Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Linerbyte Miamipool  (läst 6711 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Brandman17

Linerbyte Miamipool
« skrivet: april 08, 2010, 22:39:18:18 »
Hej på er!
Lägger upp en tråd där ni kan följa mitt linerbyte. Saknade själv en tråd där man kunde få bilder under bytet innan jag drog igång. Hoppas någon får användning av denna tråd vid tillfälle. Kommentera gärna om ni har ideer eller åsikter.

Idag 8 april: Tömt poolen med hjälp av länspumpar, självresande bassänger 8 kubik för att snabbt få i vatten vid linerplacering senare.
Skruvat bort inlopp, utlopp och lampa och rengjort dessa. Lossat linern från snap in listen. Insett att det går åt en del slipande och rostlagande innan jag kan få dit den nya linern. Poolen är från -90. Se bilder.

Återkommer med fler bilder vartefter.....

Poolgiganten

Utloggad Jonas West

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Borås
  • Antal inlägg: 231
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar med swimmingpooler och spabad i Borås
    • Visa profil
SV: Linerbyte Miamipool
« Svar #1 skrivet: april 09, 2010, 07:31:32:32 »
Tänk på att göra arbetet med poolen så fort som möjligt då istortsett ingen markpool mår bra av att ha ensidigttryck (bara marktryck i detta fallet)

Lycka till !
Jonas

Utloggad Brandman17

SV: Linerbyte Miamipool
« Svar #2 skrivet: april 09, 2010, 07:45:18:18 »
Tackar för svaret!
Ja, känner till marktrycksfaktorn: hoppas det håller några dagar iaf.

Nu en dum fråga: Har sett att poolbottnen är i ett skick som jag vill åtgärda. Hälavtryck och synliga skarvar från isoleringen. Jag undrar följande: skulle man kunna lägga renoveringsgips och spackla denna över isoleringen? Nålfiltsmatta tar ju inte upp skarvarna helt och visst, gips i fuktig miljö är väl ingen höjdare. Men å andra sidan lär ju konstgräs mögla väldigt mycket. Sen undrar jag om det kan va en bra idè att skära till en bottenmatta av den gamla linern som extra skydd ovanpå detta.
Vad tror ni? Någon hade satt mineritskivor på isoleringen. Stenmjöl är ingen variant då jag inte tänker gräva ur mer. Linern blir fär stor om jag lägger på stenmjöl.

Tack för svar

Utloggad Valle

SV: Linerbyte Miamipool
« Svar #3 skrivet: april 09, 2010, 15:41:18:18 »
Tjena
en idé skulle kunna vara flytspackel. har inte provat själv men gips låter inte som en bra idé  <dontkn>
Lecamurad 4x8m pool med solvärme och VP

Utloggad RoJo

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Götene vid Kinne-Kulle
  • Antal inlägg: 505
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Linerbyte Miamipool
« Svar #4 skrivet: april 09, 2010, 16:04:13:13 »
Elastic Padding rekommenderade min poollev vid lagning ipool.
Roland
Folkpool Classic 8x4 m Tr. Roman End, Vp Hydro-Pro 13, Saltgen. Jetstr. Poolsafe överdrag.

Utloggad Brandman17

SV: Linerbyte Miamipool
« Svar #5 skrivet: april 09, 2010, 18:31:31:31 »
Nej, kanske inte gips då. Konstigt du säger flytspackel, har tänkt tanken också. Idag har jag: Plastic paddat skarvarna mellan plåtsidorna (var så tråkigt att se dem och rengöra poolen på väggarna). Detta jobb tror jag var värt mödan. Sen har jag gjort mitt bästa vad gäller bottnen, spacklat och tejpat. Får se hur det blir. SEN var det dags för LINERN!
Hur lätt som helst att få den på plats..... Det var bara det att den verkar för stor!? Får inte bort vecken och bottnen och väggarna verkar inte riktigt "parallella". Dvs centrumet på linern enligt ritningen verkar inte stämma. Jag blir galen, har lossat linern ett 10-tal ggr nu och gjort om. Trött på det nu....Ska ta några bilder av hur det ser ut....senare
Hörs

Utloggad Fia

SV: Linerbyte Miamipool
« Svar #6 skrivet: april 09, 2010, 19:10:45:45 »
Det är skillnad på nypveck o vikveck. Vikvecken slätar ut sig när vattnat blir varmare o nypvecken är de som du kan få tag på i "nypan", dessa ska du försöka få bort, de blir annars kvar.
Har du möjlighet så stoppa ner en dammsugare mellan linern o poolplåten o sug bort luften, väldigt effektivt.
Likaså om du kan ta varmt vatten till att börja med då brukar man se att veckan försvinner.
Fyll högst 4-5 centimeter först o sen släta ut botten så mycket du kan, med mer vatten blir tyngden för stor o det går inte att flytta duken.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Brandman17

SV: Linerbyte Miamipool
« Svar #7 skrivet: april 10, 2010, 08:47:24:24 »
Tack Fia för tipsen, var lite trött på allt igår, och mina vänner kunde inte stanna o hjälpa mig hela kvällen. Gick ändå ut på kvällen och gjorde om allt själv. Fick flytta linern 30 cm åt ena hållet, bort från de markeringar som skulle vara centrumlinjen. Då blev det bättre men inte 100%. Så här ser det ut nu (bilderna) med 15 cm vatten. Tror ni det slätar ut sig?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag