CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: 25 samtidiga badande förändrar det kristallklara vattnet tillfälligt?  (läst 1894 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Poolbadaren

  • Ekeby / Bjuvs Kommun, Skåne - "Simma lugnt"! ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekeby / Bjuvs Kommun
  • Antal inlägg: 774
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Vikingpool 8*4 (*1,40) - Romantrappa ca. 47 m3
    • Visa profil
    • Egna poolbyggeprojektet 200705 - 200706
Härlig försommardag och drygt 25 samtidiga badande klassungar i 28-gradigt vatten = riktigt kul för alla  ;D (gissar många föräldrar får poolönskemål efter detta...  >rulla< )

Det blir s.a.s. en "tung" vattenbelastning som ger det kristallklara vattnet en tendens att bli något "ogenomskinligare/disigt" som jag sett vid liknande belastningtillfällen (dock aldrig haft så många samtidigt i... ::) ) men som normalt brukar balanserar sig efter några timmar (just nu ser det ut att gå mot det hållet igen) - är det ett normalförlopp av allt syretillsättande/plaskande och har ni samma erfarenheter - förebygger ni för dessa tillfällen på ngt. sätt som är att rekommendera? (Hittade inget direkt om detta här bland länkarna?, därav frågan)
pH OK vad jag kan se på tester innan, klor medvetet lågt (inväntar vattenanalys) men inom gränsvärde, alkalinitet ngt. över.
Vårt poolbygge Maj - Juni 07 8)
* Vikingpool 8*4 djup ca.1,40 (1,52 tot.höjd) (frånAqua-Gripp-07, Påarp), Romantrappa 3*1,5 - utomhus/endast "bubbelplasttäckning"
* Uppvärmning bergvärme IVT-vp mod. Greenline HT PlusC7 (7,3 kW) (borrat extra djupmetrar för pooluppvärm. (tot.170m.)=avsedd att klara både hus- och pooluppvärm.)
* V-växlare Pahléns Maxi-Flo MF 400 120.
* Poolstyrning REGO med "inget eldrifttillskott" :o
* Poolsäsong från April till November. (25-) 30 grader! 8)

Poolgiganten

Utloggad Samses

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Saltsjö-Boo
  • Antal inlägg: 412
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
Jag har ofta massor med ungar i poolen. Det blir ju många besök för poolägaren.

Min pooltillsyndag är normalt fredag. Efter jobbet dammsuger jag, kollar värden och tillsätter Baquacil shock och eventuellt PHMB och Algicid. Efter en hård badhelg gör jag samma rutin på söndag kväll och om vattnet blivit lite mindre klart så lägger jag i en flockstick i skimmern och väntar med vattenbehandling till efter backspolning dagen efter.
Pool: Folkpool 3,5 x 7, värms med luftvärmepump

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag