CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Låga Pooltak  (läst 16858 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Låga Pooltak
« Svar #10 skrivet: augusti 18, 2008, 18:07:52:52 »
Klasik No-line som vi har är 1,30 m högt,så öppnar du det mot växthuset skymmer det nog inte..köpte det från  http://www.flexpool.se/index.html, hemma för 97500:- inkl.mvs och frakt  http://lummelunda.blogspot.com/

Hej ! Undrar hur Klasik No-line fungerar, vad det gäller att kunna låsa fast hela taket mot mark, vad händer om det kommer en storm  <dontkn> , vi har haft flera kraftiga stormar här i Skåne sedan vi fick taket på plats vid midsommar förra året, senast för ett par veckor sedan, men det rör sig inte ur fläcken...... O0

LOTTERÖD
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Poolgiganten

Utloggad matz

SV: Låga Pooltak
« Svar #11 skrivet: augusti 18, 2008, 19:47:07:07 »
man kan låsa fast varje sektion för sig man vill..det medföljer tom nycklar så att ingen kan "tjuvbada"
Folkpool classic 4x8 med romersk trappa,pooltak utan skenor och saltgenerator

Utloggad Samses

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Saltsjö-Boo
  • Antal inlägg: 412
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Låga Pooltak
« Svar #12 skrivet: augusti 19, 2008, 08:08:23:23 »
Jag har inte hittat något som passar ännu och det lär inte bli köp under det som är kvar av denna säsong. Om jag inte hittar ett där man skjuter sektionerna längs kortsidorna, så måste jag göra en omfattande om byggnad av mitt tralldäck och det gör jag inte. Jag vill kunna skjuta undan pooltaket så att hela poolen hamnar under luft. Däremot har jag inget behov av att ha ett "badhus" på vintern utan ser pooltaket mer som ett mycket smidigt sätt att täcka poolen och att hålla värmen bättre, så jag kan tänka mig ett lågt tak. Jag har inget behov av att förlänga säsongen, men vem vet rätt som det är kanske min dotter vill ha poolparty mitt i vintern och då kan det ju funka.
Pool: Folkpool 3,5 x 7, värms med luftvärmepump

Utloggad mikmar

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Täby/Stockholm
  • Antal inlägg: 41
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: Låga Pooltak
« Svar #13 skrivet: augusti 19, 2008, 12:28:20:20 »
Hej Lotteröd,
Kul att du gillar vår tomt/bygge. Vi har lite tokmani på murar som du ser, vi har 3 st, den bakre vid växthuset är en stödmur som vi byggde för att få någon rak yta och göra av med stenar/massor.Det ska komma upp lampor till hösten där, sedan är det en stödmur till höger om huset på baksidan där vi idag har potatisland,sedan har vi mur i samma sort fast med pelare på framsidan mot gatan, stenläggning garageuppfart och gångar så jag tror det får räcka med murar, men det är både roligt och snyggt att hålla på med. En aningen tråkigare att hålla på med altanbygge. Ska försöka få till fler bilder, vi håller för fullt på att byta lampor på fasaden på huset och sedan ska det in lampor i nedsteget till poolen, uppe på muren osv. Tur att gubben är bra på att fixa el.

Japp, slänten är vår, nedanför är grannen. Vi har inte riktigt klurat ut hur vi ska göra där. Staket, häck.
På altanen närmast huset blir det nog rostfritt staket på kortändorna, i övrigt jämna till gräsytorna runtomkring altan/pool.
På framsidan mot grannen sitter det en bit med buskar i slänten, vi funderar ev. att förlänga den, el. sätta vissa buskar vid altanen vid poolen, just för att kunna bada lite ostört, särskilt kvällstid.
Eftersom vi nu ska köpa pooltak så får buskar,staket och dyl. vänta till i vår.

Pooltak känns bra av många anledningar. Säsongen blir längre, ni alla här på forumet med pooltak är alla supernöjda med era. Lättare att hålla rent.
Vi har 3 småbarn, 2år, 3år, 6år så säkerheten är viktig.
Vi tittar och räknar just nu på ett Casablanca (lågt) med beställning från Poolzentrum,Tyskland direkt. Tips från Hundhajen.
Vad har ni för temp i poolen med era pooltak, just nu??
/Mikmar >rulla<

Utloggad matz

SV: Låga Pooltak
« Svar #14 skrivet: augusti 19, 2008, 14:26:23:23 »
Vad har ni för temp i poolen med era pooltak, just nu??
..har 23,5°, och VP:n har inte varit igång på 3 veckor
Folkpool classic 4x8 med romersk trappa,pooltak utan skenor och saltgenerator

Utloggad hundhajen

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Täby
  • Antal inlägg: 79
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • hundhajen föredrar varmare vatten...
    • Visa profil
SV: Låga Pooltak
« Svar #15 skrivet: augusti 19, 2008, 16:16:42:42 »

Jag har inte hittat något som passar ännu och det lär inte bli köp under det som är kvar av denna säsong. Om jag inte hittar ett där man skjuter sektionerna längs kortsidorna, så måste jag göra en omfattande om byggnad av mitt tralldäck och det gör jag inte.


Kolla bifogade länk:
Casablanca finns ju t ex med Längd 420 cm och Bredd upp till 900 cm - är väl den typen du behöver?


 http://www.swimmingpool-myshop.de/albion/Casablanca%20Preisliste%20Poolbedarf.pdf
Simmar i en Miamipool Kidney 4.9x8.4 med klorerat f d Baquasil-vatten uppvärmt med Pahlens Maxitemp 51 under tak från Albion/IdealCover.

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Låga Pooltak
« Svar #16 skrivet: augusti 20, 2008, 00:44:22:22 »
Hej Mikmar !

Ni har samma "släntproblem" som vi, ert är mot grannen, vårt är mot den gamla banvallen, och där passerar alla som rastar sina hundar, springer, övar stavgång, cyklar, kör moppe, eller bara tar en promenad. För vår del känns det lite som en teaterscenkänsla, om man går bakom poolhuset, som det är nu, slänten är ca. 5-6 m djup, trädgårdsöppning ca. 20 m.

Vi var tvungna att fälla allt som växte precis ovanför slänten :'(, för att kunna genomföra vårt poolbygge...allt skulle in och ut via banvallen, har ingen möjlighet att få in den typen av maskiner från framsidan av huset. Kommer att lägga in bilder, inom kort i vår egen byggtråd, på hur vi återställde, vi är fortfarande inte färdiga......men resten är på gång nu  O0 om vädret tillåter  <dontkn>

Visst är det så, att det finns alltid någonstans i trädgården där man kan STAPLA sten, det blir sedan bara vackrare ju längre tiden går, har man bråttom, blandar man jord med filmjölk och kletar på, då kommer den jättefina mossan snart, som ett brev på posten.

Er slänt ner mot grannen, där hade jag nog valt en häckväxt, grön året om, lägg in en skiss med alla väderstreck utsatta, kanske kan hjälpa till med lite råd  ::) Vad är det grannen eldar i sitt uterum, med tanke på dim. på skorstenen ??

Sprang ut och kollade vår pooltemp. har haft makalöst dåligt väder i mer än 2 veckor nu, kallt, regn och kanske sol 4-5 tim/dygn, vissa dagar ingen sol alls......m.a.o har det på dessa dagar rasat från 30 till strax under 27......men skolorna börjar ju här denna veckan, så det blir säkert varmare, ;) så brukar det vara.


LOTTERÖD


















     
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Låga Pooltak
« Svar #17 skrivet: augusti 20, 2008, 02:06:01:01 »
Jag har inte hittat något som passar ännu och det lär inte bli köp under det som är kvar av denna säsong. Om jag inte hittar ett där man skjuter sektionerna längs kortsidorna, så måste jag göra en omfattande om byggnad av mitt tralldäck och det gör jag inte. Jag vill kunna skjuta undan pooltaket så att hela poolen hamnar under luft. Däremot har jag inget behov av att ha ett "badhus" på vintern utan ser pooltaket mer som ett mycket smidigt sätt att täcka poolen och att hålla värmen bättre, så jag kan tänka mig ett lågt tak. Jag har inget behov av att förlänga säsongen, men vem vet rätt som det är kanske min dotter vill ha poolparty mitt i vintern och då kan det ju funka.

Hej Samses !

Förstår vad du menar, har du så mycket plats på långsidans däck, så du kan ställa taket där, för att kunna bada under bar himmel, utan att bygga om trädäcket ?   "Badhus".......He-He-He...tror jag vet i vilken tråd du läst detta ord  ;)

LOTTERÖD   
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad Samses

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Saltsjö-Boo
  • Antal inlägg: 412
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Låga Pooltak
« Svar #18 skrivet: augusti 20, 2008, 08:46:17:17 »
Det beror lite på hur djupa sektionerna är. Min pool är 3,5 m bred och om jag hade tre sektioner på ca. 1,5 meter så skulle det kunna fungera. Då hamnar de utanför sargen.
Pool: Folkpool 3,5 x 7, värms med luftvärmepump

Utloggad Magdalena

SV: Låga Pooltak
« Svar #19 skrivet: augusti 22, 2008, 23:09:13:13 »
Matz,
bor du i Lummelunda?
Det skulle varit spännande att få se pooltaket som du har. Vi funderar starkt på ett pooltak, men har inte bestämt oss för vad vi vill ha.
Vi bor inte så långt från Lummelunda :)
Miami Pool 4*8, Baquacil, Roman end trappa, Ideal Cover klasik C, solfilm. Byggt 2008.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag