Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Någon som testat Bensaltensid  (läst 6985 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad rb

Någon som testat Bensaltensid
« skrivet: augusti 17, 2011, 12:07:30:30 »
Hej,

Hittade detta när jag sökte efter antimögelmedel att blanda i målarfärg...
http://bensalkonklorid.com/bensaltensid-mot-alger-i-swimmingpool/

Är det någon som testat Bensaltensid i poolen? Är det ok, så är det ju ett billigt alternativ.
Vågar man ha i det, man vill ju inte låta barnen simma och få kallsupar i något som i 10% spädning kan ta död på en männsika. Men jag misstänker att detsamma gäller alla andra kemikalier man häller i (jag kör Baquacil)

Poolgiganten

homebase

  • Gäst
homebase
SV: Någon som testat Bensaltensid
« Svar #1 skrivet: juni 19, 2021, 15:10:04:04 »
Fungerar med fantastiskt resultat, det bästa som finns dels för uppstart och dels för underhåll. Produkten återfinns i allt från nässpray till fasadtvätt och är helt ofarlig utspätt.

Utloggad TommyC

SV: Någon som testat Bensaltensid
« Svar #2 skrivet: juni 20, 2021, 09:31:14:14 »
Reklam för mossborttagare i poolen. Gå inte på sånt här. Klor fungerar och är den billigaste kemikalien som håller vattnet fritt från bakterier och alger. Det behövs inget nytt fantastiskt svindyrt obeprövat hälsovådligt mirakelmedel för att lösa ett problem som inte finns.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Gäst 188

  • Gäst
Gäst 188
SV: Någon som testat Bensaltensid
« Svar #3 skrivet: juni 20, 2021, 20:04:16:16 »
Hej,

Kan bara hålla med Tommy. Helt rätt som alltid.

Provade detta mögelmedel vs klor på en vägg som alltid drabbas av svarmögel. Har varje år kört detta medel för att få bort svartmöglet. Kräver mycket mekanisk rening.

Tanken med inlägget är att visa skillnaden mellan klor och annat desinfektionsmedel.

Kloret sprutadede jag på och sköldje med vatten efter 1 minut.
Mögelmedlet sköljde jag efter 3 timmar. Såg lika ut som innan desinfektion.

Har någon koll på hur man infogar bilder kan jag visa skillnaden?

Roger

Gäst 188

  • Gäst
Gäst 188
SV: Någon som testat Bensaltensid
« Svar #4 skrivet: juni 20, 2021, 20:24:44:44 »


Gäst 188

  • Gäst
Gäst 188
SV: Någon som testat Bensaltensid
« Svar #5 skrivet: juni 20, 2021, 20:25:51:51 »
Hej,
Bara jag som försöker skicka bild. Fungerar inte.

MVH
Roger

Gäst 188

  • Gäst
Gäst 188
SV: Någon som testat Bensaltensid
« Svar #6 skrivet: juni 20, 2021, 20:33:16:16 »
Kan tyvärr inte skicka och ta emot pm.

Roger

Utloggad TommyC

SV: Någon som testat Bensaltensid
« Svar #7 skrivet: juni 20, 2021, 20:40:09:09 »
Hej Roger,

I läget där man skriver svar har jag strax ovanför knapparna Posta och Förhandsgranska en knapp Bilagor och andra tillval, Där finns Bifoga: Browse…
Jag bläddar till filen jag önskar bifoga, väljer öppna (kan nog skilja mellan olika webläsare vad saker heter).
Förhandsgranska, då ser jag inte bilden
Posta (har dessutom valt Återgå till ämnet efter postandet.)
Därefter ser jag hela inlägget inklusive bilden.

mvh Tommy 
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Gäst 188

  • Gäst
Gäst 188
SV: Någon som testat Bensaltensid
« Svar #8 skrivet: juni 20, 2021, 20:49:54:54 »
Hej Tommy, fungerar inte för mig.

Bannad förutom att skriva på forumet vilket verkar var OK?

Allt annat kan jag inte göra.

Så det blir ingen bild.
Om du skriver din epost och raderar den snabbt kan jag skicka en bild. Kan tyvärr inte radera eller ändra mina inlägg.

Roger

Utloggad TommyC

SV: Någon som testat Bensaltensid
« Svar #9 skrivet: juni 20, 2021, 21:10:18:18 »
Skumt, jag har tittat runt i inställningarna men jag har vad jag förstår inga val gjorda som är relaterade till bilder eller pm. Du bör nog höra med Rickard vad som är fel.  <hmm>
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan