Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Steelpool, byggd 2007  (läst 80811 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad slottet

SV: Steelpool, byggd 2007
« Svar #140 skrivet: april 23, 2009, 20:32:08:08 »
Hej!

tack för tipset både silikonet och låsningen, det ska jag absolut komma ihåg. Ska iväg i morgon och inhandla en bra popnittång så jag inte står där i helgen när den som medföljer går sönder.

Får väl se hur det går nu när var trallkille har trilalt ner från ett tak och inte kan lägga vår trall, risken är ju uppenbar att det försenar slutförandet av poolen med rätt så mycket och innan taket sätts på måste ju trallen vara färdig :'( :'( men det löser sig nog :)

Tack igen för din hjälp!!!!! <love> <love>
poolstores 4,5*9 med roman trappa, saltgenerator, LED färgad belysning, mosaikliner, poolrobot, poollarm samt pooltak. Värmer med Maxitemp 51. Byggd våren 2009

Poolgiganten

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Steelpool, byggd 2007
« Svar #141 skrivet: maj 09, 2009, 23:53:35:35 »
Måste bara lägga in denna bilden  ::) En flockkudde i skimmern gör underverk...var är vattnet  <dontkn> vänsterklick direkt på bilden.


LOTTERÖD
« Senast ändrad: maj 10, 2009, 00:23:32:32 av LOTTERÖD »
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Steelpool, byggd 2007
« Svar #142 skrivet: maj 20, 2009, 00:35:41:41 »
De flesta gillar bilder, så här kommer en till.....med en "moppe" mitt i dörrhålet ...motiveringen va...de e snyggt morsan....måste ta lite bilder, sa ena sonen och bad mig kliva ur bild, förstår inte varför jag skulle flytta mig <dontkn>  :-\

LOTTERÖD
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad Poolbadaren

  • Ekeby / Bjuvs Kommun, Skåne - "Simma lugnt"! ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekeby / Bjuvs Kommun
  • Antal inlägg: 774
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Vikingpool 8*4 (*1,40) - Romantrappa ca. 47 m3
    • Visa profil
    • Egna poolbyggeprojektet 200705 - 200706
SV: Steelpool, byggd 2007
« Svar #143 skrivet: maj 20, 2009, 07:27:03:03 »
Måste bara lägga in denna bilden  ::) En flockkudde i skimmern gör underverk...var är vattnet  <dontkn> vänsterklick direkt på bilden.
LOTTERÖD
Var ÄR vattnet??!!  ;D
Håller med, "flockkudde" gör stor skillnad - rekommenderas!  O0

Mvh. "Poolbadaren"
Vårt poolbygge Maj - Juni 07 8)
* Vikingpool 8*4 djup ca.1,40 (1,52 tot.höjd) (frånAqua-Gripp-07, Påarp), Romantrappa 3*1,5 - utomhus/endast "bubbelplasttäckning"
* Uppvärmning bergvärme IVT-vp mod. Greenline HT PlusC7 (7,3 kW) (borrat extra djupmetrar för pooluppvärm. (tot.170m.)=avsedd att klara både hus- och pooluppvärm.)
* V-växlare Pahléns Maxi-Flo MF 400 120.
* Poolstyrning REGO med "inget eldrifttillskott" :o
* Poolsäsong från April till November. (25-) 30 grader! 8)

Utloggad CAD-Ludde

  • CARPE DIEM
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: KNIVSTA
  • Antal inlägg: 106
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Badsugen dotter..
    • Visa profil
SV: Steelpool, byggd 2007
« Svar #144 skrivet: maj 20, 2009, 20:23:25:25 »
Som nybörjare (ej badklar riktigt än..) måste jag bara fråga, vad är en flockkudde?  ???
mvh
Patrik
Nordic Pool 6x4
Pahléns 51 VP
Pooltak
Hoppas bada till mizzommar...

Utloggad Poolbadaren

  • Ekeby / Bjuvs Kommun, Skåne - "Simma lugnt"! ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekeby / Bjuvs Kommun
  • Antal inlägg: 774
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Vikingpool 8*4 (*1,40) - Romantrappa ca. 47 m3
    • Visa profil
    • Egna poolbyggeprojektet 200705 - 200706
SV: Steelpool, byggd 2007
« Svar #145 skrivet: maj 20, 2009, 20:52:24:24 »
Som nybörjare (ej badklar riktigt än..) måste jag bara fråga, vad är en flockkudde?  ???
mvh
Patrik
Söker du från Poolforumets startsida på t.ex. "flockkudde", så får du många goda uppslag. O0

Bif. som hjälp länk till vad det är jag menar i detta fallet och som diskuterats en del "för-och-emot" den sista tiden - http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=3839.msg30384#msg30384

Oavsett om man under många år aldrig tyckt sig behöva detta så gör det definitivt skillnad även i det man tyckt vara "kristallklart" - efter en "flockkudde" blir det så klart så man undrar "var vattnet tog väge", dvs. så klart så det är förvånande! O0 :o
Produkten finns hos de flesta poolkems.lev. idag - inte bara Saniklar.
Mvh. "Poolbadaren"
Vårt poolbygge Maj - Juni 07 8)
* Vikingpool 8*4 djup ca.1,40 (1,52 tot.höjd) (frånAqua-Gripp-07, Påarp), Romantrappa 3*1,5 - utomhus/endast "bubbelplasttäckning"
* Uppvärmning bergvärme IVT-vp mod. Greenline HT PlusC7 (7,3 kW) (borrat extra djupmetrar för pooluppvärm. (tot.170m.)=avsedd att klara både hus- och pooluppvärm.)
* V-växlare Pahléns Maxi-Flo MF 400 120.
* Poolstyrning REGO med "inget eldrifttillskott" :o
* Poolsäsong från April till November. (25-) 30 grader! 8)

Utloggad CAD-Ludde

  • CARPE DIEM
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: KNIVSTA
  • Antal inlägg: 106
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Badsugen dotter..
    • Visa profil
SV: Steelpool, byggd 2007
« Svar #146 skrivet: maj 20, 2009, 21:51:17:17 »
Tack för svaret, ska strax börja sätta mig in i alla tillbehör som finns  :)
Har inte hunnit gå igenom "tekniklänkarna" ännu men jag ser fram mot den delen också!
/Patrik
Nordic Pool 6x4
Pahléns 51 VP
Pooltak
Hoppas bada till mizzommar...

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Steelpool, byggd 2007
« Svar #147 skrivet: maj 21, 2009, 00:11:22:22 »

Skulle kanske förklarat vad en "flockkudde" är, tack för att du svarade på detta Poolbadaren  8) Vi använder de som Folkpool säljer, kräver att man har sandfilter, förmodligen har alla liknande fabrikat samma effekt ?
 
Lägger i en i skimmer ca. var tionde dag, vattnet blir nästan krispigt, så klart att man får en hisnande känsla när man tittar över poolkanten, speciellt syns det på kvällen när belysningen är tänd, dessa små små partiklar, som innan svävat i vattnet försvinner om man använder flockkuddar.
Rekommenderas verkligen till alla Er som har pool och vill ha en "Jahaaa-upplevelse"  O0


LOTTERÖD 
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad William

SV: Steelpool, byggd 2007
« Svar #148 skrivet: maj 21, 2009, 07:58:16:16 »

Skulle kanske förklarat vad en "flockkudde" är, tack för att du svarade på detta Poolbadaren  8) Vi använder de som Folkpool säljer, kräver att man har sandfilter, förmodligen har alla liknande fabrikat samma effekt ?
 
Lägger i en i skimmer ca. var tionde dag, vattnet blir nästan krispigt, så klart att man får en hisnande känsla när man tittar över poolkanten, speciellt syns det på kvällen när belysningen är tänd, dessa små små partiklar, som innan svävat i vattnet försvinner om man använder flockkuddar.
Rekommenderas verkligen till alla Er som har pool och vill ha en "Jahaaa-upplevelse"  O0


LOTTERÖD 

Märkligt att jag aldrig sett några Flockkuddar när jag köpt kemikalier på Folkpool under alla år.
Får titta med två ögon när jag  åker dit i morgon. Hade aldrig hört talas om flockkuddar innan jag blev medlem här och nog tycker jag att mitt vatten är kristallklart om inte krispigt. Belysningen har jag bara provat  att den funkar.
Smart poolare, född 1935.
Kan lite om mycket samt mycket om pool efter 25 år.
Kör Mac OSX, Macfrälst!

Utloggad Poolbadaren

  • Ekeby / Bjuvs Kommun, Skåne - "Simma lugnt"! ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekeby / Bjuvs Kommun
  • Antal inlägg: 774
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Vikingpool 8*4 (*1,40) - Romantrappa ca. 47 m3
    • Visa profil
    • Egna poolbyggeprojektet 200705 - 200706
SV: Steelpool, byggd 2007
« Svar #149 skrivet: maj 21, 2009, 10:06:06:06 »
Märkligt att jag aldrig sett några Flockkuddar när jag köpt kemikalier på Folkpool under alla år.
Får titta med två ögon.......
Jo, ibland är det märkligt...  ;D ...skall försöka hjälpa dig få upp "korpgluggarna", William!  :o
http://www.folkpool.se/Poolkemivrigt/Super-Flock-1-kg-flockningskuddar-fr-sandfilter-8-st-5007200
http://www.poolstore.se/default.asp?gotoUrl=/nitor-felsok.htm
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=3839.msg30384#msg30384
Finns mer om du söker på internet med t.ex. "poolkemi", "flockkuddar", "poolklarning"...you name it  ;)

Kan bara fortsätta rekommendera det - som påstått tidigare så var mitt vatten i egenuppfattningen, och andras, kristallklart men som "Lotterörd" positivt namnger effekten - "krispigt" - då först talar vi om kristallklart och "vart-tog-vattnet-vägen"-effekt - testa William!  O0
Mvh. "Poolbadaren"
« Senast ändrad: maj 21, 2009, 10:09:50:50 av Poolbadaren »
Vårt poolbygge Maj - Juni 07 8)
* Vikingpool 8*4 djup ca.1,40 (1,52 tot.höjd) (frånAqua-Gripp-07, Påarp), Romantrappa 3*1,5 - utomhus/endast "bubbelplasttäckning"
* Uppvärmning bergvärme IVT-vp mod. Greenline HT PlusC7 (7,3 kW) (borrat extra djupmetrar för pooluppvärm. (tot.170m.)=avsedd att klara både hus- och pooluppvärm.)
* V-växlare Pahléns Maxi-Flo MF 400 120.
* Poolstyrning REGO med "inget eldrifttillskott" :o
* Poolsäsong från April till November. (25-) 30 grader! 8)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag