CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Erfaringer med PP basseng/pool  (läst 4453 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mrtiger

Erfaringer med PP basseng/pool
« skrivet: april 18, 2013, 19:15:48:48 »
hei,
Vi vuderer å anskaffe oss et nedgravd basseng. Har sjekket litt rundt om hvilke muligheter jeg har. Vuderer å kjøpe et PP basseng men er usikker på kvalitet og holdbarheten på disse i forhold til støpte basseng (styropor og betong).
PP basseng er en del billigere en støpte basseng, ser at man kan få et basseng f.eks 3,4X6,5X1,5 til 50000kr. Blir jo ekstra med graving, grunnarbeid, varmepumpe o.s.v, men dette må også gjøres med støpte/leca bassenger.

Fordeler jeg ser med PP basseng er:

- Enklere å installere, slipper å lage en ringmur.
- Ser at det er flere som dropper å lage en betongsåle. De bruker sand/subbus med isolasjonplater øverst. Er ikke så sikker på hvor smart det er, men det vet kanskje dere noe om.
- Ingen liner/duk som kan revne eller bli skadet.
- pris

Ulemper med PP Basseng:

- Må ha vann i bassenget hele tiden, hvis ikke vil vel bassenget kollapse. (Veggene på basseng vil ikke klare å holde mot sand/jord/lekakuler)
- usikker på holdbarheten.
- Hva gjør jeg hvis det blir hull i bassenget.

Håper noen her på forumet har litt kunnskap og erfaring med dette.
En annen ting jeg lurer på også, hvor langt fra må bassenget ligge fra nedgravde elkabler. Tenker da på høyspenten fra elverket.

Poolgiganten

Utloggad Bjurenhed

SV: Erfaringer med PP basseng/pool
« Svar #1 skrivet: april 19, 2013, 22:22:48:48 »
Hej jag har en pp pool 3,8x9. Jag är jättenöjd med valet av pp pool. Men man måste va noga som tusan vid återfyllnaden runt poolen annars får man lätt buktande väggar. Jag körde rejält paddad stenmjöl och isolering under poolen och magerbetong längs sidorna. Trappa längs ena gaveln köpte en med förstärkt underbyggnad det var bra då det var svårt att återfylla där. 90 graders hörn och montage enkelheten var det som gjorde att jag valde pp. Hade en billig linerpool innan så att jämföra är inte rättvist, men pp poolen har varit suverän. Bäst av allt är den rejäla trappan.
PP pool 8x4 trappa längs gavel.
Tak och värmepump.

Utloggad Poolteam.se

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Malmö - Sverige
  • Antal inlägg: 92
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Poolteam.se
    • Visa profil
    • Poolteam.se
SV: Erfaringer med PP basseng/pool
« Svar #2 skrivet: april 20, 2013, 12:10:02:02 »
Hej,

Roligt att du är nöjd med PP Poolen!
Vi har under 2013 börjat tillverka poolerna med 8mm och även 10mm just för att göra det enklare för kunderna att få väggarna raka om man vill utföra jobbet själv. 10mm är något överdrivet, men 8mm ska vara kanonfin raka väggar ;)

Med vänlig hälsning

Mark Toth

Generalagent för Idealcover, Brilix, Luxlama, Leisure Pools, Fonteyn Spas

Utloggad Mrtiger

SV: Erfaringer med PP basseng/pool
« Svar #3 skrivet: april 21, 2013, 09:21:17:17 »
Men, det er slik at man må ha vann i bassenget hele tiden for at det ikke skal kolapse innover?
Hva gjør man hvis man vi ta en grundig rengjøring av bassenget uten vann i?

Utloggad Bjurenhed

SV: Erfaringer med PP basseng/pool
« Svar #4 skrivet: april 21, 2013, 22:09:12:12 »
Jag har använt magerbetong vid återfyllningen runt poolen så den borde klara urtappning. Rengöringen har jag inte haft några problem med som gjort att jag ens funderat på att tappa ur vattnet.
PP pool 8x4 trappa längs gavel.
Tak och värmepump.

Utloggad Poolteam.se

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Malmö - Sverige
  • Antal inlägg: 92
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Poolteam.se
    • Visa profil
    • Poolteam.se
SV: Erfaringer med PP basseng/pool
« Svar #5 skrivet: januari 24, 2014, 16:30:58:58 »
Men, det er slik at man må ha vann i bassenget hele tiden for at det ikke skal kolapse innover?
Hva gjør man hvis man vi ta en grundig rengjøring av bassenget uten vann i?

Problemet med PP Pool kommer alltid om kunden (eller återförsäljaren) vill spara pengar på återfyllnadsmaterialet. Det ska vara minst 30% cement inblandad i återfyllnadsmaterialet kring poolen. Detta ska vara HELA VÄGEN UPP! Vi ser att flera företag endast lägger betong på botten och vid hörnet. Fråga alltid er återförsäljare innan så att man köper PP Pool från någon som kan erbjuda bra installation och bra service!
Med vänlig hälsning

Mark Toth

Generalagent för Idealcover, Brilix, Luxlama, Leisure Pools, Fonteyn Spas

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag