CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Markpoolsfrågor:)  (läst 1982 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad sisu

Markpoolsfrågor:)
« skrivet: april 26, 2011, 11:24:19:19 »
Hej alla kunniga!

Är ny här och ska snart börja gräva ner min Åtta från poolkungen:) Så nu har lag lite frågor om detta...

Varför måste man återfylla med lösbetong medans vissa andra leverantörer rekommenderar singel för samma pool? mycket enklare bara fylla med singel:) vad händer om jag gör det istället?

Hur mycket isolering kan man ha runt poolen? då går det väl åt mindre återfyllning...men finns det nån gräns hur tjockt det får vara?

tack och på återseende:)

Poolgiganten

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Markpoolsfrågor:)
« Svar #1 skrivet: april 26, 2011, 15:48:22:22 »
Hej,
välkommen!

Det handlar ju mest om hållbarhet. Säger Poolkungen att det ska vara mager betong är det bäst du håller dig till det eftersom de annars kan hävda att garanti inte gäller annars. Sen är det ju också så att mager betong stenar och ligger "fast" medan singel rör sig. Jag skulle inte våga tömma poolen om jag bara hade singel runt omkring...  ???
Så, det som kan hända är att om du tömmer poolen någon gång framöver så rasar singeln in mot kanterna och trycker in plåten och åker in under linern... =inte bra alls...

Isolering med 2cm frigolit runt omkring räcker, värmeförlusten åt sidorna är väldigt liten. Samma sak gäller tjocklek där... hållfastheten...

Bor du i Stockholm kan du få en pack 2cm tjock av mig...

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag