VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Filterrengöring - hur ofta?  (läst 24446 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jonas West

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Borås
  • Antal inlägg: 231
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar med swimmingpooler och spabad i Borås
    • Visa profil
SV: Filterrengöring - hur ofta?
« Svar #10 skrivet: november 03, 2010, 11:03:46:46 »
Maskindisk medel funkar utmärkt framför allt om man "ställer ner filterna i ett bad"

De flesta filter klarar även av diskmaskinen där brukar jag köra mina egna och det funkar kanon.

Skall man skölja sina filter i kran så tycker jag själv att flytande "riktig" filtertvätt är det lättaste och ger bäst resultat.

MVH
Jonas West

Poolgiganten

Utloggad flomp

SV: Filterrengöring - hur ofta?
« Svar #11 skrivet: november 25, 2010, 10:07:53:53 »
det där med tabletterna verkar bra! jag har själv känslan av att filterna blir renare om det får ligga och dra sig i vattnet en stund. nu är inte mitt spa så stort men har hitttils försökt rengöra filter var 10 dag ungefär och som sagt hittils med medel från handlarn men ska prova med disktabletter nu  O0 tips som är guld värt
« Senast ändrad: november 29, 2010, 12:47:52:52 av flomp »

Utloggad Carl P

SV: Filterrengöring - hur ofta?
« Svar #12 skrivet: november 25, 2010, 22:40:46:46 »
Vi gör rent filtret vid varje vattenbyte, vilket blir med 3 - 4 månaders mellenrum.

Lägger filtret i blöt i varmt vatten minst ett dygn, med en ordentlig skopa maskindiskmedel. Sköljer sedan ytterst noga med varmt vatten. Fungerar alldeles utmärkt. 
Sunance Altamar 880

Utloggad Mr Lars

SV: Filterrengöring - hur ofta?
« Svar #13 skrivet: december 03, 2010, 13:49:47:47 »
Hej allihop!

de där beror ju på hur mycket man badar plus hur ren man är innan man hoppar i.
Personligen så gör jag rent filtret 1 gång i veckan. kanske är lite förmycket men å andra sidan så har jag haft kanon vatten sen dess så jag tror de är bra att man får in den rutinen iallafall:)

MVH Mr Lars

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag