VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Problem med Svenska Poolfabriken  (läst 7406 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tony_UA

Problem med Svenska Poolfabriken
« skrivet: juli 20, 2010, 23:46:00:00 »
Hej alla, Jag skulle gärna vilja veta om ni haft något med svenska poolfabriken att göra.

Jag såg deras erbjudande om att om man köper en pool för minst 150.000 så ingår pooltak, sagt o gjort jag fick kontakt med deras säljare där och jag berättade mina önskemål om en pool på 4x8 m och han lovade att skicka en offert som dök upp ganska omgående. poolen  kostade komplett 150k men jag ville ha mönstrad liner + en trappa som man tydligen får ge 30k för. Det jag reagerade på var att slutpris i offerten var på över 236k alltså en ökning på 86k. När jag kikade så hade stefan räknat att jag ska betala för extra tak + skenor + frakter mm för att dom får sälja en trapp för 30k ändå så säger man att taket skall vara gratis vid köp av valfri pool. Det var givetvis tillägg å frakter åt alla håll o kanter. Jag ringde då upp stefan och sa att dessa alla tillägg så betalar man ju egentligen för taket mer eller mindre och att ska vi överhuvudtaget diskutera en affär så är det bara att räkna om. Han lät då totalt ointresserad och sa att han ska kolla på det i slutet av veckan om han får tid. Idag Måndag så ledsnade jag när han struntar i att höra av sig. Jag ringer igen och ber att få prata med ägaren. växeln frågar vad det gäller och jag förklarar att jag är intresserad av att köpa pool men inte med bemötandet ifrån en av säljarna. Växeln lovar att ägaren skall ringa upp. Det ringer nån timme senare och när jag svarar så är det bara tyst i luren och ingen säger nånting. Jag ringer igen till växeln och frågar om ägaren inte är lite väl gammal för att busringa och växeln lovar be han ringa upp igen, detta var på förmiddagen. Tydligen så struntade han i att ringa tillbaks så man undrar om nån kommer att få de där pooltaken de lovar, jag börjar dra öronen åt mig av efter detta bemötande.

Ibland blir man bara så trött, suck..


Nån som kan ge lite info som har gjort affärer med dom ?
« Senast ändrad: juli 21, 2010, 11:25:46:46 av Rickard »

Poolgiganten

Utloggad lindqvist

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Enköping
  • Antal inlägg: 75
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • svenska poolfabriken 4*7 med trappa
    • Visa profil
SV: Problem med Svenska Poolfabriken
« Svar #1 skrivet: juli 21, 2010, 11:27:29:29 »
Har bara goda referenser att ge poolfabriken har varit i kontakt med dom några gånger efter köpet då jag behövt reservdel och fått det omg med post dagen efter och ta i be-ackting det är semestertid även för folk i poolbranschen så det kan bero på det med lång tid för att få svar
Svenska poolfabriken 4*7 med trappa på långsidan

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Problem med Svenska Poolfabriken
« Svar #2 skrivet: juli 21, 2010, 11:37:01:01 »
Jag har redigerat bort namn från ditt inlägg då vi inte hänger ut enskilda individer i detta forum.
Sen kan man väl tycka att du har rätt på ett sätt, men fel på ett.
Om du köper en pool med måttet 4X8 meter + trappa, så ingår ett antagligen ett pooltak för en 4 X 8 meters pool, med trappen behöver du en extra takenhet och för den får du betala extra.
Utöver den extra takenheten så behövs nog även helt andra skenor (bredare och längre) vilket också säkert kostar en hel del.
Fraktmässigt tar nog trappen lika stor, eller större plats än resten av paketet. Om jag inte minns fel rymdes hela vårt poolpaket på 2 st pallar, och det beehövs nog även för trappen...
Hade du köpt en 5 X 10 meters pool hade en extra takenhet sannorlikt ingått, men hade du lagt till en trapp där hade du fått betala extra för den takenhet som skall täcka trappen.

Någonstans måste man ju dra gränsen och jag tycker nog att poolfabriken har på fötterna i detta fall, deras sätt att ta betalt anser jag inte vara oskäligt, men det hade ju naturligvis varit bättre om de informerat om detta när du beställde trappen.

Att det kan vara svårt att få tag i ägaren, och att växeln är överbelastad under juli månad är nog inte helt ovanligt vartän du ringer.

Du är långt ifrån ensam om att tycka det är jobbigt med logistiken runt köpet, utan det är nog mer eller mindre "standard" om man köper sin pool under perioden midsommar-augusti.
Även de som jobbar med pooler vill nog gärna ha semester på sommarn.

Vi köpte vår pool runt midsommar av poolfabriken, och det fungerade helt ok alltihop, men som sagt, just att få tag i säljare och chefer kan ju vara lite rörigt i semestertider.
Den supporttekniker de anvisade oss under byggtiden (telefonjour) svarade alltid när vi hade frågor.
« Senast ändrad: juli 21, 2010, 11:43:10:10 av Rickard »
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad RoJo

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Götene vid Kinne-Kulle
  • Antal inlägg: 505
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Problem med Svenska Poolfabriken
« Svar #3 skrivet: juli 21, 2010, 14:35:25:25 »
Hej! Fel period nu kanske att starta! <dontkn> Och känns det inte bra så
kolla efter ngn annan. Sen lägger man till trappa o annan liner så ökar
priset frakt tar nog alla leverantör för såpass mkt last!
Roland 8)
Folkpool Classic 8x4 m Tr. Roman End, Vp Hydro-Pro 13, Saltgen. Jetstr. Poolsafe överdrag.

Utloggad Nimajneb

  • F.d. Poolaktivist, numera enbart poolbadare :)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 728
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Problem med Svenska Poolfabriken
« Svar #4 skrivet: juli 21, 2010, 15:08:53:53 »
Förstår inte riktigt problemet. Känner du dig inte nöjd med offerten så vänd dig till en annan leverantör. Det finns ju anledning till att man begär in ett antal olika offerter.

Utloggad utopiazz

SV: Problem med Svenska Poolfabriken
« Svar #5 skrivet: juli 21, 2010, 16:21:15:15 »
Länken till deras 150kkr erbjudande finns inte kvar på hemsidan utan har ersatts med ett erbjudande om poolen kostar mer än 200kkr. Kan det vara så att ni "pratat om varandra" när det gäller priserna?

Sen kan jag tycka att man inte ska behöva betala något för den extra takmodulen. Skälet till det är att alla bilder i deras erbjudande inkluderar en extra takmodul (både det nya och gamla erbjudandet).

150kkr http://www.svenskapoolfabriken.com/_admin/fil.aspx?fileid=1658
200kkr http://www.svenskapoolfabriken.com/_admin/fil.aspx?fileid=1659

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Problem med Svenska Poolfabriken
« Svar #6 skrivet: juli 21, 2010, 20:35:50:50 »
Det viktigaste är väl att du har möjlighet att backa ur om du anser dig lurad på något sätt.
Att kräva att bilden är exakt i linje med erbjudandet skulle kanske vara önskvärt, men vill vi verkligen ha det som i USA där de stämmer varann om något företag missat att informera om något speciellt enstaka fall som faller utanför ramarna?

Om jag hade handlat en pool så hade jag nog antagit att det tillkom en extra kostnad för taket om jag kompletterade paketet med en trapp, men visst, andra tänker säkert annorlunda - och det hade nog varit bra om poolfabriken klargjort detta i sitt erbjudande.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Tony_UA

SV: Problem med Svenska Poolfabriken
« Svar #7 skrivet: juli 21, 2010, 22:41:41:41 »
Tack för synpunkterna, fick ringa själv idag och fråga efter vd:n igen för att reda ut det hela, erbjudandet säger helt klart att pooltak ingår vid köp av pool för minst 150.000, det står inget om att det inte skall ingå komplett om man extrautrustar poolen med trapp, jag tycker det iaf är fel.

Strunt samma, jag håller på att plocka in lite olika offerter så får jag se.

Mvh Tony

Utloggad Buggebubben

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Landskrona
  • Antal inlägg: 64
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Hoppa i du och kolla om det är lagom
    • Visa profil
SV: Problem med Svenska Poolfabriken
« Svar #8 skrivet: juli 21, 2010, 23:17:34:34 »
Vi tog också detta erbjudande i beaktande innan vi valde poolleverantör och faktum var att andra är billigare trots att taket kommer med "på köpet"
Vi valde poolpaket från Pool-Store och taket från Poolbutiken i Lund.
Som någon skrev ovan, kolla på olika aktörer. Även andra aktörer lämnar rabatt så begär in offert och var inte blyg att visa vilket pris du fått. Andra firmor kan ofta matcha det priset.


Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan