Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Steelpool, byggd 2007  (läst 80810 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Vår Steelpool, byggd 2007
« Svar #110 skrivet: augusti 23, 2008, 22:16:41:41 »
Fler bilder  :)
« Senast ändrad: augusti 23, 2008, 22:24:33:33 av LOTTERÖD »
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Poolgiganten

Utloggad kave

SV: Vår Steelpool, byggd 2007
« Svar #111 skrivet: september 08, 2008, 10:50:45:45 »
Tja, detta kanske är modellen. Vi har en markpool på 8x4 som vi inte använt mycket efter Juli. Vi täcker inte poolen vare sig sommar eller vinter så ett pooltakt kanske vore helrätt.
För 8x4 känns väl C modellen för drygt 70.000:- som lämpligast.

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Vår Steelpool, byggd 2007
« Svar #112 skrivet: september 09, 2008, 01:12:24:24 »
Hej Kave !

Vilken vattentemp. håller ni under säsongen med tanke på att ni inte har poolen täckt alls, är det bara solen, som gör jobbet, eller har ni någon annan form av uppvärmning ? Bor ni så bra till, att det inte ramlar i en massa löv & annat, eller måste ni "städa" poolen varje gång ni ska bada ?

Om ni väljer ett klasik C får ni mer än 2 m under tak (1,85 högt i första sektionen) innan poolen börjar, det blir som ett rum i poolhuset = titta en gång till på våra bilder i denna tråden, och tänk bort vår trapp, så ser du ungefär hur stor plats det blir, ett väldigt användbart utrymme, för jag lovar att köper ni ett tak, kommer det att bli fler bad per säsong med taket på än att ni drar undan hela taket, att bara kunna låsa upp dörren till pooltaket och hoppa i, så enkelt ska det vara  ;)

Rekordet i år = poolhustemp 48 grader, poolvattentemp. 32 grader = då drar man av taket  :o :o, men det har legat mellan 28 -30, vilket är helt OK, just nu har vi strax över 24 grader i poolen, ingen annan tillskottsvärme, bara taket och solen.

Vet inte hur mycket isoleringen under & runt poolen, eller själva konstruktionen på vår Steelpool som påverkar till hur varmt det blir i vårt poolvatten.

Kolla upp priset, tror att det ligger runt 80.000:-- nu  <dontkn>


Nä... om man skulle gå ut och sätta sig i poolhuset en stund.....fy fasen vad det regnar.........men inte därinne  8) 8)

LOTTERÖD





   
 
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad Jarlen

SV: Vår Steelpool, byggd 2007
« Svar #113 skrivet: september 09, 2008, 09:47:02:02 »
Hej Lotteröd!

Vi har vår pool otäckt och naturuppvärmd hela sommaren. Nu på morgonen var det tio grader i luften och tjugo i poolen, så man får nästan lust att bada, men jag tror jag avstår.
"Burrrrr.

Frusna Hälsningar från Jarlen
« Senast ändrad: september 09, 2008, 09:59:07:07 av Jarlen »

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Vår Steelpool, byggd 2007
« Svar #114 skrivet: september 10, 2008, 01:38:05:05 »
Hej Lotteröd!

Vi har vår pool otäckt och naturuppvärmd hela sommaren. Nu på morgonen var det tio grader i luften och tjugo i poolen, så man får nästan lust att bada, men jag tror jag avstår.
"Burrrrr.

Frusna Hälsningar från Jarlen


Hej Jarlen !

Runt vilka temperaturer i vattnet håller det sig då under en säsong  <dontkn>, jag hade inte heller hoppat i när det bara är 20 grader, tycker att mellan 28-30 är perfekt och behagligt, måste dessutom erkänna att 32 va inte helt fel heller, poolen blir som ett stort varmt badkar (pooltak av) och man njuter medan man flyter omkring på rygg, tittar på stjärnorna och det stiger varma vattenångor upp i skyn, då vill man inte gå upp ::)

LOTTERÖD

 
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad Jarlen

SV: Vår Steelpool, byggd 2007
« Svar #115 skrivet: september 10, 2008, 10:04:37:37 »
Hej Lotteröd!

Varmaste temperaturen i år har varit 29-30 graders i poolen. Den temperaturen  hade vi i ca två och en hal vecka. Vanligtvis har vi en temperatur på ca 24-26 grader. Nu på morgonen är det 11 grader i luften och 19,5 grader i poolen. Reningsverket går dygnet runt. Förra hösten installerade vi bergvärme, men jag har inte kopplat in den mot poolen ännu. Jag har inte tyckt att det brådskar med det. Som jag tidigare nämnt i någon tråd, så är det primära för oss inte att enbart bada utan den miljö som poolen skapar. Palmen "Olof"mår fortfarande bra, men ska snart få komma in i värmen. Jag tycker för övrigt, när jag ser på bilderna av er pool, att jag får associationer till en skogstjärn. Mycket vackert måste jag säga. De reflexer som er plåtpool skapar i er lummiga miljö är mycket vackra. Någonting som jag rekommenderar alla poolägare är att skapa en miljö kring poolen, så det inte blir enbart en badbalja. Med en vacker poolmiljö blir mer värdet så mycket större. När nyhetens behag har avklingat, och barnen växt upp ska poolen inte bli en belastning, utan en källa till njutning.

Mvh Jarlen

Hälsningar Jarlen
« Senast ändrad: september 11, 2008, 00:15:08:08 av Jarlen »

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Vår Steelpool, byggd 2007
« Svar #116 skrivet: september 10, 2008, 23:43:57:57 »
 Hej Jarlen !

Tack för dina fina ord om vår pool......skogstjärn..precis så är det, vattnet ändrar färg efter himlen, som havet gör, och allt speglar sig i vattenytan, poolväggar & bottnen, en åskig dag med grålila moln får vattnet en färg så det känns som om poolen är 10 meter djup, det händer någonting hela tiden, beroende på vädret, vilket gör poolen "levande".

Håller helt med dig om att området kring poolen är lika viktig som själva poolen, hus, trädgård & pool ska vara som ett, även om vårt pooltak kan tyckas se ut som en brödburk, så har vi så högt upp till nock på husen, så det stör inte alls...pooltak och träd går väldigt bra ihop  O0 och tanken fanns inte ens, att vi skulle fälla dessa enorma träd runt tomten, som är flera hundra år bara för att vi skulle bygga en pool, har fortfarande samvetskval över äppelträdet som fick stryka på foten enbart p.g.a att det stod mitt i gräsmattan, så det var tvunget :'( kommer att plantera fler träd som får en mer lagom höjd utan att skugga för mycket i den planteringen som ska bli, syns var på de sista bilderna i denna tråd.

Det är väl ganska bra att kunna hålla 24-26 grader helt utan täckning ? Vi har haft relativt varmt i luften ca. 20 på dagarna, växlande sol, moln och fullständigt hysteriska regnskurar  >:( ett par dagar nu och pooltempen stiger nära 25 idag, poolhustemp ca.30 grader mitt på dagen.

Vad ska du täcka poolen med när du har kopplat in bergvärmen, eller kommer du att köra fritt blås under säsongen.

Håll nu koll på Olof, så han inte förfryser öronen, man vet ju aldrig när det "knäpper" till i dessa tider  ;)

LOTTERÖD

En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad jjboy

  • www.2jo.se
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hässleholm
  • Antal inlägg: 517
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Bada när du vill!
    • Visa profil
    • Följ mitt bygge!
SV: Vår Steelpool, byggd 2007
« Svar #117 skrivet: september 11, 2008, 00:53:17:17 »
Ni får det fint med alla stenar runt poolen.
Nu är poolen och stenar på plats.
En glasfiberpool 5*3,1*1,55 med tak, jetstream och värme.
Följ mitt bygge!
http://www.stensmar.se/fotoalbum/poolbygget/index.html

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Steelpool, byggd 2007
« Svar #118 skrivet: september 17, 2008, 23:33:18:18 »
Häftig effekt, när det ser ut som om poolbottnen "har lyft".......

LOTTERÖD    Vänsterklick direkt på bilden = Större format
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad Majja

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Skepplanda
  • Antal inlägg: 199
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Pool,en oas i vardagen
    • Visa profil
SV: Steelpool, byggd 2007
« Svar #119 skrivet: september 18, 2008, 17:31:35:35 »
Lotteröd, din pool ser sjukt häftig ut i mörker. Den är snygg i dagsljus också, men de bilderna du har lagt in med poolen upplyst är så fräcka. Trädgården ser också väldigt fin ut, skulle vilja benämna den som harmonisk och rogivande...

MVH
Majja
PP pool 3,5x8 med 2 poollampor, värmepump och Klasik B pooltak, allt från Living Quality

D1@Home Wayfarer spabad

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag