CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poolrobot  (läst 160590 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad psau

SV: Poolrobot
« Svar #180 skrivet: juli 09, 2011, 01:24:31:31 »
Såg en gammal svensk annons för en NC51 till ett pris som skulle få vem som helst att tycka manuell dammsugníng är underbart...
Mailade med henne om lite andra saker och av någon konstig anledning säljer hon bra med just NC71 till Sverige...

Men handen på hjärtat, jag är tokigt nöjd med min NC71 men jag tror faktiskt att lillebror NC51 funkar lika bra. Behovet att städa vattenlinjen är inte så stort.

Lecapool 4x8 Tidigare en Folkpool 4x8 från 68
Minimaster from i år (2019) tidigare saltvatten.
Värme från en Brillix thp120
Städar gör en Nitro NC71

Poolgiganten

Utloggad psau

SV: Poolrobot
« Svar #181 skrivet: juli 09, 2011, 01:29:35:35 »
Uppdatering,

Tror att priserna på just pool robotar kan börja vara fallande till och med icke pool relaterade siter börjar inse att det finns marginaler på dessa prylar i klass med läkemedelsbranchens marinaler. Skillnaden är att det nog inte riktigt ligger lika mycket forskning bakom dessa...

http://www.bygghemma.se/utomhus/utomhusbad/pooler/tillbehor/poolrobot-clear-pool-nitro-robotic-cleaner/p-186139-186139
http://www.duabhuset.se/#showProduct.php?id=7598
Lecapool 4x8 Tidigare en Folkpool 4x8 från 68
Minimaster from i år (2019) tidigare saltvatten.
Värme från en Brillix thp120
Städar gör en Nitro NC71

Utloggad kave

SV: Poolrobot
« Svar #182 skrivet: juli 09, 2011, 09:34:27:27 »


Men handen på hjärtat, jag är tokigt nöjd med min NC71 men jag tror faktiskt att lillebror NC51 funkar lika bra. Behovet att städa vattenlinjen är inte så stort.



Vår liner är två veckor gammal nu. Vi har helt nytt kommunalt vatten i poolen och vi har redan två tre olika vattenlinjer som är tidskrävande och bökigt att få bort. Om NC71 kan putsa denna är den enbart av den anledningen värt pengarna. En robot som bara klättrar 40cm känns ju helt meningslös.

Utloggad psau

SV: Poolrobot
« Svar #183 skrivet: juli 09, 2011, 10:50:40:40 »
Hehe smaken är som baken....

I mitt fall med en liner som är stenhård och matt så syns inte smuts i vattenlinjen...

Mitt problem är barnens sand och grannens björk och till det räcker egentligen en ren botten städare....

Men jag skulle inte byta bort vägg och vattenlinje funktionen i NC71:an... Det är rätt kul att se den städa linjen, lite som ett rymdmonster som försöker kravla sig ur poolen :-)
Lecapool 4x8 Tidigare en Folkpool 4x8 från 68
Minimaster from i år (2019) tidigare saltvatten.
Värme från en Brillix thp120
Städar gör en Nitro NC71

Utloggad mikaelhede

SV: Poolrobot
« Svar #184 skrivet: juli 09, 2011, 13:26:32:32 »
Hehe smaken är som baken....

I mitt fall med en liner som är stenhård och matt så syns inte smuts i vattenlinjen...

Mitt problem är barnens sand och grannens björk och till det räcker egentligen en ren botten städare....

Men jag skulle inte byta bort vägg och vattenlinje funktionen i NC71:an... Det är rätt kul att se den städa linjen, lite som ett rymdmonster som försöker kravla sig ur poolen :-)

Hmm min går inte ända upp till ytan och skrubbar?
Den slutar ca 20 cm från vattenytan.

Utloggad Nimajneb

  • F.d. Poolaktivist, numera enbart poolbadare :)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 728
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolrobot
« Svar #185 skrivet: juli 09, 2011, 14:36:31:31 »
Hehe smaken är som baken....

I mitt fall med en liner som är stenhård och matt så syns inte smuts i vattenlinjen...

Mitt problem är barnens sand och grannens björk och till det räcker egentligen en ren botten städare....

Men jag skulle inte byta bort vägg och vattenlinje funktionen i NC71:an... Det är rätt kul att se den städa linjen, lite som ett rymdmonster som försöker kravla sig ur poolen :-)
Hmm min går inte ända upp till ytan och skrubbar?
Den slutar ca 20 cm från vattenytan

Nc71 går inte upp varje gång o skrubbar, då skulle den inte hinna färdigt med botten på 3h. Tanken är nog snarare att den skall hinna med o skrubba vattenlinjen några gånger per säsong o inte vid varje dopp.

.
« Senast ändrad: juli 10, 2011, 13:04:03:03 av Nimajneb »

Utloggad wolfman

  • Algernas herre
  • Kan en del
  • **
  • Antal inlägg: 24
  • Total likes: 0
  • 36 år med pool
    • Visa profil
SV: Poolrobot
« Svar #186 skrivet: juli 10, 2011, 12:57:39:39 »
Beställde idag en Lilshark från USA $265 inkl.frakt
Får väl se om den kommer.
/Thomas
Glasfiberpool 8.20x3.10 Brilix thp100
Hammarö

Utloggad TeeOne

SV: Poolrobot
« Svar #187 skrivet: juli 10, 2011, 23:10:52:52 »
Hehe smaken är som baken....

I mitt fall med en liner som är stenhård och matt så syns inte smuts i vattenlinjen...

Mitt problem är barnens sand och grannens björk och till det räcker egentligen en ren botten städare....

Men jag skulle inte byta bort vägg och vattenlinje funktionen i NC71:an... Det är rätt kul att se den städa linjen, lite som ett rymdmonster som försöker kravla sig ur poolen :-)

Hmm min går inte ända upp till ytan och skrubbar?
Den slutar ca 20 cm från vattenytan.
Ska modellen kunna komma upp hela vägen så ska den. Ytan den ska klättra på kan vara för glatt, prova att borsta av den själv så du ger den bättre fäste, om det kan vara det. Temperatur påverkar också, det krävs en viss temp på vattnet för att ge roboten bäst förutsättningar.
 :)

Utloggad kave

SV: Poolrobot
« Svar #188 skrivet: juli 15, 2011, 12:36:34:34 »
Våran robot, nc71, kom idag. Trots låga 17.5 grader i poolen klättrar den rejält högt, 1/3 av roboten är över vattenlinjen. Den gick en timme första körningen.

Utloggad Bjärred

  • Poolare sedan 1994
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Bjärred
  • Antal inlägg: 127
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolrobot
« Svar #189 skrivet: juli 15, 2011, 15:23:01:01 »
Kave, vad blev din totala kostnad för din poolrobot?
10x5 murad pool, Baddjup 1,60, 80m3, Poolguard, 30m2 solfångare, Gullberg & Jansson 13,8 kW, Astral Pump 0,75Kw, Astral Filter 600 mm

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag