VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Ta loss Hayward 100 w lampa, någon som vet?  (läst 2133 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mette

Ta loss Hayward 100 w lampa, någon som vet?
« skrivet: september 27, 2008, 20:34:35:35 »
Hej,
Äntligen hade jag fått upp tempen i poolen till 21 grader idag och skulle ta upp pooldekalen och lägga lampan i påse på botten.

Både den Svenska och Engelska instruktionen säger bara att lampkåpan vrids medsols och lampan tas loss.

Det var lätt att få bort lampkåpan, men sedan vet jag inte, och min poolsäljare vet inte heller !!!! ringde upp han när jag stod i poolen med skruvmejsel för att hitta skruv som ska lossas (är 8 skruvar som sitter som berg och de ska inte lossas enl poolsäljaren)

Någon som vet?

 <hmm> ??? :-\ / tacksam för hjälp/Mette

Poolgiganten

Utloggad JoelKil

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Sthlm
  • Antal inlägg: 245
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar som poolmontör
    • Visa profil
SV: Ta loss Hayward 100 w lampa, någon som vet?
« Svar #1 skrivet: september 27, 2008, 22:36:02:02 »
Efter du har tagit bort plastkäpan så ska du skruva på själva lampinsatsen. Den sitter med fyra "hängskruvar" och skruva hela lampinsatsen typ 1cm åt något håll och dra sedan bara ut den,

Utloggad Mette

SV: Ta loss Hayward 100 w lampa, någon som vet?
« Svar #2 skrivet: september 28, 2008, 22:18:37:37 »
Tack för tipset, det var plast-piggar som var ihoptryckta, som tryckknappar ungefär.  Så nu ligger lampan tryggt i en påse på botten när vargavintern kommer.

Imorgon kommer vinterplåtarna som jag beställde efter tips på forumet(halva pristet jämfört med poolsäljaren, som inte ens visste hur man demonterade lampan)

Tur att forumet finns.
  :)/Mette

Utloggad Nimajneb

  • F.d. Poolaktivist, numera enbart poolbadare :)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 728
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Ta loss Hayward 100 w lampa, någon som vet?
« Svar #3 skrivet: september 29, 2008, 00:10:44:44 »
Mette, var köpte du plåtarna?? Småland---skåne...?? o vad kostade dom?

Utloggad Mette

SV: Ta loss Hayward 100 w lampa, någon som vet?
« Svar #4 skrivet: september 29, 2008, 18:39:15:15 »
Plåtarna är köpta av Areco telnr 0220-41830, finns i tidigare ämne om vinterplåtar. Priset beror nog på frakt och om dom har 2:a sortering, jag köpte 2:a sortering och med frakt är fakturan på 3275 kr för 18 m2.
Jag får leverans i morgon så jag vet inte hur dom ser ut./Mette

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag