VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Montera inlopp glasfiberpool  (läst 993 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad snickarmaster73

Montera inlopp glasfiberpool
« skrivet: april 19, 2020, 20:46:41:41 »
Hej, helt ny på forumet.

Jag skall idag montera inlopp på min glasfiberpool.
Hayward inlopp i plast, fattar dock inte hur det skall monteras för monteringsanvisning ingick ej.

Det är 2st svarta packningar, antar att dessa skall sitta en på insodan och en på baksidan.
Eftersom poolen på baksidan är ngt ojämn pga glasfiber så under jag om man kan limma med "Tengit pvc lim?"

Hålbilden va 65mm samt 4 borrhål på 6,5mm, men det går inte att montera på detta sett eftersom håler är för litet och på baksidan skall en 2" plastmutter dras.

Ngn som har ett tips ???
Antar att jag fått grejer för liner pool..
« Senast ändrad: april 19, 2020, 20:57:41:41 av snickarmaster73 »

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Montera inlopp glasfiberpool
« Svar #1 skrivet: april 19, 2020, 21:02:44:44 »
Hej och välkommen hit!

Ingen koll på din fråga men Hayward har omfattande dokumentation på sin hemsida. Inte så lätt att hitta där och därmed tidsödande. PVC lim är bra mot PVC, har aldrig provat det direkt mot polyester. Du kan väl prova lite lim mot baksidan på poolen och se hur det beter sig.  <hmm>
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad TommyC

SV: Montera inlopp glasfiberpool
« Svar #2 skrivet: april 19, 2020, 21:19:24:24 »
Nu såg jag bilderna också. De inloppen är nog som sagt till linerpool. Vi har liknande av äldre årgång. De läckte eftersom gummipackningar tappar spänsten och börjar läcka efter många år. Jag ersatte gummipackningarna med vanlig våtrumssilikon som limmar och tätar. Du kan nog ersätta packningen på poolens insida med silikon och spänna lagom med skruvarna som behöver något att fästa i på baksidan eller i plastväggen.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan