CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Antal lampor i 4 m rund pool  (läst 730 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad joyride

Antal lampor i 4 m rund pool
« skrivet: januari 17, 2021, 09:05:51:51 »
Hej
Smaken är som baken men hur har ni med rund pool resonerat kring antalet lampor?
Ser mest diskussion kring lampa i rektangulär pool och att de flesta menar att en lampa på kortsidan är fullt tillräckligt.
Tänker att en i så fall bör vara fullt tillräckligt i en rund 4,2 m (1,5 m djup)? Eller blir det annan spridning av ljuset?

Är inte ute efter någon discotunna och kommer ha grått RIB-täcke så effekten lär ju många gånger utebli då jag även har belysning på ett intilliggande plank.

Tankar runt detta?

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Antal lampor i 4 m rund pool
« Svar #1 skrivet: januari 18, 2021, 07:17:23:23 »
Ljust sprider sig rätt bra i vattnet, så det borde räcka med en lampa kan jag tycka.
Vår lampa har varit trasig i några år nu, och det är inte direkt något vi saknar, dels badar vi väldigt sällan sent på kvällen, och dels blir det ju aldrig riktigt mörkt ute här i Piteå på sommaren, den belysning som finns runt poolen räcker för oss i alla fall.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad joyride

SV: Antal lampor i 4 m rund pool
« Svar #2 skrivet: januari 19, 2021, 07:42:14:14 »
Ljust sprider sig rätt bra i vattnet, så det borde räcka med en lampa kan jag tycka.
Vår lampa har varit trasig i några år nu, och det är inte direkt något vi saknar, dels badar vi väldigt sällan sent på kvällen, och dels blir det ju aldrig riktigt mörkt ute här i Piteå på sommaren, den belysning som finns runt poolen räcker för oss i alla fall.

Fint, jag kommer ha en RIB-täckning vilket också gör det så gott som meningslöst med belysning öht  <dontkn>

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag