CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Steelpool, byggd 2007  (läst 80807 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Vår Steelpool, byggd 2007
« Svar #60 skrivet: juni 25, 2008, 23:51:01:01 »

Så blev det ett badhus...
Jaja.

 ::)


 <love> vårt "badhus" ........nu även med egen badvakt från Baywatch  <antman> <antman> ingick INTE i offerten.

LOTTERÖD



den där badvakten är inte så där lång eller? Läste på Livingqualitys hemsida att höjden är 185cm, stämmer verkligen detta, det ser högre ut?

Hej...fullbokat på hotellet, hoppas jag, kollade er hemsida  O0 Taket har en höjd på 1,85 m, mitt i dörren på största sektionen & takbredd, mått i marknivå 5,70 m..... sedan blir varje sektion mindre både på höjd och bredd, eftersom man kan skjuta in sektionerna i varandra. Kommer bilder inom de närmaste dagarna, så du förstår vad jag menar.....

LOTTERÖD
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Poolgiganten

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Vår Steelpool, byggd 2007
« Svar #61 skrivet: juni 27, 2008, 00:17:59:59 »
Badvakten skiter vi i  ;), bilder på brudarna från baywatch under dit pooltak, de e de vi vill se  >rulla< . Så in med dessa bilderna nu  8)

Och tack för komplimangen  O0

Bra bild......eller hur....... <dontkn>........

LOTTERÖD
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad spike

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Hallandslän/Rydöbruk
  • Antal inlägg: 297
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Primastarpool dia:5,5 djup1,22. 25 kvm solfångare
    • Visa profil
    • "Min tråd på forumet"
SV: Vår Steelpool, byggd 2007
« Svar #62 skrivet: juni 27, 2008, 01:06:09:09 »
Badvakten skiter vi i  ;), bilder på brudarna från baywatch under dit pooltak, de e de vi vill se  >rulla< . Så in med dessa bilderna nu  8)

Och tack för komplimangen  O0

Bra bild......eller hur....... <dontkn>........

LOTTERÖD

Absolut, men jag väntar med spänning på fler  8)

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Vår Steelpool, byggd 2007
« Svar #63 skrivet: juni 27, 2008, 02:00:04:04 »
Badvakten skiter vi i  ;), bilder på brudarna från baywatch under dit pooltak, de e de vi vill se  >rulla< . Så in med dessa bilderna nu  8)

Och tack för komplimangen  O0

Bra bild......eller hur....... <dontkn>........

LOTTERÖD

Absolut, men jag väntar med spänning på fler  8)


He-He-He !!!.......Lägg in en bild på er badvakt........ ;)


LOTTERÖD
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Vår Steelpool, byggd 2007
« Svar #64 skrivet: juni 27, 2008, 02:13:17:17 »
Fler bilder........vad heter växten på bild nr.3 i detta inlägg.......... :o

LOTTERÖD
« Senast ändrad: juni 27, 2008, 02:18:05:05 av LOTTERÖD »
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Vår Steelpool, byggd 2007
« Svar #65 skrivet: juni 27, 2008, 02:40:14:14 »
Hoppas att det syns, att det inte heter Caterpillar.......det heter Katten Pillar.......


LOTTERÖD
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad Vendelsöpoolarn

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Stockholm - Vendelsö
  • Antal inlägg: 96
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: Vår Steelpool, byggd 2007
« Svar #66 skrivet: juni 28, 2008, 17:36:45:45 »
Frågor.. <hmm>
Är innermåttet 514 cm som står i beskrivningen på pooltaket Klasik C måttet mellan skenorna?

Jag antar att svaret blir ja från dig.  :-\

Och om svaret blir "ja" skulle jag teoretiskt kunna skippa 1,50 meter skena mitt på ena långsidan?
Har köpt en pooltrappa och vill helst ha den på långsidan men det blir 4,20 (poolbredd) + 1,30 (trappdjup)= 5,5 meter.
Om det funkar att skippa en bit skena så tänkte jag mig någon slags lösning med plexiglas över trappfliken  :).
Pool 1 (2007): Rund 4,6 m ovanmarkspool delvis nedgrävd
Pool 2 (2008): Har påbörjat bygget av en markpool 4,2 * 8,2 * 1,5 m

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Vår Steelpool, byggd 2007
« Svar #67 skrivet: juni 28, 2008, 19:01:31:31 »
Återkommer snart med ett svar till dig Vendelsöpoolaren, måste gå ut och sätta mig in i hur du har tänkt, förstår vad du menar, men spontant undrar jag om det är möjligt, så vida du inte kan sätta den biten skena du har tänkt dig att skippa ovanpå plexiglaset  <dontkn>, måttet 5,14 stämmer, varje skena är 28 cm x 2 = takbredd i marknivå 5,70 m.

Lägger in lite bilder på vårt poolvatten, som ni kan titta på medan jag funderar.

LOTTERÖD
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad LOTTERÖD

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löberöd / Skåne
  • Antal inlägg: 414
  • Total likes: 1
  • Kön: Kvinna
  • Helt fantastiskt, tveka inte, bygg pool !!!!!!
    • Visa profil
SV: Vår Steelpool, byggd 2007
« Svar #68 skrivet: juni 28, 2008, 22:10:24:24 »
Vendelsöpoolaren...lägger in två bilder på taket, sett från långsidan, så du kan se principen......hela taket (klasik C) består av 5 sektioner, varje sektion är över 2 m på längden, de "lappar" över varandra i bågen, med en flärp, man låser varje sektion för sig, båda gavelsektionerna låses dessutom med 2 stålpinnar/gavel, i vårt fall med borrade hål genom plattorna.

Med andra ord är det så, att när man har låst hela taket samt dörren med nyckel, kan ingen komma in, om man inte bryter sig in.. >:D...man drar av taket i en viss ordning eftersom varje sektion måste låsas upp efterhand som man flyttar sektion efter sektion, när taket ska på igen, gör man det i omvänd ordning.

Varje sektion löper på ett eget spår, vid takmonteringen sätter man in sektionerna från skenornas "gavel", minsta först, det går inte att lyfta upp sektionerna sedan, när de väl är på spåret, sitter även lås på skenornas gavlar, för att förhindra att man ska kunna dra av sektionerna från skenorna..................

Återkommer med fler funderingar, men tror att ni måste ha intakta skenor på båda sidorna om poolen, annars fallerar hela konceptet = det går annars inte att "dra" taket på & av & låsa.....men allting går att lösa, typ som att skruva fast skenan ni har tänkt ta bort ovanpå plexiglaset, tänk på trappans höjd över marknivå, den måste komma under skenans höjd. Centrera inte taket ...dra det så långt över trappan som möjligt i sidled.

Alla ni andra med tak, hjälp till med "tänket"


LOTTERÖD



 

 
« Senast ändrad: juni 28, 2008, 23:30:24:24 av LOTTERÖD »
En STEELPOOL, hela poolen är i rostfritt, byggd 2007, modell Löberöd, 8 x 4 m + trapp 2 m, Ideal Cover klasik C pooltak, B 5,70 m, L 10,63 m, H 1.85 m. Pooltaket fixar värmen i vattnet, har ingen annan uppvärmning, rekordtemp förra året 32 grader !!!

Utloggad Vendelsöpoolarn

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Stockholm - Vendelsö
  • Antal inlägg: 96
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: Vår Steelpool, byggd 2007
« Svar #69 skrivet: juni 28, 2008, 23:00:30:30 »
Tack snälla Lotteröd!!!  <love>
Ditt inlägg verkar ha blivit avkapat.
Förstår att min idé inte går att genomföra men det ska bli kul att få se foton på konstruktionen!

Äsch, trappan får väl hamna på kortsidan ändå.  :-\. Det var tanken från början men sen slog det mig att det skulle vara snyggare med den på långsidan.
Skall tänka lite mer under natten och morgonen. Dagens poolarbete blev magert eftersom stödmur nummer 1 skulle ha murats och jag fick "a blonde moment" angående trappan som i min värld helt plötsligt skulle sitta där!  ;D
Men mellan regnskurarna gjorde vi klart en kullerstensslänt intill det blivande poolområdet. Självklart med åror som trappräcken. O0


Pool 1 (2007): Rund 4,6 m ovanmarkspool delvis nedgrävd
Pool 2 (2008): Har påbörjat bygget av en markpool 4,2 * 8,2 * 1,5 m

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag