CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Steelpool, byggd 2007  (läst 80809 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Vår Steelpool, byggd 2007
« Svar #100 skrivet: juli 17, 2008, 20:24:59:59 »
8) Får se om jag lyckas knäppa en bild på badvakten, hon e så blyg.  8)

Min badvakt på vinterkurs 2007 i ett annat land  :)   ....... ::) ::) Var är din badvakt  <dontkn>


LOTTERÖD

Okey!
Här kommer bild på badvakten. Satte henne på ett annat jobb när det inte var några som badade. Här tvättar hon huset med amoniak  8)


Ha-Ha-Ha.....SÅ himla praktiskt med en badvakt, som kan göra annat när ingen badar  O0 Synd bara, att du vände på bilden idag  :( , såg den sent igår kväll  <love>.......då var den "vågrät".......alla med pool gillar väl att det är just det ...eller   ::) ::)  ...... Tack Spike. !!!

LOTTERÖD   





En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Poolgiganten

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Vår Steelpool, byggd 2007
« Svar #101 skrivet: juli 20, 2008, 04:17:26:26 »
Eftersom det regnar som  >:D i denna delen av Sverige, Skåne...... VAR det inte "just" detta året, som skulle bli det varmaste.... <dontkn> :-\ :-\....på 100 år, mannaminne och f-n & hans moster  <hmm>.......här kommer det bilder "litta från ovan" tagna högre upp, än från ett takfönster.......när det var otroligt varmt,  i Skåne, år 2004................

LOTTERÖD
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Vår Steelpool, byggd 2007
« Svar #102 skrivet: juli 20, 2008, 06:57:37:37 »
Poolbadaren....<love>....

Gillar du denna ev. "pooltäckning"  <dontkn> om jag nu lyckas landa i Ekeby, tror att den kanske täcker hela Ekeby ? ........Se bild = Vilket hus ÄR det  >:( >:(.....bekräfta, så jag slipper irra omkring samt slippa anlita....... ännu högre makter... :angel:

 

LOTTERÖD
 
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Vår Steelpool, byggd 2007
« Svar #103 skrivet: juli 20, 2008, 10:55:30:30 »
Tog dessa bilder för ca.3 timmar sedan, lite pool & trädgård.....tror att ni SER hur varmt det är när man öppnar dörren, ett ljuvligt dopp.......................


LOTTERÖD

   
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Vår Steelpool, byggd 2007
« Svar #104 skrivet: juli 28, 2008, 04:48:12:12 »
Katten i vatten.......eller....  :o :o

(Västerklicka direkt på bilden)


LOTTERÖD
« Senast ändrad: juli 28, 2008, 04:53:04:04 av LOTTERÖD »
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad Poolbadaren

  • Ekeby / Bjuvs Kommun, Skåne - "Simma lugnt"! ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekeby / Bjuvs Kommun
  • Antal inlägg: 774
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Vikingpool 8*4 (*1,40) - Romantrappa ca. 47 m3
    • Visa profil
    • Egna poolbyggeprojektet 200705 - 200706
SV: Vår Steelpool, byggd 2007
« Svar #105 skrivet: juli 28, 2008, 14:27:14:14 »
Poolbadaren....<love>....

Gillar du denna ev. "pooltäckning"  <dontkn> om jag nu lyckas landa i Ekeby, tror att den kanske täcker hela Ekeby ? ........Se bild = Vilket hus ÄR det  >:( >:(.....bekräfta, så jag slipper irra omkring samt slippa anlita....... ännu högre makter... :angel:
LOTTERÖD
 
Som du sagt..."Du e la go..."   ::)
Jepp, snygg pooltäckning på sitt vis men att peka ut rätt hus på bilden blir inte enkelt - du är nämligen över "fel" samhälle.... >rulla< (Bra för mig iofs. - känns tryggt ännu...  ;D ) - så du får nog irra omkring lite till och anlita ännu högre makter... :angel:
Skulle du hitta rätt och landa något så när rätt kan vi kanske låna de 2 ballongbrännarna och nå samma pooltemp. som med ditt pooltak - men under bar himmel......  <antman>
Vårt poolbygge Maj - Juni 07 8)
* Vikingpool 8*4 djup ca.1,40 (1,52 tot.höjd) (frånAqua-Gripp-07, Påarp), Romantrappa 3*1,5 - utomhus/endast "bubbelplasttäckning"
* Uppvärmning bergvärme IVT-vp mod. Greenline HT PlusC7 (7,3 kW) (borrat extra djupmetrar för pooluppvärm. (tot.170m.)=avsedd att klara både hus- och pooluppvärm.)
* V-växlare Pahléns Maxi-Flo MF 400 120.
* Poolstyrning REGO med "inget eldrifttillskott" :o
* Poolsäsong från April till November. (25-) 30 grader! 8)

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Vår Steelpool, byggd 2007
« Svar #106 skrivet: juli 29, 2008, 03:44:10:10 »
Poolbadaren....<love>....

Gillar du denna ev. "pooltäckning"  <dontkn> om jag nu lyckas landa i Ekeby, tror att den kanske täcker hela Ekeby ? ........Se bild = Vilket hus ÄR det  >:( >:(.....bekräfta, så jag slipper irra omkring samt slippa anlita....... ännu högre makter... :angel:
LOTTERÖD
 
Som du sagt..."Du e la go..."   ::)
Jepp, snygg pooltäckning på sitt vis men att peka ut rätt hus på bilden blir inte enkelt - du är nämligen över "fel" samhälle.... >rulla< (Bra för mig iofs. - känns tryggt ännu...  ;D ) - så du får nog irra omkring lite till och anlita ännu högre makter... :angel:
Skulle du hitta rätt och landa något så när rätt kan vi kanske låna de 2 ballongbrännarna och nå samma pooltemp. som med ditt pooltak - men under bar himmel......   <antman>



Visst e ja go  :-* Klart att jag kommer att LANDA, tro INTE, att jag kommer att irra omkring i evigheter i denna värmen......30 grader i skuggan idag......Näähää, så bilden visade inte Ekeby  >:D, men såg nog när jag drog ett varv till.....att det är precis HÄR, som du håller på, att gräva din nya pool (med djupdel & pooltak)......eller hur  :o :o


LOTTERÖD

Fixade citatet
Fia

« Senast ändrad: juli 29, 2008, 20:49:48:48 av Fia »
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad Poolbadaren

  • Ekeby / Bjuvs Kommun, Skåne - "Simma lugnt"! ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekeby / Bjuvs Kommun
  • Antal inlägg: 774
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Vikingpool 8*4 (*1,40) - Romantrappa ca. 47 m3
    • Visa profil
    • Egna poolbyggeprojektet 200705 - 200706
SV: Vår Steelpool, byggd 2007
« Svar #107 skrivet: juli 29, 2008, 14:12:11:11 »
Aj, aj, NU börjar det brännas (känns inte bra...  :-\ ) - hur hittade du mitt nya projekt? (men glöm pooltaket - du vet min inställning - "Alltid under bar himmel"...  O0) )
Djupdel är rätt, även forsränningskanalen börjar ta sig och det röda pump- och teknikhuset är också klart....mycket grävande i värmen och allt för hand  >rulla<
Tur du missade manngårdsbyggnaden med kringliggande bostäder så du fortfarande får "irra omkring" lite till...  ;D
Vårt poolbygge Maj - Juni 07 8)
* Vikingpool 8*4 djup ca.1,40 (1,52 tot.höjd) (frånAqua-Gripp-07, Påarp), Romantrappa 3*1,5 - utomhus/endast "bubbelplasttäckning"
* Uppvärmning bergvärme IVT-vp mod. Greenline HT PlusC7 (7,3 kW) (borrat extra djupmetrar för pooluppvärm. (tot.170m.)=avsedd att klara både hus- och pooluppvärm.)
* V-växlare Pahléns Maxi-Flo MF 400 120.
* Poolstyrning REGO med "inget eldrifttillskott" :o
* Poolsäsong från April till November. (25-) 30 grader! 8)

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Vår Steelpool, byggd 2007
« Svar #108 skrivet: augusti 08, 2008, 23:54:26:26 »
Aj, aj, NU börjar det brännas (känns inte bra...  :-\ ) - hur hittade du mitt nya projekt? (men glöm pooltaket - du vet min inställning - "Alltid under bar himmel"...  O0) )
Djupdel är rätt, även forsränningskanalen börjar ta sig och det röda pump- och teknikhuset är också klart....mycket grävande i värmen och allt för hand  >rulla<
Tur du missade manngårdsbyggnaden med kringliggande bostäder så du fortfarande får "irra omkring" lite till...  ;D

VA BRA, att det bränns  8) Grattis till nya poolbygget  ;D ;D kände att jag hade hittat rätt, har en bild på manngårdsbyggnaden & kringliggande bostäder, men lägger inte ut den på detta forum, då vet ju alla var du bor...... ;) ;)och då kan det bli trångt i forsrännningskanalen........ :D

LOTTERÖD
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Vår Steelpool, byggd 2007
« Svar #109 skrivet: augusti 23, 2008, 22:01:29:29 »
Hej !

Var tog sommaren vägen  <dontkn>, har varit taskigt väder i mer än 3 veckor nu, just idag vräker regnet ner igen, vattentemperaturen i poolen har på denna tiden gått ner från 30 till 26 grader.

Ni som läst denna byggtråd från början, vet att vi var tvungna att ta in och ut allt som behövdes för att kunna bygga poolen, genom att med en del av schaktmassorna från poolgropen, bygga en jordramp ut på den gamla banvallen, det är en slänt ner på ca.5-6 m, alla maskiner var tvunga att köra ca. 150 m på banvallen, för att komma fram till vår tomt, på framsidan av huset är det omöjligt att få in så stora maskiner, och sedan ut till vår trädgård.

Vi fick söka anstånd från kommunen (= deras banvall) som i sin tur behövde tillstånd av polismyndigheten (kostade ca.650:-- år 2006) den summan fick vi betala oavsett om tillståndet blev beviljat eller inte  :( samt fylla i 100 A4 sidor ang. bygget, kändes det som !

Kommungubben kom ut och tog (före bilder) både han och polismyndigheten tyckte att det var helt OK, att vi skulle dra igång poolbygget  :)  ev. skador på banvallen och slänten skulle återställas och sedan inspekteras samt fotograferas av kommungubben, bara att ringa när vi ansåg att allt var klart för vår del.......tog det tid eller.........

Poolen på plats, fixa till hela den delen av trädgården, plattsättningen, montering av pooltak, släta ut rampen, lägga ut markduk i väntan på mer matjord, som skulle in under markduken och en massa småfix gick enligt planerna  O0.........

......men sedan började det regna, regna & regna, det stod stora sjöar med vatten i alla hjulspår på banvallen, vi fick förlänga tillståndet flera gånger, inte förän i maj månad i år  :o kunde vi ta hit grävmaskinen, stående på banvallen, ta bort "risbunken" = våra f.d. tre äppelträd, ett av dem över 100 år  :'(  lyfta in mer matjord och fyllde i alla gropar, trädgårdsnissen kom, krattade och sådde gräsfrö på banvallen, sedan tillbaka med markduken & på med täckbark i massor.

Nu återstår staket ca.20 m, belysning och plantering, men som vädret är nu kanske det inte är möjligt att få detta gjort i år.........annars får vi göra det till våren  :) :) det är liksom alltid något på gång, som inte blir gjort, när det är tänkt, p.g.a vädret  ..............


Lägger in lite bilder.......undrar om ni tycker att ni har fått gjort det, som var tänkt denna sommar, som har med poolen att göra, eller satte vädret käppar i hjulet  <dontkn> <dontkn>

Vänsterklick direkt på bilden = större format, men detta vet ni redan

LOTTERÖD   

 
« Senast ändrad: augusti 23, 2008, 22:04:56:56 av LOTTERÖD »
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag