CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Saltgenerator från Intex  (läst 122728 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Saltgenerator från Intex
« Svar #30 skrivet: juli 08, 2008, 09:42:35:35 »
Hej igen Vendelsöpoolarn
Lite extra info glömde det igår.
Var på Bauhaus i Bromma med dottern då fick jag se att sålde Intex grejor där också.
Kan bara meddela att där jag köpte min "Barnens Hus" kostade den 1995 kr och Bauhaus tog 2 600 kr för samma sak, så det kan vara id´att verkligen leta upp Barnens Hus.
Såg att det finns i Nacka och i Upplandsväsby, du kan ju leta själv
mvh carlos <sol>
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Poolgiganten

Utloggad Vendelsöpoolarn

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Stockholm - Vendelsö
  • Antal inlägg: 96
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: Saltgenerator från Intex
« Svar #31 skrivet: juli 08, 2008, 09:49:34:34 »
Tack för tipset!  O0
Pool 1 (2007): Rund 4,6 m ovanmarkspool delvis nedgrävd
Pool 2 (2008): Har påbörjat bygget av en markpool 4,2 * 8,2 * 1,5 m

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Saltgenerator från Intex
« Svar #32 skrivet: juli 08, 2008, 10:16:12:12 »
Hej igen
Kollade även upp ddt:s tip om salt inköp ringde Granngården(lantmännen)
Hör och häpnad de tar endast 75 kr/25kg och det är rent livsmedelsalt och används till pooler enligt honom jag pratade med.
mvh carlos <sol>
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Saltgenerator från Intex
« Svar #33 skrivet: juli 09, 2008, 14:28:40:40 »
hej igen
Efter att nu kört ner kloret till 0, ph 7,5, alk 101 så har jag haft i 3 säckar salt
som jag köpte på Lantmännen granngården 75 kr/25 kg kör pumpen till ikväll så allt får blanda sig innanvi startar klorgeneratorn.
Allt har fungerat perfekt, lite problem med att få alla anslutningar att passa till Intex grejor.
Vattnet har hinnit bli lite mjölkit men det berodde på att jag väntade ut kloret så att det skulle ta slut när man sedan startar generatotorn skall det vara klart inom 12 timmar
Vi har badat samt sopat botten under tiden inga problem saltet smälte nästan direkt.
mvh carlos <sol>
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Utloggad wirrepinne

SV: Saltgenerator från Intex
« Svar #34 skrivet: juli 09, 2008, 17:33:56:56 »
Hej Carlos kan du inte ta lite bilder på anslutningarna så får vi se hur du fick ihop det.
Mvh Wirre  O0

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Saltgenerator från Intex
« Svar #35 skrivet: juli 09, 2008, 20:34:29:29 »
hej wirrepinne
Du tror väl inte detta är någon "Bidda installation" men det fungerar perfekt saltgeneratorn är nu igång och har gått 5 timmar vattnet har börjat klarna igen och har en liten sälta när man badar, det lite halkiga som kändes på poolbottnen tidigare är helt borta
Skall ta bilder senare när installationen beräknas vara klar och kan visas upp
mvh carlos <sol>
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Utloggad ddt

SV: Saltgenerator från Intex
« Svar #36 skrivet: juli 10, 2008, 20:52:52:52 »
Hej!

Har inte svarat tidigare eftersom jag befinner mig på resa, jag campar för närvarande på Ullared, tänkte spendera lite pengar...

Klart att Lantmännens salt måste vara av högsta kvalite, djurfoder är något som är mycket noga kollat, Folkpools salt behöver inte alls hålla samma renhet eftersom det endast är avsett att badas i. Det är ju NaCl det handlar om inte salt med föroreningar eller tillsatser, allt annat är kvalificerat skitsnack och skojeri,, speciellt poolsalt är vadå? förorenat med vad?

Hoppas för övrigt att ni blir lika nöjda som jag med saltgeneratorn.

MVH Eva  O0

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Saltgenerator från Intex
« Svar #37 skrivet: juli 10, 2008, 20:59:11:11 »
hej igen
När jag idag vaknade och gick ut till poolen lyfte på täcket och kollade vattnet så var det som kristall jag gissar att vattnet i denna poolen aldrig varit så klart.
Och att bada är rent fantastiskt, så skönt i vattnet håret blir aldrig kladdigt.
Jag körde saltgeneratorn 10 timmar första dagen vilket var för mycket vi hamnade över 2 för det fria kloret, ph 7,5 samt alk 114 alla värden bra, skall nu bara vänta tills kloret går ner under 1.
Ett stort tack till "ddt" för att han rekommenderade denna saltgenerator från Intex, om allt fungerar i fortsättningen så har jag bara en sak att säga aldrig mera klor i vår pool.
mvh carlos <sol> O0
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Saltgenerator från Intex
« Svar #38 skrivet: juli 11, 2008, 18:59:15:15 »
Hej
fortfarande kanon kristallklart och skönt <sol> O0 O0
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Utloggad Mette

SV: Saltgenerator från Intex
« Svar #39 skrivet: juli 12, 2008, 23:26:59:59 »
Hej,

Instämmer helt i att saltklorinator är bra, hade Intex förra året till min "plaskpool" när jag provade på pool-livet, men jag hade den man fyller salt i behållare, funkade bra för mig, alldrig klor eller ph höj eller några andra kemikalier.

Nu har jag Zodiac till min markpool, helt perfekt vatten, aldrig kemikalier, håller ca 0,5 % salt, så skönt att simma i, lite lagom salt "havskänsla" .

Kan verkligen rekomenderas.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag