CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: aqua finesse  (läst 4228 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad barbar

aqua finesse
« skrivet: juli 29, 2010, 11:47:51:51 »
Har precis skaffat ett spabad där säljaren rekomenderar aqua finesse som kostar 1200 kr och räcker i 3-4 månader.

Aqua finesse doseras en gång i vecka och ska enligt säljaren vara nästan luktfritt och vänligare mot både kroppen och naturen samt väldigt lättskött.

Vad tycker ni med mer erfarenhet, är aqua finesse något att ha? Om inte vad ska man använda istället

Poolgiganten

Utloggad Ziggy

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Lund
  • Antal inlägg: 177
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Artesian Dove Canyon - I love it!
    • Visa profil
SV: aqua finesse
« Svar #1 skrivet: juli 29, 2010, 14:24:45:45 »
Jag var för ett tag sedan sugen på att gå över till Aqua Finesse för det låter så otroligt bra på papperet. Jag hann dock aldrig börja testa, men "alla" jag pratade med avrådde bestämt ifrån Aqua Finesse och liknande system. För egen del så kör jag mest med klor och om belastningen inte varit så hög några dagar, eller vecka så har jag istället i några puckar "aktivt syre" som gör ungefär samma sak som klor, men inte riktigt lika bra. I gengäld är det lite skonsammare och inte så känsligt med doseringen.

Jag tror bestämt att klor är den absolut säkraste och effektivaste reningsmetoden och om man inte är alltför känslig i huden eller för doften, så varför prova på något som man inte känner sig säker på?

/Z

Utloggad Mr Lars

SV: aqua finesse
« Svar #2 skrivet: november 25, 2010, 11:08:37:37 »
Hej!

Jag har erfarenhet av Aquafinesse jag tycker att de är en bra kemilösning för dem så kör lokalt vatten. Min far kör brunns vatten och då funkar de ej lika bra!
Aquafinesse är aktiv syre som är blandat med klor just för bakterie dödande. Min hy är nämligen väldigt ömtålig mot strängt klor eller hur man säger så i ett badhus kan jag ej bada om man säger så.

Lycka till nu

ps Aqua Finesse är nåt att ha

Utloggad Carl P

SV: aqua finesse
« Svar #3 skrivet: november 25, 2010, 22:37:44:44 »
Jag är mycket känslig för klorlukt, men vi lägger i en tablett Sunvac 9 per person efter bad. Kör alla pumparna för fullt och lägger sedan på locket till det är dags för nästa bad. Fungerar perfekt! Ingen klorlukt och alltid perfekt vatten.
Sunance Altamar 880

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag