Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Tralldäck runt en nergrävd rund pool.  (läst 8582 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kanglou

Tralldäck runt en nergrävd rund pool.
« skrivet: mars 19, 2016, 21:16:23:23 »
Tjena!Jag skulle vilja ha lite tips eller hellre bilder på hur ni har gjort tralldäcket runt era pooler.Jag hade en version att ha tralldäcket under poolens övre plastlisten som ligger uppe på poolvägge.Men hur snygg blir den plasten efter ett par år?så kanske trallen ska gå över dock så tycker jag det inte blir snyggt att se ändsponten på trallen.Ja hur har Ni gjort lägg gärna ut bilder för inspiration.

Mvh Danne




Poolgiganten

Utloggad Dimitris76

SV: Tralldäck runt en nergrävd rund pool.
« Svar #1 skrivet: mars 19, 2016, 22:27:17:17 »
Jag är också intresserad av en sånt lösning. Min pool är rektangulär med 8cm hög stensarg just nu. Jag gillar trä - känns värmare...

/Dimi
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Utloggad Blade_997

SV: Tralldäck runt en nergrävd rund pool.
« Svar #2 skrivet: mars 20, 2016, 08:02:42:42 »
nu är då min inte nedsänkt, men jag byggde in min, och lämnade plastlisten som jag antar du menar, och tycker det blev helt bra med den! visst solen gör sin sak med åren säkert, men solen tar också på trä  ;)
finns några bilder i min tråd hur det blev, helt nöjd för att mer eller mindre improvisera mig fram

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Tralldäck runt en nergrävd rund pool.
« Svar #3 skrivet: mars 20, 2016, 11:20:45:45 »
Jag kommer inte ihåg någon specifik tråd, men det finns flera byggtrådar som innehåller just det du efterfrågar. Leta runt bland byggtrådarna så hittar du nog några exempel.
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad Onsalabo

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Onsala
  • Antal inlägg: 216
  • Total likes: 18
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Tralldäck runt en nergrävd rund pool.
« Svar #4 skrivet: april 12, 2016, 21:04:16:16 »
Jag har poolen under däcket med synliga ändträn.
Rubinpool rund 6 m diameter med Gullberg & Jansson värmepump, Zodiac Tri 10 Pro saltklorinator och ribb-topp från Plastman.

Utloggad Kanglou

SV: Tralldäck runt en nergrävd rund pool.
« Svar #5 skrivet: april 13, 2016, 04:34:13:13 »
Ser där ja ser ju riktigt fint ut!Har ett par funderingar

1.monterade du upp poolen och monterade linern och fyllde upp poolen innan du trallade däcket?Tänkte mest på all skit som ramlar ner i poolen sågspån m,m

2.Hur fick du enklast ut hur du skulle såga trallen rund/följa poolen?

Mvh Danne

Utloggad Poolnovis1968

SV: Tralldäck runt en nergrävd rund pool.
« Svar #6 skrivet: april 20, 2016, 13:27:18:18 »
Vi sågade i vinklar och satte en list i ändträet och en överliggare för att det skall se mer genomarbetat ut.

Däcket ligger inte an mot poolen.

På bilden är vattennivån sänkt för vintern, men den kommer nästan ända upp till listen.

Det blir snyggt när poolen är fylld.

Enda nackdelen är att det kommer bli ett större arbete att byta liner, men det tar vi den dagen...

Utloggad Kanglou

SV: Tralldäck runt en nergrävd rund pool.
« Svar #7 skrivet: april 22, 2016, 20:47:37:37 »
Ser jätte fint ut på alla bilder,Men jag kommer att köra Quickroll som poolskydd dvs alu rör som vilar på tralldäcket ja ni vet hur ett sådant ser ut och då vill jag att alurören ska ligga på tralldäcket inte på en liten Sarg runt poolen.Jag funderar på ev någon plåt historia som man kan böja i poolens form och skruva i endträet.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag