vintertäckning.
Rubinpool rund 6 m diameter med Gullberg & Jansson värmepump, Zodiac Tri 10 Pro saltklorinator och ribb-topp från Plastman.

Utloggad Pool-boy

SV: Ovanmark galvaniserad stomme
« Svar #12 skrivet: maj 08, 2015, 11:02:28:28 »
Hej,
Två sista vintrarna inte så mycket snö men före det var det en 3 vintrar då det skulle skottas tak och folk var rädda för skador. Tror i mitt fall att eftersom taket var en kännbar investering inte ville riskera att det skulle skadas. Lite väl kraftig konstruktion:).
3x6m SPF galvstomme
Gullberg&Jansson pooltak

Utloggad Pool-boy

SV: Ovanmark galvaniserad stomme
« Svar #13 skrivet: maj 22, 2015, 11:20:19:19 »
Badade första gången 20.5, tempen efter 3dars värmande(ca 8t/dag) ca 22°C. Ute temp ner till par plusggrader på natten. Igår lite högre utetemp ca 12°C i Vasa. Håller på med terasseavslutning ännu.
3x6m SPF galvstomme
Gullberg&Jansson pooltak

Utloggad Magnelis

SV: Ovanmark galvaniserad stomme
« Svar #14 skrivet: maj 23, 2015, 19:13:35:35 »
Hej

Snyggt bygge!!

Har beställt en likadan pool 4x6 meter, plattan gjuts på tisdag och jag hoppas poolen kommer innan helgen.

Är du nöjd med konstruktionen? Något speciellt att tänka på vid montering? Har läst monteringsanvisningen 20 ggr och jag tycker jag har koll på det mesta:-)

// Patrik

Utloggad Pool-boy

SV: Ovanmark galvaniserad stomme
« Svar #15 skrivet: maj 28, 2015, 07:42:50:50 »
Hej,
Var noga med att få korsmåtttet så noga som möjligt. Min gjutna platta hade kanske 5mm höjdskillnad mot ett hörn men det får man acceptera för annars hade man fått fräsa av plattan. Då sektionerna är av plåt så finns det en viss utbuktning i mitten som man kan hålla i minnet när man kollar att de är rakt monterade. En sak som man kunde ha gjort annorlunda är att borra hålen i sektionerna i förväg för ankarskruvarna i betongplattan. Förstörde en hel del metallborrar när de tog i betongen->vässning. Står inte så noggrant/klart i instruktionen om hjälpskruvarna för olika grejor som ska monteras i väggelementen.
Annars tyckte jag det var roligt att montera sektionerna. Var försiktig med de galvaniserade ankarskruvarna i plattan för de går lätt av, mjukare då de är galvaniserade.
Fick fel inloppstyp och det tog en hel del tid innan jag kom underfunde med det, började misttänka nåt och gick in på astralpools sidor för att kolla vilka olika konstruktioner det fanns.
 Vi hade liner med list och det var häftigt att montera, gick lättt.
3x6m SPF galvstomme
Gullberg&Jansson pooltak

Utloggad Magnelis

SV: Ovanmark galvaniserad stomme
« Svar #16 skrivet: maj 28, 2015, 12:51:47:47 »
Tack för riktigt bra tips!
Skruvade du ihop hela stommen utan att dra åt alla bulltar hårt för att sedan kolla att den är rak......och sedan dra åt samtliga bultar hårt?

Utloggad Pool-boy

SV: Ovanmark galvaniserad stomme
« Svar #17 skrivet: maj 29, 2015, 13:56:45:45 »
hej,
Tror att jag gick sektion per sektion men det som påverkar rakheten mest är då man monterar sidostöttorna samt om man har variationer/ojämnheter under sidostöden för dessa kan då påverka väggsektione inåt eller utåt. Sen blir det väl för en själv att inse i något skede att det duger. Tror att man kanske hamnar att spänna bultarna för att sedan kanske öppna igen och göra korrigeringar. Men ändå kändes det gediget att montera stommen och allmänna intrycket var att sektionerna hade små toleranser.
3x6m SPF galvstomme
Gullberg&Jansson pooltak

Utloggad Pool-boy

SV: Ovanmark galvaniserad stomme
« Svar #18 skrivet: augusti 13, 2015, 14:12:21:21 »
Hej,
Har gått en tid sedan man senaste hade bilder. Nu är altanen klar och man får börja med omgivningen runtomkring. Ska bli skönt att städa bort alla bräder o plankor.
Enda problemet i sommar har varit med poolroboten som bara vill köra längs med ena sidan. Saken har reklamerats till SPF och den har en gång varit på service men fortsätter ändå att köra längs med ena sidan. Gjorde en 15minuters filmsnutt med telefon o skicka till SPF för att verkligen visa att den ännu inte fungerar. Ganska dyr grej så hoppas att de tar tag i detta snaraste och får det fixat.
3x6m SPF galvstomme
Gullberg&Jansson pooltak

Utloggad Pool-boy

SV: Ovanmark galvaniserad stomme
« Svar #19 skrivet: november 09, 2015, 07:47:29:29 »
Hej,
Vinterstängde i mitten av oktober, vi hade ca +8-10°C ute och ca 26°C i poolen. Har också fortsatt med att städa poolområdet. Nästa steg blir att putsa/gräva fram berget som syns framför terassen för fyllde lite material så att det skulle vara lättare att köra med olika maskiner. Blir väl nån typ av plantering runnt bergsknallen. Kommer också att fylla barkflis runt själva terassen där skogsbottnen blivit skada för VILL INTE HA MERA GRÄSMATTOR!
Väntar på våren igen. Uterummet ligger och gror i tanken men man vet ju inte hur allt utvecklas med all osäkerhet på arbetsmarknaden och annat.
3x6m SPF galvstomme
Gullberg&Jansson pooltak

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan