Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Vilken leverantör av Thermopool rekommenderar ni?  (läst 3942 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad cy_berg

Vilken leverantör av Thermopool rekommenderar ni?
« skrivet: januari 09, 2021, 21:50:37:37 »
Jag har nu kollat vidare på olika pooltyper inför vårt kommande poolprojekt. Jag kommer hela tiden tillbaka till Thermopool-varianter. Pp-pool såg intressant ut ett tag, det verkar ha hänt rätt mycket gällande konstruktionen sedan vi installerade en sådan i vårt gamla hus runt 2008. Men, jag har ännu inte hittat en leverantör med bra konstruktion och pris, och därför känns Thermopool just nu mest intressant.

Vilken leverantör av Thermopool, som har invändig hörntrappa som tillval, rekommenderar ni? Lägst pris är såklart intressant, men jag är intresserad av att hitta en leverantör som överlag "skött sig" och som har bra komponenter osv. Arbetet kommer jag att utföra själv, så jag är endast ute efter leverantör av komplett poolpaket med poolblock, hörntrappa, liner, alla kopplingar, filter, pump, värmepump och poolskydd.

Poolgiganten

Utloggad Calle76

SV: Vilken leverantör av Thermopool rekommenderar ni?
« Svar #1 skrivet: januari 11, 2021, 11:37:19:19 »
Inför vårt poolbygge gjorde jag en del research. Konstaterade att det finns tre större leverantörer av thermoblock:

Jackon Thermomur, tillverkas av Jackon (originalet)
Thermoblock P80 tillverkas av Chemoform
Thermoblock Thermopool v2.0 tillverkas av Poolstore
Thermopool v3.0 som tillverkas av Poolgiganten

Vi valde poolgiganten och deras 3.0. Framförallt av den anledningen att de var bra prissatta och en väldigt trevlig säljare. Vi köpte hela poolpaketet därifrån. De har också gaveltrappa och hörntrappa, typ Magnelis med plåt som ytfinish (lätt att platssvetsa på detta underlag). Tror dock de är i övergången till en annan typ av trappa som armeras och gjuts istället. Vidare har de en överlag hög standard på utrustningen. Bolaget verkar gå bra och de har väldigt goda omdömen generellt.

Utloggad cy_berg

SV: Vilken leverantör av Thermopool rekommenderar ni?
« Svar #2 skrivet: januari 11, 2021, 18:50:22:22 »
Jag har nu kollat vidare på olika pooltyper inför vårt kommande poolprojekt. Jag kommer hela tiden tillbaka till Thermopool-varianter. Pp-pool såg intressant ut ett tag, det verkar ha hänt rätt mycket gällande konstruktionen sedan vi installerade en sådan i vårt gamla hus runt 2008. Men, jag har ännu inte hittat en leverantör med bra konstruktion och pris, och därför känns Thermopool just nu mest intressant.

Vilken leverantör av Thermopool, som har invändig hörntrappa som tillval, rekommenderar ni? Lägst pris är såklart intressant, men jag är intresserad av att hitta en leverantör som överlag "skött sig" och som har bra komponenter osv. Arbetet kommer jag att utföra själv, så jag är endast ute efter leverantör av komplett poolpaket med poolblock, hörntrappa, liner, alla kopplingar, filter, pump, värmepump och poolskydd.

Tack för snabbt svar! Jag fick en offert från Poolstore som ser riktigt intressant och har mailat Poolgiganten också  O0

Utloggad Oneill

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 411
  • Total likes: 121
  • Kön: Man
  • Det blev bad i maj 2019
    • Visa profil
SV: Vilken leverantör av Thermopool rekommenderar ni?
« Svar #3 skrivet: januari 13, 2021, 09:06:02:02 »
Poolstore och poolgiganten använder lite olika komponenter men båda av hög kvallitet.

Themoblock 3.0 har en hårdare armerad insida vilket är skillnaden mot 2.0 som poolstore har i sina block.

Jag har själv en poolstore pool som är köp via en säljare som nu är på poolgiganten så jag har bara bra saker att säga om båda företagen. dom är båda seriösa och ligger på marknadspriser.
Poolstore har funnit längre som företag och har flera fysiska butiker vilket kan vara skönt.

oavsett tror jag inte att du kommer bli besviken du än väljer av de två
Thermopool 4x8m med helgaveltrappa, persia grey liner, rosfria detaljer, RGB- LED belysning, Värmepump KMP-Smart 12, UV-lampa, Pooltak Flat R1 från Qualitypool. Styrning av pool och belysning via Fibaro
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=14932.0

Utloggad cy_berg

SV: Vilken leverantör av Thermopool rekommenderar ni?
« Svar #4 skrivet: januari 19, 2021, 21:55:48:48 »
Poolstore och poolgiganten använder lite olika komponenter men båda av hög kvallitet.

Themoblock 3.0 har en hårdare armerad insida vilket är skillnaden mot 2.0 som poolstore har i sina block.

Jag har själv en poolstore pool som är köp via en säljare som nu är på poolgiganten så jag har bara bra saker att säga om båda företagen. dom är båda seriösa och ligger på marknadspriser.
Poolstore har funnit längre som företag och har flera fysiska butiker vilket kan vara skönt.

oavsett tror jag inte att du kommer bli besviken du än väljer av de två

Tack för din input, det uppskattas!

Utloggad Oceanum

  • I branschen
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 362
  • Total likes: 36
  • Har en mosaikpool 10,5x3,5m
    • Visa profil
    • Oceanum - Pool & Pooltillbehör på nätet
SV: Vilken leverantör av Thermopool rekommenderar ni?
« Svar #5 skrivet: januari 20, 2021, 22:31:43:43 »

Themoblock 3.0 har en hårdare armerad insida vilket är skillnaden mot 2.0 som poolstore har i sina block.

Hej, eftersom det var nämnt som ett av de tre block högre upp i tråden så vill jag bara nämna att Chemoforms block har hård insida och är även förberett för ev. kapning i jämna 25:e centimeters mått. Detta medför bibehållen passform i hörn och även förberett med urparning för att sätta änstycken i kapade block vid hörn.
Mvh
Martin | Oceanum

Vi jobbar med Pahlén, Gullberg & Jansson, Chemoform, Swed Handling, Clear Pool, Lay Z Spa, Scuba II, Litokol, Walter

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan