VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Värt kostnaden?  (läst 4911 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mollanj

Värt kostnaden?
« skrivet: juli 29, 2020, 17:07:52:52 »
Hej
Här kommer nog en dum fråga men vi är så villrådiga. Så vill höra vad era tankar är...

Vi har en rund pool så behöver ha ett fyrkantigt pooltak. Har nu efter mycket letande hittat en leverantör som kan hantera den bredden som krävs (6,5 m). Priset hamnade på ca 165 000 - 190 000 kr, beroende på glas, installerat och klart. Ärligt så känns det som sjukt mycket pengar. Förstår att allt är relativt vad man tycker saker är värda.
Men undrar nu, vad har ni andra betalat? Är det liknande pris eller är det billigt, dyrt? Vi som bara inte förstår bättre  ::)

Kanske finns det någon annan som har en rund pool med erfarenhet som vill dela med sig?
Ps. Vi vill inte ha ett runt pooltak som blir som en igloo, utan vill ha ett skjutparti, glas....

Tack på förhand för tankar och idéer till mig som är novis  :)

Poolgiganten

Utloggad Kojak

SV: Värt kostnaden?
« Svar #1 skrivet: juli 30, 2020, 09:11:02:02 »
De pengarna motsvarar 5 år i Thailand, så lägg dom på något bättre. Nu är det ett par år sedan, men jag betalade 60 000kr för ett 8x4 från Folkpool, tycker än i dag att det är vansinnigt dyrt.  Har i och för sig inte ångrat mig, men över 60 000:- hade jag aldrig lagt.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Värt kostnaden?
« Svar #2 skrivet: juli 30, 2020, 10:05:53:53 »
Som jag ser det är det viktigare med en pool, även om man tvingas kompromissa med en billigare pooltäckning än ett tak.
Är tak ett krav från er sida så är ni nog hänvisade till de alternativ som finns.
Vill man komma billigare så går det ju hitta leverantörer i Polen t.ex. och för vissa har det fungerat väldigt bra, medan andra har haft mycket problem.
Det är väldigt svårt att ge råd i frågor som dessa.
Hade jag en begränsad ekonomi skulle jag nog nöjt mig med en normal pooltäckning, för i grunden är det ju en ekonomisk fråga vad man väljer.
Du lär inte hitta ett så pass stort pooltak i Sverige idag för mycket mindre pengar än det du skriver om.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad LivingQuality

SV: Värt kostnaden?
« Svar #3 skrivet: juli 30, 2020, 12:22:55:55 »
Prova med Livingquality.se Kanske kan du få ett alternativ som kanske bättre passar din kassa.
Lars

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Värt kostnaden?
« Svar #4 skrivet: juli 31, 2020, 11:14:25:25 »
Om du inte kan ge exempel på tak och pris så raderar jag din länk.
Att länka till en sida utan priser accepterar jag annars inte.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad LivingQuality

SV: Värt kostnaden?
« Svar #5 skrivet: juli 31, 2020, 11:41:55:55 »
Det är helt OK att du radera mitt inlägg.
Kunden har redan hört av sig och fått 2 alternativ till vettiga priser
Vill du att jag skall skriva min offert här på forumet men jag tror inte att kunden skalle uppskatta det.
Jag kan göra så att jag lägger ut foton på pooltak som jag har levererat till runda pooler med prisexempel. Är det så du vill att jag skall göra så gör jag det
Lars

Utloggad Kojak

SV: Värt kostnaden?
« Svar #6 skrivet: juli 31, 2020, 13:49:07:07 »
Det blir alldeles utmärkt så kan jag avgöra om du har hutlösa priser eller ej.

Utloggad LivingQuality

SV: Värt kostnaden?
« Svar #7 skrivet: juli 31, 2020, 16:08:06:06 »
Här kommer bilder och prisexempel till runda pooler

Bumerang Deli till en rund pool diameter 5,0. 2 dörrar gaveldörr för stegen och skjutbar dörr på den största sektionen för enkelt att komma in i poolen utan att skjuta bort taket.10 mm kanalplast i taket och 4 mm glasklarar gavlar. Extraskenor ingår alltid som standard Pris SEK 81 000 inkl moms. Frakt tillkommer.

Bumerang Klassik till en 6,0 rund pool med gaveldörr för stegen helt i 10 mm kanalplast SEK 91,600 inkl moms. Frakt tillkommer. Extraskenor ingår alltid som standard
Vi tillverkar pooltak upp till 6,5 m breda pooler.

Lars

Utloggad LivingQuality

SV: Värt kostnaden?
« Svar #8 skrivet: augusti 06, 2020, 19:23:45:45 »
Bäste Kojak
Jag saknar din kommentar
Lars

Utloggad Kojak

SV: Värt kostnaden?
« Svar #9 skrivet: augusti 06, 2020, 21:23:44:44 »
Fruktansvärda priser, för aluminium skenor och lite plexiglas. Nu är du inte ensam om det, utan det gäller alla återförsäljare. Det värsta är att priserna går upp trots att volymen ökar varje år.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan