Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Nä nu...!  (läst 13102 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tate

SV: Nä nu...!
« Svar #10 skrivet: augusti 11, 2013, 18:36:53:53 »
Tack Bjärred! Jag lovar att uppdatera er om fortsättningen. Jag hoppas verkligen att det klöser sig snart så att jag kan känna den där glädjen över att ha pool, istället för oron!

Poolgiganten

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Nä nu...!
« Svar #11 skrivet: augusti 12, 2013, 08:14:13:13 »
Det är ju förstås entreprenören som har klantat till det här men om det är återförsäljaren från Folkpool som anlitat honom så är det ju återförsäljaren du ska ligga på. Om det är Folkpool har du säkert ett kontrakt där det borde framgå vem som är ansvarig.


Kontakta även Folkpool direkt och fråga hur de brukar göra i liknande fall. Det lär ju göra din återförsäljare svettig och kanske kan du också kräva att de tar in en annan entreprenör för att fixa vad som är fel/trasigt.


Mvh,
Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad Tate

SV: Nä nu...!
« Svar #12 skrivet: augusti 13, 2013, 17:37:40:40 »
Nu har jag haft kontakt med Folkpool. De har inte heller fått tag på återförsäljaren, men planerar att skicka någon annan för att göra en bedömning. Dock kan ju det vara lite känsligt, med tanke på att det kanske blir en av återförsäljarens kollegor.

Jag hoppas och tror dock att Folkpools mål är att göra sin kund nöjd. Jag har även pratat med konsumentverkets rådgivare, och fått hjälp med att formulera en eventuell anmälan. Jag kan ju säga att rådgivare var hårdare än jag när det gällde vad man som konsument ska kräva, men jag hoppas att det inte behöver gå så långt.

Utloggad Bjärred

  • Poolare sedan 1994
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Bjärred
  • Antal inlägg: 127
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Nä nu...!
« Svar #13 skrivet: september 02, 2013, 19:34:50:50 »
Hur har det gått?
10x5 murad pool, Baddjup 1,60, 80m3, Poolguard, 30m2 solfångare, Gullberg & Jansson 13,8 kW, Astral Pump 0,75Kw, Astral Filter 600 mm

Utloggad nicklasry

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 114
  • Total likes: 11
  • Kön: Man
  • I spa branschen...
    • Visa profil
SV: Nä nu...!
« Svar #14 skrivet: september 02, 2013, 19:46:20:20 »
tycker du ska säga till säljaren, (om nu han rekommenderat montör) att ta ansvar för sin montör...
annars ta hk.
Folkpool 5 x 10 m, inv. hörn trappa...
Sundance Spa - Cameo, stereo...

Hayvard - värmepump 11 kw.
Lampor - 3 led. folkpool.
Rening - Tri-18 Pro, salt kolrinator.
Sol ducsh, Sound Cast bärbar stereo,

Utloggad Tate

SV: Nä nu...!
« Svar #15 skrivet: september 04, 2013, 15:49:54:54 »
Säljaren och montören är samma person. En annan av Folkpools återförsäljare var här för en vecka sedan och kunde konstatera de fel jag nämnt. Därefter skulle han rapportera till huvudkontoret, och de skulle i sin tur höra av sig. Jag mailade dem häromdagen, men har ännu inte fått något svar.

Så än så länge har inget hänt och hösten närmar sig med stormsteg. Jag vägrar stänga ner en läckande pool med de skadaor det skulle kunna medföra.

Utloggad nicklasry

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 114
  • Total likes: 11
  • Kön: Man
  • I spa branschen...
    • Visa profil
SV: Nä nu...!
« Svar #16 skrivet: september 27, 2013, 22:11:28:28 »
hur har det gått?
vilken ände i swe bor du?
Folkpool 5 x 10 m, inv. hörn trappa...
Sundance Spa - Cameo, stereo...

Hayvard - värmepump 11 kw.
Lampor - 3 led. folkpool.
Rening - Tri-18 Pro, salt kolrinator.
Sol ducsh, Sound Cast bärbar stereo,

Utloggad JoelKil

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Sthlm
  • Antal inlägg: 245
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar som poolmontör
    • Visa profil
SV: Nä nu...!
« Svar #17 skrivet: september 28, 2013, 11:26:44:44 »
Han har dock skrivit ett monteringsprotokoll där han intygar att han byggt poolen enligt anvisningarna.

Då har du 2 års garanti på montagearbetet!
Det vet jag väl då jag själv skriver på dessa protokoll efter varje pool jag monterat för nämnda företaget.

Inloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Nä nu...!
« Svar #18 skrivet: oktober 03, 2013, 08:16:47:47 »
Hört nåt mer från Folkpool?
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Tate

SV: Nä nu...!
« Svar #19 skrivet: oktober 05, 2013, 15:11:49:49 »
Jag har fått ett besiktningsprotokoll av den en annan montör som var här och kikade på poolen. Han kom fram till att ett inlopp måste grävas upp och justeras (redan uppgrävt en gång tidigare utan effekt) och att breddavloppet läcker, samt att liner är trasig och att det är gropar i bottnen. Dessutom skulle en bit av sargen bytas ut.

Min montör vägrade dock att göra detta, och Folkpool meddelade då att den andra montören skulle åtgärda de två läckorma, jämna till bottnen, byta liner och sargbiten.

Därefter blev det tyst.

Efter att jag frågat när detta skulle utföras, kräver plötsligt Folkpool att jag först betalar den första montören för hans arbete.  Jag har ju "bara" betalt honom 180 000 för själva poolen, men inte för monteringsarbetet eftersom det inte varit slutfört.  Detta har tydligen varit okej i ett och ett halv år - men nu ska jag alltså plötsligt betala en montör som vägrar ta mina telefonsamtal, och vägrar befattar sig med den läckande poolen.

Detta vägrar jag givetvis att göra. Med tanke på allt strul som varit känner jag mig ju inte ens säker på att poolen någonsin kommer att lagas! Jag betalar när poolen är lagad och hel - och då förväntar jag mig också ett rimligt prisavdrag!


Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag