Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poolrobot  (läst 159595 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Dumpdidump

SV: Poolrobot
« Svar #280 skrivet: maj 26, 2013, 00:29:54:54 »
Jag köpte inför förra säsongen en poolrobot vid namn Smartkleen. En billig poolrobot som inte klättrar. Får man bekymmer med hala poolväggar så är det algdräpare som gäller. Har därför inte sett vitsen med klättrande robotar. Jag är på det hela taget nöjd med denna robot med eget filter. Eftersom jag haft bekymmer med sand (från sandfiltret) i poolen så är den inte optimal för att samla större mängd sand. Den tappar ut mycket av sanden när den vänder sig om lodrät, vilket gör att man måste tömma filterpåsen så snart den börjar tappa ut sanden När det kommer till löv med mera så gör den jobbet utan några som helst bekymmer.

Jag tycker det är värt mycket att ha en poolrobot med filter. Man behöver inte backspola bort stora mängder uppvärmt vatten bara för att hålla botten ren. Jag som har pumpen ovanför vattennivån får inget strul genom att involvera poolsystemets cirkulationssystem.
Folkpool Classic 4x8 m, med värmepump Powerline 88, 8,8 kW

Poolgiganten

Utloggad Kallsupen

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Halland
  • Antal inlägg: 240
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Att ha en pool är livskvalite
    • Visa profil
    • www.claes-mette.se
SV: Poolrobot
« Svar #281 skrivet: maj 26, 2013, 09:44:26:26 »
En poolrobot funkar den på en pool med liner rund 5,5
Pool från Rubinpool 5,5 x 1,20 värmepump Brilix THP 120

www.claes-mette.se

Utloggad Jarlen

SV: Poolrobot
« Svar #282 skrivet: maj 26, 2013, 12:09:23:23 »
En poolrobot funkar den på en pool med liner rund 5,5

Ja.

Utloggad Jarlen

SV: Poolrobot
« Svar #283 skrivet: maj 26, 2013, 12:24:58:58 »
Jag köpte inför förra säsongen en poolrobot vid namn Smartkleen. En billig poolrobot som inte klättrar.

Förlåt mig Dumpididump; men ditt svar är inte riktigt uttömmande. SmartKleen klättrar ju faktiskt en bit på väggen. Eller snarare sagt så reser den sig som du säkert vet, upp mot väggen och rengör vinkeln mellan golv och vägg effektivt.

Utloggad Kallsupen

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Halland
  • Antal inlägg: 240
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Att ha en pool är livskvalite
    • Visa profil
    • www.claes-mette.se
SV: Poolrobot
« Svar #284 skrivet: maj 26, 2013, 13:19:45:45 »
Så du menar att man kan satsa på en sådan
Pool från Rubinpool 5,5 x 1,20 värmepump Brilix THP 120

www.claes-mette.se

Utloggad Jarlen

SV: Poolrobot
« Svar #285 skrivet: maj 26, 2013, 21:21:55:55 »
Så du menar att man kan satsa på en sådan
Ja

Utloggad Kojak

SV: Poolrobot
« Svar #286 skrivet: maj 26, 2013, 21:44:39:39 »
Ni som har poolrobot, ni skriver om en massa alger och skräp på botten. Jag har inte drabbats av något av det och är helt frågande till att man får det. Är det så att era pooltäckningar inte sluter tätt? Har ni felaktig poolkem? Då ska ni veta att jag är amatör med detta med pool, jag lägger i en multiklortablett i veckan och allt är kanon enl. mätstickorna.

Utloggad psau

SV: Poolrobot
« Svar #287 skrivet: maj 26, 2013, 22:58:06:06 »
Grannen har en björk på sin sida tomtgräns som förutom att stjäla solen kl 16:00 i poolen lövar och fröar av sig något otroligt.
Runt poolen har vi tidigare haft gräs.
Björkfrön har en ruggig förmåga att krypa in men bara att ha poolen någon timma får den att bli full med skräp och barnens fötter drar med sig massor med gräs, jord och annat skräp.

I mitt fall är poolroboten guld värd!!!

/Peter
Lecapool 4x8 Tidigare en Folkpool 4x8 från 68
Minimaster from i år (2019) tidigare saltvatten.
Värme från en Brillix thp120
Städar gör en Nitro NC71

Utloggad Jarlen

SV: Poolrobot
« Svar #288 skrivet: maj 27, 2013, 11:30:55:55 »




Ni som har poolrobot, ni skriver om en massa alger och skräp på botten. Jag har inte drabbats av något av det och är helt frågande till att man får det. Är det så att era pooltäckningar inte sluter tätt? Har ni felaktig poolkem? Då ska ni veta att jag är amatör med detta med pool, jag lägger i en multiklortablett i veckan och allt är kanon enl. mätstickorna.
Hur roligt kan det vara och sitta och titta på en död plastduk eller dylikt. Som man ibland drar undan för att ta ett bad. Hos oss är poolen mer än en plaskdamm. Den är den centrala punkten på sommaren. Poolen är någonting vackert och själfullt. Här täcks det inte, med vare sig plastdukar eller allehanda andra pooltäckningar i övrigt. Här prunkar växter som Nerium, Benjaminfikus och palmer på poolkanten och en fonten i centrum av poolen sprutar en kaskad som porlar och brusar. Och på natten lyses allt upp av poolen som då liknar en stor trolsk måne. Vid poolen äter, umgås, läser, badar och slappar man. Jag ryser vid bara tanken på att täcka över den.

Utloggad cotn

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Åkersberga
  • Antal inlägg: 11
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolrobot
« Svar #289 skrivet: maj 27, 2013, 11:45:01:01 »
Fick min DX4 från Coloradodamen i Fredags. Kalaset slutade på 7400:- någonting inkl tull, frakt osv.

Har inte testat den än då jag inte ens har öppnat poolen för säsongen >:( p.g.a. flera anledningar. Men imorgon får jag poolskyddet också så då blir det igångstart och test av DX4an. Återkommer med lite tankar.
Ovanmarkspool oval (okänt märke. Fanns på plats vid husköp.)  3,5 x 7,0 m
Nibe F1245 8Kw Bergvärmepump med pooltillval.
Pahlen värmeväxlare och filtersystem.
Dolphin DX4 poolrobot
Walu Starlight Transbarent poolcover
Använder Varitab tabletter.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag