Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: vem ska man välja!?  (läst 4484 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad marven

vem ska man välja!?
« skrivet: augusti 02, 2010, 23:03:53:53 »
Hej hej

Premiär för mig på detta forum!
Har börjat att planera för mitt poolbygge till våren och blir mer och mer förvirrad av alla pooltillverkare och deras fantastiska pooler med garatier som slår det mesta! Det är en djungel! Känner dock att de stora tillverkarna tar ut lite mer för tillvalen just för att de är stora och kända.
Bor i Skåne nära Lund och har fastnat lite för vikingpoolen från A pool! Har även spanat in DN pools sortiment. Är det någon som har köpt pool och anlitade desse för montering?

Poolgiganten

Utloggad utopiazz

SV: vem ska man välja!?
« Svar #1 skrivet: augusti 03, 2010, 16:01:32:32 »
Hur ser din "kravlista" ut?

Budget 10kkr, 20kkr eller 150kkr?
Rund, Oval, Åtta eller Rektangulär?
Nedgrävd eller Ovanmark?
Hur mycket vill du/ni göra själva?

etc.

Utloggad marven

SV: vem ska man välja!?
« Svar #2 skrivet: augusti 03, 2010, 17:01:31:31 »
Rektangulär 3*6, budget för poolpaketet med tillval mellan 100-150 000 kr. Fixar grövste själv. Ha hjälp med linern och igångkörandet. Håller på med rördragning i yrket så det fixar jag själv!

Utloggad Bjorn

  • Poolexpert
  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Danmark
  • Antal inlägg: 41
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
    • Poolguide.dk
SV: vem ska man välja!?
« Svar #3 skrivet: augusti 03, 2010, 18:00:51:51 »
Hey hey ett förslag skulle kunna vara att undersöka vilka som ser mest professionella ut på Internet - prova att ringa dem och höra hur de behandlar dig - och sedan beställa ett bud från två av de leverantörer som du har bäst upplevelser med. Jag gjorde när jag fick en pool. O0 O0 O0
Se min pool här http://www.poolguide.dk

Utloggad Poolbadaren

  • Ekeby / Bjuvs Kommun, Skåne - "Simma lugnt"! ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekeby / Bjuvs Kommun
  • Antal inlägg: 774
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Vikingpool 8*4 (*1,40) - Romantrappa ca. 47 m3
    • Visa profil
    • Egna poolbyggeprojektet 200705 - 200706
SV: vem ska man välja!?
« Svar #4 skrivet: augusti 03, 2010, 18:35:09:09 »
....Bor i Skåne nära Lund och har fastnat lite för vikingpoolen från A pool! Har även spanat in DN pools sortiment. Är det någon som har köpt pool och anlitade desse för montering?
Känner igen "frågeförvirringen" och allt man ville veta....en härlig resa  ;D
Handlade själv "Vikingpool" från A-Pool, på den tiden Aqua-gripp - har bara positivt att säga och blev superbt "omhändertagen" från början till slut och, inte minst, har vid ev. reklamationsärenden alltid fått fullt engagemang och inga kostnader - värt mycket i sammanhangen med "efter-omhändertagandet"!
Kan rekommenderas!

Lycka till i fortsatta spännande planerandet!

Mvh. "Poolbadaren"
Vårt poolbygge Maj - Juni 07 8)
* Vikingpool 8*4 djup ca.1,40 (1,52 tot.höjd) (frånAqua-Gripp-07, Påarp), Romantrappa 3*1,5 - utomhus/endast "bubbelplasttäckning"
* Uppvärmning bergvärme IVT-vp mod. Greenline HT PlusC7 (7,3 kW) (borrat extra djupmetrar för pooluppvärm. (tot.170m.)=avsedd att klara både hus- och pooluppvärm.)
* V-växlare Pahléns Maxi-Flo MF 400 120.
* Poolstyrning REGO med "inget eldrifttillskott" :o
* Poolsäsong från April till November. (25-) 30 grader! 8)

Utloggad Lars T

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Portugal
  • Antal inlägg: 56
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Numera en liten rund ovanjordspool.
    • Visa profil
    • Miranda do Corvo
SV: vem ska man välja!?
« Svar #5 skrivet: augusti 03, 2010, 18:36:33:33 »
Hej poolare.
Har själv bott i Lund med omnejd i 30 år men blev inte med pool förrän vi flyttade till Stenungsund 2007.
Den följde med gården vi köpte då och visade sig vara en från Lainex, en av deras egna tillverkningar.
Av alla orter finns de i Önnestad utanför Kristianstad, kommer själv från de trakterna. Efter ett par år sålde vi av olika anledningar gården och bor sedan något år i en vanlig villa.
En inomhuspool följde med i köpet, dock gjuten.
Har emellertid fortfarande kontakt med och har besökt Lainex åtskilliga gånger. Vid alla kontakter har de alltid visat omtanke och intresse av att jag skulle bli nöjd.
Deras hemsida http://www.lainex.se/. Vet bestämt att även du blir väl behandlad.
De har ett enormt sortiment och är bl.a återförsäljare för Pahléns, den kanske mest välrenommerade av de svenska tillverkarna.
Värt ett besök!
Lars


Utloggad Janne

SV: vem ska man välja!?
« Svar #6 skrivet: augusti 03, 2010, 20:08:02:02 »
Hej,

DN-pool har byggt min andra och även hjälpt till med min första pool.
Dom har hjälpt mej med mycket och jag kan varmt rekomendera dom.

Janne
Första poolen: Åttaformad plåtpool, solvärme och saltgenerator.
Andra poolen: Rektangulär murad med lecablock, poolvärmepump GJPACW-20 och klorautomat.

Utloggad Nimajneb

  • F.d. Poolaktivist, numera enbart poolbadare :)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 728
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: vem ska man välja!?
« Svar #7 skrivet: augusti 03, 2010, 20:43:36:36 »

Av alla orter finns de i Önnestad utanför Kristianstad, kommer själv från de trakterna.

Har emellertid fortfarande kontakt med och har besökt Lainex åtskilliga gånger. Vid alla kontakter har de alltid visat omtanke och intresse av att jag skulle bli nöjd.
Deras hemsida http://www.lainex.se/. Vet bestämt att även du blir väl behandlad.
De har ett enormt sortiment och är bl.a återförsäljare för Pahléns, den kanske mest välrenommerade av de svenska tillverkarna.
Värt ett besök!
Lars

Min erfarenhet av Lainex är totalt det motsatta.

Min första kontakt vad i samband med Offertförfrågningar då vi skulle bygga pool. Snubben från Lainex vägrade ge en komplett offert som alla andra gjorde samt att han bara pratade skit om alla andra poolföretag och saknade argument för sina egna produkter. Själv var jag bara dum som överhuvud taget la tid på en offertrunda.
Naturligtvis fick dom inte jobbet. >ohno>

Andra och definitivt sista gången(!) var när jag skulle köpa solfolie för något år sedan. Ringde och dom lovade att lägga undan sista dom hade på lager.
Kommer dit en timme senare och blir upplyst att dom sålt folien till en "gammal trogen kund". >:(




Utloggad marven

SV: vem ska man välja!?
« Svar #8 skrivet: augusti 03, 2010, 21:05:03:03 »
Har suttit och tittat på lainex hemsida och kan inte se någon skilnad på deras combipool och A pools vikingpool. Det står exakt samma text och prislistan är är identisk förutom priserna??

Min pool kommer att placeras i ett läge där det är sol från tidig morgon till sen kväll! därför verkar vikingpoolen sund om man får tro informationen på hemsidan! Om isoleringsförmågan nu är så bra kanske man inte behöver värma poolen lika mycket. priset för poolen verkar också rätt OK!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan