VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Sönderfruset spabad  (läst 14657 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mcajver

Sönderfruset spabad
« skrivet: juni 10, 2010, 08:08:17:17 »
Har köpt mig ett sönderfruset spabad och letar nu efter kopplingar till detta. Det som tagit mest stryk är 2" rören och dess kopplingar. Rören kan jag få tag på men "specialkopplingarna" eller vad man ska kalla dom, var det marigare med. Dom som dom vita slangarna kopplas ihop med rören. Det verkar finnas en del att beställa från USA men tänkte höra om ngn vet om dom finns att beställa i Sverige. och här kommer bilder:




Poolgiganten

Utloggad mcajver

SV: Sönderfruset spabad
« Svar #1 skrivet: juni 10, 2010, 08:53:27:27 »
Inringade delar sökes. <help>




Utloggad mcajver

SV: Sönderfruset spabad
« Svar #2 skrivet: juni 10, 2010, 13:20:51:51 »
Jag fixade det själv. Hittade en kanonsida tror jag. Återstår att se om grejjerna kommer hem bara. <antman>

Utloggad utopiazz

SV: Sönderfruset spabad
« Svar #3 skrivet: juni 11, 2010, 11:28:16:16 »
Du kanske kan tipsa om vilken sida du hittade?

Utloggad mcajver

SV: Sönderfruset spabad
« Svar #4 skrivet: juni 14, 2010, 10:17:41:41 »
Jajjemen!
www.spacomponents.eu/
Har ingen aning om det e billigt eller dyrt. Hittar iallafall ingen i Sverige som säljer kopplingarna som jag behöver.

Såhär långt verkar det superseriöst. Har fått mail hela tiden hur beställningen/leveransen ligger till.

Angående mitt projekt så är jag i full gång med att demontera dom spruckna rören, som är limmade.
Ohhh h.e.l.v.e.t.e vad det sitter. Jag är helt slut i händerna efter helgen. Det e till o pilla, slita, dra, fila, såga och svära.  Men skamm den som ger sig!

Har fått tag på en solvärmematta som egentligen är till en pool som jag funderar på att koppla på spabadet. Och på sikt vore det kul med en kamin med värmeväxlare.

Utloggad utopiazz

SV: Sönderfruset spabad
« Svar #5 skrivet: juni 14, 2010, 12:21:56:56 »
Vi hade ett läckage i vårt inomhusbubbelkar. Den killen som lagade det värmde kopplingarna med varmluftpistol. Sen var det "bara" att dra ur slangarba och rören ur kopplingarna

Utloggad mcajver

SV: Sönderfruset spabad
« Svar #6 skrivet: juni 14, 2010, 13:44:46:46 »
Det måste jag testa!!! Att jag inte tänkt på det.

Utloggad utopiazz

SV: Sönderfruset spabad
« Svar #7 skrivet: juni 14, 2010, 15:58:07:07 »
Det beror kanske på vad det är för lim men det såg iaf enkelt ut när proffset gjorde det

Utloggad mcajver

SV: Sönderfruset spabad
« Svar #8 skrivet: juni 21, 2010, 07:40:43:43 »
I fredags kom äntligen mina delar till badet. <antman>
Tyckte det funkade kanon, så jag la in en bamsebeställning med hela klabbet. Alla rör och kopplingar som är 2tum  beställdes. 1260:- för allt tyckte jag var billigt. Inkl frakt.

Jag provade också att koppla in elen, och allt funkade. Det tog ett tag innan jag kom på att det var en nivåvakt som jag var tvungen att "lura". Tejpade fast en påse på insidan av badet och fyllde på med vatten.
« Senast ändrad: juni 21, 2010, 07:45:06:06 av mcajver »

Utloggad mcajver

SV: Sönderfruset spabad (Fixat)
« Svar #9 skrivet: augusti 09, 2010, 07:30:51:51 »
Sådärja! Nu är badet igång. Hadde ett litet h-vete med filtret (Jazzi) och cirkulationspumpen. Lindningen i pumpen hadde packat ihop och filter gick inte att få tag på. Så jag bytte både pump o filter till "compact4pool". Så nu är det mycket rening i badet. Badet har orginal ozonrening och det nya pump-paketet har UVlampa. Den gamla pumpen var på 700w och den nya ligger på 70w men flödet i cirkulationen är fullt tillräkligt. Det verkar funka. Visst finns det lite småläckor men jag ska ju ha ngt att göra i vår oxå. Kommer tömma badet i höst dock.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag