CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Vart kan jag hitta en ytvattenrenare till min Lagunpool???  (läst 2832 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Krig

Vart kan jag hitta en ytvattenrenare till min Lagunpool???
« skrivet: februari 23, 2009, 07:57:51:51 »
Hej. Jag har en köpt ett hus som har en lagunpool som jag har totalrenoverat. Har isolerat den, bytt liner, sandfilter, pump, uppvärmning från bärgvärme, nytt poolområde... ja... allt!
Men... jag kan inte få tag på en ny ytvattenrenare. Det är en blå renare som sitter på ett rör på stegen.
Vart kan jag få tag på en så'n?  <help>

Mvh. Daniel Krig

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Vart kan jag hitta en ytvattenrenare till min Lagunpool???
« Svar #1 skrivet: februari 23, 2009, 16:04:41:41 »
Hej o välkommen.  :)

En ytvattenrenare som sitter på stegen? Kan du lägga in en bild på den eller förklara hur den ser ut?

Ser den ut så här?
http://www.intexnordic.com/Default.aspx?ID=55&M=Shop&PID=114&ProductID=598

Vad har du för kvalite i poolväggen?
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Krig

SV: Vart kan jag hitta en ytvattenrenare till min Lagunpool???
« Svar #2 skrivet: februari 24, 2009, 17:32:52:52 »
Hej.

Tack för svaret!

Jag försöker bifoga bilder men dom är för stora. Ge mig en mailadress att skicka till så kan du få se den.
Hoppas på att få tag på en orginalytvattenrenare som den jag har. Annars får jag få någon att tillverka en i rostfritt stål.

Den ser inte ut som den på länken i du skickade.

Min poolstomme är isolerad innåt, så den är i ordningen utifrån och in så här:
plåt (orginalstommen), 3cm isolering (jackofoam 500), 5mm skumgummiduk och slutligen liner.

Jag har foton under hela renoveringen om intresse finns.

Mvh. Daniel

Utloggad Fia

SV: Vart kan jag hitta en ytvattenrenare till min Lagunpool???
« Svar #3 skrivet: februari 24, 2009, 18:59:41:41 »
Ring till http://www.svenskapoolfabriken.com/ , de köpte ju upp Lagunpool så de kanske vet var/om du kan få tag på en orginal.

Kopierat ur tråden nedan: Hur du förminskar bilder.
Om du har "Paint" i din dator, klicka på "Start" knappen(den gröna längst ner till vänster), sen "Alla program" - "Tillbehör" - "Paint" - "Arkiv" - "Öppna", markera bilden och sen "Öppna" igen.
Gå sen upp till " Bild" - "Ändra storlek/Snedställ". Där det står "100%", skriv i 20. Det brukar räcka. Man minskar till 20% av ursprungs bilden.
Ändra bara där det står "Ändra storlek" och både vågrätt och lodrätt. Klicka sen på "Arkiv" och "Spara som.." döp om bilden så du vet vilken som är förminskad. Klart


Här finns hela förklaringen.
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=218.0
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Krig

SV: Vart kan jag hitta en ytvattenrenare till min Lagunpool???
« Svar #4 skrivet: februari 26, 2009, 22:02:50:50 »
Hej igen!

Tack för hjälpen med korten. Nu försöker vi igen.
Hoppas någon kan hjälpa mig.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag