VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Intex 3×2m. Hur använda sandfilter med timer och värmare?  (läst 613 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel41

  • Gäst
Daniel41
Intex 3×2m. Hur använda sandfilter med timer och värmare?
« skrivet: maj 08, 2021, 09:38:07:07 »
Hej

Hur skall jag använda mitt sandfilter som har timer med min värmare. Lär ju aldrig få någon värme om pumpen bara går 2h om dagen.

Poolgiganten

Utloggad henrik79

SV: Intex 3×2m. Hur använda sandfilter med timer och värmare?
« Svar #1 skrivet: maj 10, 2021, 09:56:28:28 »
Lite dåligt med info, har sandfiltret timer?

Tolkar fritt ditt inlägg som att du har en vattenpump med tillhörande sandfilter och att pumpen har timer. Är det en riktig timer eller en sån där man bara sätter 2, 4, 8, 12 timmars drifttid? Märke?

Vi gör som så att intexvattenpumpen går 24/8, intex-saltvattensystemet 4-5 timmar om dagen och poolvärmepumpen går när den behöver. Då blir det jämnast temperatur(29 grader). Vi har labbat lite fram och tillbaka med timers hit och dit, men det blev snarare krångligare. Intexgrejorna går inte att styra med klockslag, köper vi riktiga grejor kommer vi antagligen att låta vattenpumpen vila några timmar dagligen.

Vi har 12 kWp solpanaler på taket, så de dagar solen är framme drar inte denna setup speciellt mycket ström. Om man inte har sånt, kanske det finns vits i att timerstyra eller kanske till och med komplettera med en värmematta i ett separat system?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag