Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Aquachek  (läst 9786 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Poolbadaren

  • Ekeby / Bjuvs Kommun, Skåne - "Simma lugnt"! ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekeby / Bjuvs Kommun
  • Antal inlägg: 774
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Vikingpool 8*4 (*1,40) - Romantrappa ca. 47 m3
    • Visa profil
    • Egna poolbyggeprojektet 200705 - 200706
SV: Aquachek
« Svar #10 skrivet: juli 07, 2011, 21:51:59:59 »
Va tycker ni om Aquachek digital? Köpte en på hos en stor svensk leverantör. Tycker den är rena skräpet utan att överdriva. Tar man tio tester så får man tio olika resultat med makalös spridning. Som det känns så är det fullständigt bortkastade pengar  >:(

Nån som har några tips eller erfarenheter? Tycker jag följer "test proceduren" exakt....
10 olika resultat i 10 olika mätningar....!?...låter som "waste-of-money" med "dyr" utrustning....? >:D

Kör för egen del 5:e året med "snik-utrustning" som känns stabilt sett till 2 riktigt otrevliga kemiavvikelser och som jag mätt mig systematiskt tillbaka med i de olika "återställarbehandlingarna" och består av dels "Test-strips 7 in 1, (aqua-check select) - (jag vet, jag var också "allergisk" mot strips tidigare.... ::) + tablett-testkit för pH och Chlor.
Kan rekommenderas om man vill spara pengarna till annat trevligt.... O0

http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=6721.msg49485#msg49485

hälsar "Poolbadaren"
Vårt poolbygge Maj - Juni 07 8)
* Vikingpool 8*4 djup ca.1,40 (1,52 tot.höjd) (frånAqua-Gripp-07, Påarp), Romantrappa 3*1,5 - utomhus/endast "bubbelplasttäckning"
* Uppvärmning bergvärme IVT-vp mod. Greenline HT PlusC7 (7,3 kW) (borrat extra djupmetrar för pooluppvärm. (tot.170m.)=avsedd att klara både hus- och pooluppvärm.)
* V-växlare Pahléns Maxi-Flo MF 400 120.
* Poolstyrning REGO med "inget eldrifttillskott" :o
* Poolsäsong från April till November. (25-) 30 grader! 8)

Poolgiganten

Utloggad TeeOne

SV: Aquachek
« Svar #11 skrivet: juli 08, 2011, 00:30:45:45 »
Här är en till som blir galen!
Första mätningen visar
klor 1,8
pH 7,2
alk 129

Andra mätningen - 10 minuter efter den första säger
klor 1,0
pH 7,3
alk 117

Vattnet är fylldes i igår. Har lagt en klorpuck i flottören, men borde jag chockklorera?? Fast det verkar vara perfekta värden?
I ditt läge skulle jag troligen blunda för de där 0.9 som kanske ligger över...

Har själv just lyckats gaffla in våra värden så att de är mätbara - alltid något, och aquacheken få en chans att visa vad den kan. Och måste säga att när jag gör precis om på videon verkar den funka ypperligt.
(Edit, fått bukt med värdena här :D)
« Senast ändrad: juli 08, 2011, 01:17:14:14 av TeeOne »

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag