CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Första poolbygget klart  (läst 2322 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kojak

Första poolbygget klart
« skrivet: september 08, 2012, 21:28:01:01 »
Efter många års tvekan så byggde vi slutligen pool. Problemet har alltid varit att det har varit för stora problem med att komma in med en grävmaskin på tomten(riva uterum etc). Dock så kände jag mig riktigt i form så jag beslöt att gräva för hand, vilket tog ca 2 månader pga av allt regn. Efter det gick det riktigt snabbt, valet av pool föll på en oval från Hornbach, samma som Rubinpool. JF-fritid etc har bara halva priset jämfört med dom. Att gjuta platta var inget större problem, lånade en cementblandare en bekant, tog ca 7 timmar att gjuta en platta på 8x4m till en kostnad under 5000:-. Stödmurar murades upp av lecablock med armeringsjärn vertikalt samt horisontelt. Själva poolen var inge större problem att montera, var plåt som rullades ut samt liner med snap in, klart på 2 dagar. Det som tog tid var återfyllnaden med magerbetong, ca 4 dagar. Vi köpte även ett tak till denna från Folkpool, där vi fick ett pris på 60 000:- istället för 81 000:-, vilket fortfarande är dyrt för lite plexi samt aluminiumprofiler, men vi ångrar det inte, hade vi inte köpt det hade man inte badat så ofta. Dock svider det att veta att poolbygget gick på 130 000:- med allt, varav taket är 60 000:-.  Nu väntar förhoppningsvis många fantastiska år med pool, och jag vill råda dom som funderar på att bygga pool att inte vara rädda för att göra allt själv istället för att leja ut det och betala 150 000:- extra.

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag