Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Trasigt äldre pumphus  (läst 529 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TorkelsSnorkel

Trasigt äldre pumphus
« skrivet: maj 11, 2023, 15:28:39:39 »
Hej!

Har nyligen köpt hus där det står ett äldre spabad från Alps Spa inbyggd i verandan. Upptäckte häromdagen att det rann stora mängder vatten från kopplingen från pumphuset och ut på sidan (antar att det är tillförseln som kommer därigenom). När jag skulle skruva av kopplingen för att kolla packningen gick hela delen med gängorna av från pumphuset.

Pumpen är vad jag kan se av en äldre modell, EME Spa modell MP 90L2. Spabadet är överlag i ganska dåligt skick med trasig display och avsaknad av nackkuddar men fullt fungerande och ett trevligt inslag i vardagen. Vi vill därför inte lägga några större pengar på reparation.

Till frågan:
Är det någon som har erfarenhet av reparationer av denna typ av pump? Min önskan hade ju varit att komma undan med att bara byta pumphuset men svårt att veta vilken som eventuellt skulle passa då jag inte hittar modellen av pump någonstans.

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag