Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Betongarbete och rätt handskar..  (läst 1494 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Swefredrik

Betongarbete och rätt handskar..
« skrivet: juni 25, 2018, 22:11:41:41 »
Tänkte bara dela med mig av gårdagens gjutning av pelare i vår tjälldens pool. Blandar betong själv med  cement och ballast i tumbola. Jag bar ner betong i murhink. Fick lyfta upp hinken på gaveln och hälla hålen. Hade inget lämpligt verktyg så jag skrapade ur hinkarna med handen. Jag hade arbetshandskar av god kvalite med gummiringarna i handflata och fingrar, och spolade av händerna när de varit i kontakt med betongen. På förmiddagen tyckte jag att det skavde som skavsår på fingrarna. Skit också tänkte jag och fortsatte. Jag höll nog totalt på ca 5-7 timmar. Handflator och fingrar har fått 1-gradens brännskada, och på i princip varje finger finns ytor med 2:a gradens.

Kontentan av detta är väl att slarva inte med skyddsutrustningen och använd rätt handskar om du tänker stoppa nävarna i bruket! Stay safe! O0

Poolgiganten

Utloggad Fredde-Gbg

SV: Betongarbete och rätt handskar..
« Svar #1 skrivet: juni 25, 2018, 22:32:49:49 »
Tänkte bara dela med mig av gårdagens gjutning av pelare i vår tjälldens pool. Blandar betong själv med  cement och ballast i tumbola. Jag bar ner betong i murhink. Fick lyfta upp hinken på gaveln och hälla hålen. Hade inget lämpligt verktyg så jag skrapade ur hinkarna med handen. Jag hade arbetshandskar av god kvalite med gummiringarna i handflata och fingrar, och spolade av händerna när de varit i kontakt med betongen. På förmiddagen tyckte jag att det skavde som skavsår på fingrarna. Skit också tänkte jag och fortsatte. Jag höll nog totalt på ca 5-7 timmar. Handflator och fingrar har fått 1-gradens brännskada, och på i princip varje finger finns ytor med 2:a gradens.

Kontentan av detta är väl att slarva inte med skyddsutrustningen och använd rätt handskar om du tänker stoppa nävarna i bruket! Stay safe! O0

Och sen kommer torrsprickor på tummarna precis som på torkade trallbrädor. Betong är fruktansvärt.

Utloggad Erica

SV: Betongarbete och rätt handskar..
« Svar #2 skrivet: juni 26, 2018, 01:03:37:37 »
Jag såg en byggarbetsplats (i Asien) där arbetarna just gjutit en betongplatta (blandade betong i betongblandare på plats) och sedan "vibrerade" denna genom att barfota trampa omkring i betongen... ungefär som om de trampade vin. Jag kan tänka att de borde få rätt rejäla hudproblem då. :(

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan