VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Stege som pajar linerpool ???  (läst 20089 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Samses

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Saltsjö-Boo
  • Antal inlägg: 412
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Stege som pajar linerpool ???
« Svar #10 skrivet: juli 25, 2007, 13:16:01:01 »
Kan Du ta en egen bild av Din stege och lägga ut? Särskilt av de delar som ligger an mot linern. Kanske saknar Du delar eller så kan Du köpa till delar från någon leverantör.

Jag tar några bilder på min stege och lägger ut.
Pool: Folkpool 3,5 x 7, värms med luftvärmepump

Poolgiganten

Utloggad JIHHHA

SV: Stege som pajar linerpool ???
« Svar #11 skrivet: juli 25, 2007, 18:35:36:36 »
Inte för att det är snyggast men jag såg en stege som de satt vita tennisbollar (ituklippta) på rören, fanns inga märken alls på den linern...

//j

Utloggad Pea

SV: Stege som pajar linerpool ???
« Svar #12 skrivet: juli 26, 2007, 20:38:01:01 »
jag tog upp detta med min leverantör och fick rådet att sätta sådan transparant lagningslapp som man använder för lagning av linern just där stegen skaver.
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Utloggad sigge

SV: Stege som pajar linerpool ???
« Svar #13 skrivet: juli 26, 2007, 21:03:46:46 »
Har en enligt er felaktig stege till min linerpool från rubinpool. Har haft den i 5 år och har inte märkt att det nött nått på linern trots att den fjädrar när man klättrar på den så jag tror inte att det är nån större fara.

Utloggad Fia

SV: Stege som pajar linerpool ???
« Svar #14 skrivet: juli 26, 2007, 21:32:16:16 »
Jag har lite svårt att tro att den stegen gör så stor skada med tanke på att det oftast är den typen av stege som ingår i många poolpaket. Hade den skadat linerna så hade nog köparna påtalat det förlänge sen. Det hade ju poolfabrikanterna varit tvungna att lyssna på. Har haft min i 4 år o ser inga märken än.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Stroker

SV: Stege som pajar linerpool ???
« Svar #15 skrivet: juli 27, 2007, 10:20:13:13 »
Har "fel" stege jag med och har haft problem med att det skavt hål på ena sidan. Har det väl hänt en gång så händer de igen då lagningslappen inte tål nåt vidare slitage. Jag gjorde till slut så att jag köpte en plastrulle- gängade M12 i ändarna samt borrade hål i stegen. Nu rullar stegen fint istället. Innan jag monterade linern hade jag skruvat en nedhyvlad 2"x4" tryckt virke med en 10mm gummiduk där stegens fötter skulle vara. Mina första fötter var något hårdgummiaktigt svart ganska litet som sedemera byttes ut mot en betydligt större mjukare variant men som sagt- Hålet var där redan. Jag monterade sedan själva stegen i två rostfria rör bultade i golvets tvärgående balkar så nu lyfts stegen lätt av när poolskyddet ska på och det finns inget uppstickande att snubbla på. Varianten med att fälla upp stegen provades men förkastades då det inte såg speciellt trevligt ut ..
7.5x3.6x1.5 linerpool med värme

Utloggad Fia

SV: Stege som pajar linerpool ???
« Svar #16 skrivet: augusti 04, 2007, 10:14:37:37 »
Får göra en lite ändring, jag hade visst rätt stege. Så går det när man inte kollar ordentligt! >ohno> ::)
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad aromata

SV: Stege som pajar linerpool ???
« Svar #17 skrivet: augusti 04, 2007, 11:22:35:35 »
Stroker

Smart lösning tycker jag. Så enkel att jag själv skulle kunna tänkt ut den ... men det gjorde jag förståss inte. Hävdar fortfarande att de enklaste lösningarna är de svåraste (och kanske elegantaste).

Så skulle man kunna göra på fällbar stege också.

Utloggad Samses

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Saltsjö-Boo
  • Antal inlägg: 412
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Stege som pajar linerpool ???
« Svar #18 skrivet: augusti 04, 2007, 11:44:35:35 »
Här kommer bilder på min stege. Som kanske framgår så sitter det "ploppar" på kulorna längst ned. Detta gör att trycket mot linern fördelas över en större yta. Lösningen med tvärstaget var dock också elegant.



Pool: Folkpool 3,5 x 7, värms med luftvärmepump

Utloggad lundberg

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlägg: 596
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Fjärde gången gilt!
    • Visa profil
SV: Stege som pajar linerpool ???
« Svar #19 skrivet: augusti 04, 2007, 21:33:02:02 »
All heder åt era stegar! Men jag måste säga att det bästa jag någonsin har gjort är att köpa trappen som jag har i poolen! ca 2500:- bara att lyfta ur under vintern i övrigt så står den fint på plats. Ungarna älskar den!
Swimspa 17fx från Hydropool.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan